Main Menu
User Menu

Curtiss P-40D Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.I

     
Název:
Name:
Curtiss P-40D Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40D Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
22 P-40D a 20 Kittahawk Mk.I
První vzlet:
Maiden Flight:
22.05.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2816 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3511 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3996 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.380 m
Délka:
Length:
9,490 m
Výška:
Height:
3,760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,95 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,91 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 857,5 kW při 3 000 ot/min, nominální výkon 857,5 kW v h= 3 566 m a maximální výkon 1111,1 kW v h= 1 311 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a 196 l nebo 289,6 l v přídavné nádrži.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
563 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
480 km/h v 3566 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,42 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9327 m
Dolet:
Range:
1287 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1852 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm se zásobou 312/291 náboj.
Pumový náklad: 1x 227 kg (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF)
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tato verze Warhawku dostala vedle silnějšího motoru také mohutnější výzbroj, pasivní ochranu a navíc byl zdokonalen po aerodynamické stránce.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Company Ltd., 1979. ISBN 0-370-10029-8
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
Lou Drendel, Walk Around No.8, P-40 Warhawk, Squadron/signal publications, ISBN 0-89747-361-2
Ray Wagner, The Curtiss P-40 Tomahawk, No. 35, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England, No ISBN
Ray Wagner, Profile 136, The Curtiss P-40 Kyttyhawk I-IV, Profile Publications Ltd., Windsor, England, No ISBN
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175589Verze : 0
MOD
Stručná historie:
Počátkem roku 1940 byla k dispozici nová verze motoru Allison V-1710-39, pro export byla označena F3R. Továrna Curtiss chtěla tento motor využít pro letoun P-40C. Jelikož byl motor vybaven novým reduktorem, umožnilo to zkrátit trup, zmenšil se průřez trupu, zvýšením osy vrtule bylo umožněno mírné snížení podvozku. Charakteristickým prvkem pro všechny další verze (vyjma P-40Q) byl zvětšený chladič kapaliny. Zásadní změny se dočkala také výzbroj, všechny zbraně měly shodnou ráži 12,7 mm a byly instalovány pouze v křídlech. P-40D pro USAAC měl pouze 4 kulomety se zásobou 481 nábojů na hlaveň, americké letectvo brzy požadovalo montáž dalšího páru kulometů a tak po 22 letadlech této verze přechází výroba na verzi P-40E. Pro britské královské letectvi se verze P-40D vyráběla jako Kittyhawk I a od dvacáteho kusu nesly také šest půlpalcových kulometů - Kittyhawk Mk.IA. Tyto Kittyhawky sloužily v australském, kanadském a novozélandském letectvu, výškovost jejich motorů nebyla velká a proto byly stále časteji používány jako stíhací bombardéry. Několik letadel této verze se dostalo i do SSSR.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175595Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek verze P-40D


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175604Verze : 0
MOD
Fotografie








URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40D-Warhawk-t44787#175605Verze : 0
MOD