Název: Name: | Tupolev Tu-16KS | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16КС | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1954-DD.MM.1958 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1954-DD.MM.1958 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 107 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 72000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | |
Délka: Length: | 35,20 m | |
Výška: Height: | 9,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 894 km/h v 7150 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 3150 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý 2x protilodní řízená střela KS-1 Kometa | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KS-kod-NATO-Badger-B-t44781#555728Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-16KS
Tupolev Tu-16KS představuje první raketonosnou variantu typové řady Tu-16. K přestavbě Tu-16A na Tu-16KS bylo přistoupeno ve chvíli kdy se začalo projevovat zastarávání konstrukce původních raketonosných letounů Tu-4, které mohly být vybaveny jednou protilodní střelou KS-1.
Při rekonstrukci letounu Tu-16A na Tu-16KS byl pod každé křídlo namontován závěs pro jednu střelu KS-1 Kometa. Do malého výstupku pod příď byla namontována anténa radiolokačního naváděcího systému Kobalt-N, který ovládal operátor umístěný spolu s navigátorem v přídi. Pumovnice zůstala zachována ale obvykle se při podvěšených střelách ponechávala prázdná.
První testy nově vyzbrojeného letounu Tu-16KS byly zahájeny v srpnu 1954 a první překonstruované letouny Tupolev Tu-16KS byly zařazeny do výzbroje námořního letectva SSSR v únoru 1955. Sloužily zde do svého nahrazení moderněji vybavenými letouny Tupolev Tu-16K-10 v roce 1959.
Tupolev Tu-16KS představuje první raketonosnou variantu typové řady Tu-16. K přestavbě Tu-16A na Tu-16KS bylo přistoupeno ve chvíli kdy se začalo projevovat zastarávání konstrukce původních raketonosných letounů Tu-4, které mohly být vybaveny jednou protilodní střelou KS-1.
Při rekonstrukci letounu Tu-16A na Tu-16KS byl pod každé křídlo namontován závěs pro jednu střelu KS-1 Kometa. Do malého výstupku pod příď byla namontována anténa radiolokačního naváděcího systému Kobalt-N, který ovládal operátor umístěný spolu s navigátorem v přídi. Pumovnice zůstala zachována ale obvykle se při podvěšených střelách ponechávala prázdná.
První testy nově vyzbrojeného letounu Tu-16KS byly zahájeny v srpnu 1954 a první překonstruované letouny Tupolev Tu-16KS byly zařazeny do výzbroje námořního letectva SSSR v únoru 1955. Sloužily zde do svého nahrazení moderněji vybavenými letouny Tupolev Tu-16K-10 v roce 1959.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KS-kod-NATO-Badger-B-t44781#175561Verze : 0
www.krasnayazvezda.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16KS [kód NATO: Badger-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KS-kod-NATO-Badger-B-t44781#555729Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16KS [kód NATO: Badger-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
KS-1 pod křídlem Tu-16KS, muzeum indonézského letectva v Yogyakartě.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KS-kod-NATO-Badger-B-t44781#555732Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.