Main Menu
User Menu

Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B]

Tupolev Tu-104B / Туполев Ту-104Б

     
Název:
Name:
Tupolev Tu-104B
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-104Б
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1960 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1960
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
94
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1955 Vzlet prototypu Tu-104
Osádka:
Crew:
4-5 + 100 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
43800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
78100 kg
Rozpětí:
Wingspan:
34,54 m
Délka:
Length:
40,06 m
Výška:
Height:
11,9 m
Plocha křídla:
Wing Area:
183,5 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin RD-3M o tahu 93,16 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
33150 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
995 km/h v 6250 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v 9144 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m
Dolet:
Range:
2100 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2750 km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.tupolev.ru
https://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104b.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
www.aerospaceweb.org
https://infoavia.ru/other/tu104/
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#367828Verze : 0
MOD
Tupolev Tu-104B představuje modernizovaný letoun Tu-104A. Ten byl v rámci modernizace vybaven novými motory Mikulin AM-3M-500 a kapacita jeho cestovní kabiny byla rozšířena na 100 sedadel (30 první třídy,70 druhé třídy). Letoun nese také nově rekonstruovaný systém klimatizace cestovní kabiny a zpevněný podvozek s novými koly hlavního podvozku. Díky instalaci nových motorů mírně vzrostla rychlost letounu. Tento typ Tu-104 sloužil pouze v Aeroflotu a postupně nahrazoval starší letouny Tu-104A. Vyřazen byl spolu se zbytkem letounů Tu-104A v roce 1981.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#175483Verze : 0
Letoun CCCP-42434 v barvách Aeroflotu, před rokem 1973


Tupolev Tu-104B Side view by Basil Zolotov
Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] - Source : https://basilzolotov.com

Source : https://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#368227Verze : 1
MOD
commons.wikimedia.org

Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#556040Verze : 1
MOD
commons.wikimedia.org

Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#556041Verze : 0
MOD