Název: Name: | Curtiss P-40D Warhawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40D Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 22 P-40D a 20 Kittahawk Mk.I | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.05.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2816 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3511 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3996 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.380 m | |
Délka: Length: | 9,490 m | |
Výška: Height: | 3,760 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,95 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,91 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 857,5 kW při 3 000 ot/min, nominální výkon 857,5 kW v h= 3 566 m a maximální výkon 1111,1 kW v h= 1 311 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a 196 l nebo 289,6 l v přídavné nádrži. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 563 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 480 km/h v 3566 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,42 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9327 m | |
Dolet: Range: | 1287 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1852 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm se zásobou 312/291 náboj. Pumový náklad: 1x 227 kg (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze Warhawku dostala vedle silnějšího motoru také mohutnější výzbroj, pasivní ochranu a navíc byl zdokonalen po aerodynamické stránce. | |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Company Ltd., 1979. ISBN 0-370-10029-8 Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 Lou Drendel, Walk Around No.8, P-40 Warhawk, Squadron/signal publications, ISBN 0-89747-361-2 Ray Wagner, The Curtiss P-40 Tomahawk, No. 35, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England, No ISBN Ray Wagner, Profile 136, The Curtiss P-40 Kyttyhawk I-IV, Profile Publications Ltd., Windsor, England, No ISBN www.nationalmuseum.af.mil http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175589Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
Počátkem roku 1940 byla k dispozici nová verze motoru Allison V-1710-39, pro export byla označena F3R. Továrna Curtiss chtěla tento motor využít pro letoun P-40C. Jelikož byl motor vybaven novým reduktorem, umožnilo to zkrátit trup, zmenšil se průřez trupu, zvýšením osy vrtule bylo umožněno mírné snížení podvozku. Charakteristickým prvkem pro všechny další verze (vyjma P-40Q) byl zvětšený chladič kapaliny. Zásadní změny se dočkala také výzbroj, všechny zbraně měly shodnou ráži 12,7 mm a byly instalovány pouze v křídlech. P-40D pro USAAC měl pouze 4 kulomety se zásobou 481 nábojů na hlaveň, americké letectvo brzy požadovalo montáž dalšího páru kulometů a tak po 22 letadlech této verze přechází výroba na verzi P-40E. Pro britské královské letectvi se verze P-40D vyráběla jako Kittyhawk I a od dvacáteho kusu nesly také šest půlpalcových kulometů - Kittyhawk Mk.IA. Tyto Kittyhawky sloužily v australském, kanadském a novozélandském letectvu, výškovost jejich motorů nebyla velká a proto byly stále časteji používány jako stíhací bombardéry. Několik letadel této verze se dostalo i do SSSR.
Počátkem roku 1940 byla k dispozici nová verze motoru Allison V-1710-39, pro export byla označena F3R. Továrna Curtiss chtěla tento motor využít pro letoun P-40C. Jelikož byl motor vybaven novým reduktorem, umožnilo to zkrátit trup, zmenšil se průřez trupu, zvýšením osy vrtule bylo umožněno mírné snížení podvozku. Charakteristickým prvkem pro všechny další verze (vyjma P-40Q) byl zvětšený chladič kapaliny. Zásadní změny se dočkala také výzbroj, všechny zbraně měly shodnou ráži 12,7 mm a byly instalovány pouze v křídlech. P-40D pro USAAC měl pouze 4 kulomety se zásobou 481 nábojů na hlaveň, americké letectvo brzy požadovalo montáž dalšího páru kulometů a tak po 22 letadlech této verze přechází výroba na verzi P-40E. Pro britské královské letectvi se verze P-40D vyráběla jako Kittyhawk I a od dvacáteho kusu nesly také šest půlpalcových kulometů - Kittyhawk Mk.IA. Tyto Kittyhawky sloužily v australském, kanadském a novozélandském letectvu, výškovost jejich motorů nebyla velká a proto byly stále časteji používány jako stíhací bombardéry. Několik letadel této verze se dostalo i do SSSR.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175595Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss P-40D Warhawk |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175605Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek verze P-40D
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175604Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.