Název: Name: | Tupolev Tu-16S | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16С | |
Kategorie: Category: | záchranný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.196R Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.196R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 14 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 72000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | |
Délka: Length: | 35,20 m | |
Výška: Height: | 9,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16S-kod-NATO-Badger-A-t44779#555681Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-16S
Vzhledem k potřebě rychlých námořních záchranných letounů pro vyhledávání a alespoň základní podporu posádek havarovaných letadel a potopených lodí byl hledán vhodný rychlý letoun. Protože stávající hydroplány a vrtulové letouny byly pro splnění těchto požadavků příliš pomalé, bylo rozhodnuto pro tyto akce využít letouny Tupolev Tu-16. OKB Tupolev proto dostala zakázku na přestavbu nyní již koncepčně zastaralých námořních bombardérů Tupolev Tu-16T na takovéto záchranné letouny.
Původní Tupolevy Tu-16T měly z pumovnice sejmuté výzbrojové závěsy a do přední poloviny byla nainstalovaná další palivová nádrž. Letoun byl dále vybaven novou radiostanicí s delším dosahem. Do osádky, přesněji do příďového prostoru letounu přibyl další člen, jehož úkolem bylo pomocí speciálního radiovybavení navádět specialitu Tu-16S - padákem svrhávaný rádiem řízený záchranný člun pro 6 osob. Tento člun byl zavěšen v zadní části pumovnice a jeho výstroj umožňovala jeho svržení až do rychlosti 600 km/h z výšky 500 metrů.
Rekonstrukcí na Tupolev Tu-16S prošly všechny stávající letouny Tupolev Tu-16T z výzbroje sovětského námořnictva, které nebyly konvertovány na protiponorkové Tu-16PLO.
Vzhledem k potřebě rychlých námořních záchranných letounů pro vyhledávání a alespoň základní podporu posádek havarovaných letadel a potopených lodí byl hledán vhodný rychlý letoun. Protože stávající hydroplány a vrtulové letouny byly pro splnění těchto požadavků příliš pomalé, bylo rozhodnuto pro tyto akce využít letouny Tupolev Tu-16. OKB Tupolev proto dostala zakázku na přestavbu nyní již koncepčně zastaralých námořních bombardérů Tupolev Tu-16T na takovéto záchranné letouny.
Původní Tupolevy Tu-16T měly z pumovnice sejmuté výzbrojové závěsy a do přední poloviny byla nainstalovaná další palivová nádrž. Letoun byl dále vybaven novou radiostanicí s delším dosahem. Do osádky, přesněji do příďového prostoru letounu přibyl další člen, jehož úkolem bylo pomocí speciálního radiovybavení navádět specialitu Tu-16S - padákem svrhávaný rádiem řízený záchranný člun pro 6 osob. Tento člun byl zavěšen v zadní části pumovnice a jeho výstroj umožňovala jeho svržení až do rychlosti 600 km/h z výšky 500 metrů.
Rekonstrukcí na Tupolev Tu-16S prošly všechny stávající letouny Tupolev Tu-16T z výzbroje sovětského námořnictva, které nebyly konvertovány na protiponorkové Tu-16PLO.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16S-kod-NATO-Badger-A-t44779#175557Verze : 1
avia-simply.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16S [kód NATO: Badger-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16S-kod-NATO-Badger-A-t44779#555683Verze : 0
Aubi
MOD
https://msd.com.ua/katera/letayushhie-katera/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16S [kód NATO: Badger-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Rádiem ovládaný člun Fregat. Krom dieselového motoru měl také skládací stěžeň s plachtou.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16S-kod-NATO-Badger-A-t44779#555685Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.