Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Strv m/371)
Originální název:
Original Name:
Strv m/37
Kategorie:
Category:
tančík
Výrobce:
Producer:
DD.04.1938-DD.03.1939 Ackumulator AB Jungner, Oskarshamn
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1938-DD.03.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
48
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.09.1937
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4680 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
3400 mm
Délka korby:
Hull Length:
3400 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1850 mm
Celková výška:
Overall Height:
1960 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,053 MPa
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo: 15 mm
korba - boky: 10 mm
korba - zezadu: 10 mm
korba - strop: 6 mm
korba - podlaha: 6 mm

věž - čelo: 8 mm
věž - boky: 12 mm
věž - zezadu: 12 mm
věž - strop: ? mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Volvo FC-ČKD
- zážehový, řadový, vodou chlazený
- počet válců: 6
- objem válců: 4390 cm3
Výkon:
Power:
62,8 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Praga Wilson
- počet stupňů: 5
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
58-61 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
40 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,6 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x kulomet Ksp m/39
- ráže: 8 mm
- munice pro oba kulomety: 3960 nábojů
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) tovární označení: AH-IV-Sv
Zdroje:
Sources:
Francev, V.: Exportní tančíky Praga, MBI, Praha, 2004
URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174272Verze : 1
MOD
Varianta tančíku AH-IV z ČKD vyráběná pro Švédsko. V roce 1936 se Švédsko rozhodlo zařadit tankové prapory do pluků Royal Skaraborg a Royal Soedermanland. Na nákup bylo uvolněno 4,7 mil švédských korun. Nákupčí komise přijela v roce 1937 do Prahy a chtěla vidět tanky v provozu. Během předvádění v Krkonoších se podařilo Švédy přesvědčit, že tank je vhodný i pro jejich podmínky. Bylo objednáno 48 kusů.


Tank byl ve Švédsku označen jako Strv m/37. Hlavním rozdílem bylo vybavení vozidla švédským motorem, velitelskou věžičkou a výzbrojí dvou kulometů Ksp m/39. Kromě prvního kusu probíhala montáž ve Švédsku v Oskashammu. Pancéřové plechy dodala domácí ocelárna Avesta a ČKD dodalo vrtací šablony a montážní přípravky. Celá dodávka odešla 13. září 1938 ve 13 železničních vagonech.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174263Verze : 1
MOD
A nyní série walk around.

vlastní archiv

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174273Verze : 1
MOD
vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174282Verze : 1
MOD
Upevnění heveru a náhradních článků pásu

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174283Verze : 1
MOD
Hnací turas a napínací kolo

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174285Verze : 1
MOD
Detaily věže

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174287Verze : 1
MOD
Průzor řidiče

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174289Verze : 1
MOD
Vnitřek velitelské věžičky. Švédi pro to měli výraz, který by se dal přeložit jako "pancéřový klobouk", výraz ve švédštině jsem si bohužel nezapamatoval (divné, že? Rolling Eyes ).

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174293Verze : 1
MOD
Pohled na stanoviště velitele tanku/střelce. Ten kožený trojúhelník je sedadlo.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174296Verze : 1
MOD
Když trošku zdvihnu objektiv jsem na vnitřní straně masky věže, tady by měly být vidět závěry kulometů, ale bohužel...

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174297Verze : 1
MOD
Pravá strana věže a průhled směrem k řidiči.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174301Verze : 1
MOD
Pohled opačným směrem, od řidiče směrem k postu velitele.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174305Verze : 1
MOD
Místo řidiče.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174309Verze : 1
MOD
Pohled na ovládací prvky z jedné a druhé strany,
tedy směrem proti sedalu řidiče (71)
a z pohledu řidiče, směrem k jeho nohám (68).

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174311Verze : 1
MOD
Ještě pohled za záda řídiče a interier osádky je komplet.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174374Verze : 1
MOD
Vpředu umístěné směrové spojky a brzdy pásů.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174376Verze : 1
MOD
Pohled směrem k řidičovým nohám.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174378Verze : 1
MOD
Pod prostředním krytem je vidět kryt hlavy válců s odvodem chladící kapaliny do chladiče (přívod je zespodu).

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174379Verze : 1
MOD
Samotný chladič je vlevo souběžně s podélnou osou vozidla (žebrování je vidět v levé části).

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174380Verze : 1
MOD
Mnohem lepší výhled je na něj po odklopení levého křídla motorového prostoru.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174382Verze : 1
MOD
Detail samotného chladiče a podlahy této části motorového prostoru. Pohled je směrem k zadní části vozidla.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174383Verze : 1
MOD
Pod pravým křídlem motorového prostoru je nádrž s plnícím hrdlem a v tom tmavém koutě vedle širšího konce krumpáče je dmychadlo chlazení.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174384Verze : 1
MOD
Směrem dopředu, tedy prakticky za řidičovými zády je příslušenství motoru (poloha se dá identifikovat i podle krytu hrdla nádrže, který navazuje na předchozí obrázky).

Můžete identifikovat sací (to méně rezavé) a výfukové potrubí, resp jejich sběrnou část, karburátor ta mosazná věc pod sacím potrubím, čistič vzduchu (černé kulaté)
a palivový filtr (ovál se žlutými "cuplíky). To šedivé hranaté v rohu je nádrž.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#174394Verze : 1
MOD
Rekonstruovaný Strv m/37 (157), Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 27.8.2011.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#416859Verze : 1
MOD
Strv m/37, Vojenské technické muzeum Lešany v roce 2013.

vlastný archív

CZK/SWE - Strv m/37 - Vlastní foto

Vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 - Vlastní foto

Vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 - Vlastní foto

Vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#510769Verze : 1
Stridsvagn m/37 (AH-IV-Sv) (157) Vojenského technického muzea Lešany
Dny NATO 2015, Ostrava-Mošnov 19.-20.09.2015.

Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZK/SWE - Strv m/37 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#541288Verze : 2
MOD
Diskuse
Vážení,
švédské internetové stránky s názvem: Södermanlands Militärhistoriska Samlingar (dále SMHS) jsem se dozvěděl jak pokračuje renovace exponátu Stridsvagn m/37 (AH-IV-Sv) pro Vojenské technické muzeum v Lešanech. Škoda, že oficiální stránky Vojenského historického ústavu popis renovace tohoto vozidla nemají.
Stránky SMHS nabízejí mnoho zajímavých článků v švédštině, angličtině a němčině.

Přiložené fotografie jsou převzaty z níže uvedeného odkazu.

Cesta do ČR na https://www.arsenalen.se/pragresa.aspx
Švédský Strv. m/37 nr. 146 na Tankovém dni v Lešanech na https://www.arsenalen.se/en/tankday.aspx
Rekonstrukce stav v roce 2006 a 2007 na https://www.arsenalen.se/renov37mhi.aspx
Nové švédské tankové muzeum bude otevřeno v roce 2010 https://www.arsenalen.se/projektet.aspx
VHÚ Praha informace o renovacích na www.vhu.cz

CZK/SWE - Strv m/37 - Tři švédské tančíky na cestě do Lešan - srpen 2006.

Tři švédské tančíky na cestě do Lešan - srpen 2006.
CZK/SWE - Strv m/37 - I Švédové si hrají na vojáčky v akci Föreningen Beredskapstid 1939-1945.

I Švédové si hrají na vojáčky v akci Föreningen Beredskapstid 1939-1945.
CZK/SWE - Strv m/37 - Rozebírání Strv. m/37 nr. 157 pokračuje.

Rozebírání Strv. m/37 nr. 157 pokračuje.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SWE-Strv-m-37-t44243#277030Verze : 1
MOD