Název: Name: | Tupolev Tu-104 | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-104 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1955-DD.MM.1955 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva / DD.MM.1955-DD.MM.1957 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov / DD.MM.1956-DD.MM.1957 Omský strojírenský závod, Omsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1955-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 24: 1 Moskva 15 Charkov 8 Omsk | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.06.1955 | |
Osádka: Crew: | 5 + 50 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 42080 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 74500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 34,54 m | |
Délka: Length: | 38,85 m | |
Výška: Height: | 11,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 169,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin RD-3M o tahu 93,16 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 970 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 750 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | |
Dolet: Range: | 3200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-104: Aeroflot's First Jetliner. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 978-1-85780-265-8. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircraft since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104-kod-NATO-Camel-A-t44752#556033Verze : 0
Aubi
MOD
V 50.letech se v SSSR začal projevovat nedostatek vhodných rychlých dopravních letadel pro dopravu pasažérů a jejich zavazadel na velké vzdálenosti. V souvislosti se zkonstruováním nového výkonného strategického bombardéru Tupolev Tu-16 Badger byl vedením Aeroflotu do OKB Tupolev zaslán dotaz zda by tento bombardér nemohl být přizpůsoben jako dopravní letoun.
V OKB Tupolev vzali při řešení tohoto úkolu za základ drak standardního letounu Tupolev Tu-16A. Z něj byla zcela odstraněna výzbroj a střelecké věže (radista se ze zadního střeliště přesunul do přídě k navigátorovi) a z vnitřku trupu byla demontována pumovnice. Do uprázdněného trupu byla namontována přetlaková cestovní kabina vybavená okénky a 50 sedačkami pro cestující, WC a malou kuchyňkou pro obsluhu pasažérů (pro jejich obsluhu byli na palubě tři stewardky).
První vzlet takto upraveného letounu přeznačeného na Tupolev Tu-104 se uskutečnil 17.6.1955 a krátce na to jej následovaly další dva prototypy pro statické a únavové zkoušky. Po malé úvodní sérii pak následovala výroba hlavní sériové varianty, Tupolev Tu-104A).
V OKB Tupolev vzali při řešení tohoto úkolu za základ drak standardního letounu Tupolev Tu-16A. Z něj byla zcela odstraněna výzbroj a střelecké věže (radista se ze zadního střeliště přesunul do přídě k navigátorovi) a z vnitřku trupu byla demontována pumovnice. Do uprázdněného trupu byla namontována přetlaková cestovní kabina vybavená okénky a 50 sedačkami pro cestující, WC a malou kuchyňkou pro obsluhu pasažérů (pro jejich obsluhu byli na palubě tři stewardky).
První vzlet takto upraveného letounu přeznačeného na Tupolev Tu-104 se uskutečnil 17.6.1955 a krátce na to jej následovaly další dva prototypy pro statické a únavové zkoušky. Po malé úvodní sérii pak následovala výroba hlavní sériové varianty, Tupolev Tu-104A).
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104-kod-NATO-Camel-A-t44752#175473Verze : 1
Tupolev Tu-104 (www.aeronautics.ru)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104-kod-NATO-Camel-A-t44752#175502Verze : 0
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-104 [kód NATO: Camel-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.04.2014 |
Autor | Михаил Фетисов |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104-kod-NATO-Camel-A-t44752#556037Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-104 Side view by Basil Zolotov
Source : http://basilzolotov.com
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev Tu-104 [kód NATO: Camel-A] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 5350001 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | SSSR-L5412 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Basil Zolotov |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104-kod-NATO-Camel-A-t44752#556147Verze : 2
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.