Název: Name: | 8cm Feldkanone M.17 | |
Originální název: Original Name: | 8cm Feldkanone M.17 | |
Kategorie: Category: | kanon | |
Výrobce: Producer: | Škodovy závody, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 366 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1916 | |
Obsluha: Crew: | 7 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 1335 kg | |
Přepravní hmotnost: Manoeuvre Weight: | 2245 kg | |
Ráže: Calibre: | 76,5 mm | |
Délka hlavně: Barrel Length: | 2290 mm | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Náměr: Elevation: | -10° - +45 ° | |
Odměr: Traverse: | ±4 ° | |
Přepravní rychlost: Manoeuvre Speed: | ? km/h | |
Používaná munice: Ammo Used: | 8cm ostrý minový granát vz. 19/19n 8cm ostrý g-šrapnel vz.19/19n 8cm nábojka vz.17 se zápalkovým šroubem vz. 11/15 8cm ostrý nárazový granát vz. 30/17 8cm ostrý časovací granát vz. 30/ 17 8cm ostrý šrapnel vz. 35/17 | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální dostřel: Maximum Range: | 9900 m - | |
Rychlost střelby: Rate of Fire: | 8 ran/min | |
Úsťová rychlost: Muzzle Velocity: | 500 m/s - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Vladimír Karlický– Československé dělostřelecké zbraně Jiří Janoušek – Československé dělostřelectvo 1918 - 1939 Charles K Kliment, Břetislav Nakládal – Slovenská armáda 1939 - 1945 Vladimír Francev, Charles K Kliment – Československá obrněná vozidla Chris Chant – Dělostřelectvo www.delostrelectvocsarmady1918-1939.estranky.cz |
URL : https://www.valka.cz/RUM-8-cm-Feldkanone-M-17-t44693#535277Verze : 1
wade
MOD
Lehký kanón vz.17 ráže 8 cm(ČS označení)
Zbraň systému Škoda, vyráběná Akciovou společností, dříve Škodovy závody, Plzeň, modifikace lehkého kanónu vz. 15 ráže 8 cm.
Prototyp byl vyzkoušen v průběhu roku 1916 a v následujícím roce zaveden do výzbroje, v Československu byl vyráběn od ledna 1919 do konce roku 1921 a několik kusů bylo vyrobeno ještě v letech 1924 až 1925 a 1937 až 1938 kvůli sjednocení dělostřelecké výzbroje v jednotlivých plucích. Zároveň došlo ve dvacátých letech, během garančních prohlídek a oprav, k několika adaptačním a modernizačním zásahům.
Zbraň byla vybavena ocelovou hlavní, vodorovným klínovým závěrem, kapalinovou zákluzovou brzdou a zpruhovým vratníkem, hlaveň byla umístěna na chobotové lafetě se štítem.
Kanón umožňoval střelbu vrchní i spodní skupinou úhlů, přepravoval se hipicky (šestispřeží) spolu s kolesnou, případně byl jako celek i s obsluhou naložen na dělostřelecký automobil vz. 24 nebo dělostřelecký automobil vz. 29.
Kromě kanónů válečné výroby obdržely jednotlivé lehké dělostřelecké pluky ještě dalších téměř 150 kusů, takže zbraň tvořila, spolu s lehkou houfnicí vz. 14/19 ráže 10 cm, výzbroj divisního dělostřelectva až do poloviny třicátých let, kdy byla postupně nahrazována lehkým kanónem vz. 30 ráže 8 cm.
Takticko-technická data
hmotnost přepravní – 2 245 kg, hmotnost bojová – 1 335 kg, ráže – 76,5 mm, délka hlavně – 2,29 m (30 ráží), náměr – +45° až -10°, odměr – ±4°, hmotnost náboje – až 8 kg, úsťová rychlost – 500 m/s, maximální dostřel – 9 900 m, kadence – 8 ran za minutu.
Literatura:
Fidler, Jiří - Sluka, Václav: Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-1938. Praha, Libri 2006.
Zbraň systému Škoda, vyráběná Akciovou společností, dříve Škodovy závody, Plzeň, modifikace lehkého kanónu vz. 15 ráže 8 cm.
Prototyp byl vyzkoušen v průběhu roku 1916 a v následujícím roce zaveden do výzbroje, v Československu byl vyráběn od ledna 1919 do konce roku 1921 a několik kusů bylo vyrobeno ještě v letech 1924 až 1925 a 1937 až 1938 kvůli sjednocení dělostřelecké výzbroje v jednotlivých plucích. Zároveň došlo ve dvacátých letech, během garančních prohlídek a oprav, k několika adaptačním a modernizačním zásahům.
Zbraň byla vybavena ocelovou hlavní, vodorovným klínovým závěrem, kapalinovou zákluzovou brzdou a zpruhovým vratníkem, hlaveň byla umístěna na chobotové lafetě se štítem.
Kanón umožňoval střelbu vrchní i spodní skupinou úhlů, přepravoval se hipicky (šestispřeží) spolu s kolesnou, případně byl jako celek i s obsluhou naložen na dělostřelecký automobil vz. 24 nebo dělostřelecký automobil vz. 29.
Kromě kanónů válečné výroby obdržely jednotlivé lehké dělostřelecké pluky ještě dalších téměř 150 kusů, takže zbraň tvořila, spolu s lehkou houfnicí vz. 14/19 ráže 10 cm, výzbroj divisního dělostřelectva až do poloviny třicátých let, kdy byla postupně nahrazována lehkým kanónem vz. 30 ráže 8 cm.
Takticko-technická data
hmotnost přepravní – 2 245 kg, hmotnost bojová – 1 335 kg, ráže – 76,5 mm, délka hlavně – 2,29 m (30 ráží), náměr – +45° až -10°, odměr – ±4°, hmotnost náboje – až 8 kg, úsťová rychlost – 500 m/s, maximální dostřel – 9 900 m, kadence – 8 ran za minutu.
Literatura:
Fidler, Jiří - Sluka, Václav: Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-1938. Praha, Libri 2006.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/RUM-8-cm-Feldkanone-M-17-t44693#175392Verze : 1
Jiří Fidler
MOD
Vlastní foto, U.S. Army Field Artillery Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/RUM-8-cm-Feldkanone-M-17-t44693#634578Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.