Main Menu
User Menu

McDonnell Douglas F-4N Phantom II

     
Název:
Name:
McDonnell Douglas F-4N Phantom II
Originální název:
Original Name:
McDonnell Douglas F-4N Phantom II
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1972-DD.MM.197R Naval Air Rework Facility North Island, Coronado, California
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1972-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
301 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
04.06.1972
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7570 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17527 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
25424 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.71 m
Délka:
Length:
17.77 m
Výška:
Height:
4.95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
49.24 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-8 o tahu 48,49 kN / 75,62 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
233 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16886 m
Dolet:
Range:
2832.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg:
například:
- 4x PLŘS AIM-7 Sparrow
- 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder
- řízené i neřízené bomby
- řízené i neřízené protizemní rakety
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Mach 2,16

Přestavěné letouny F-4B, od nichž se odlišují zesílením konstrukce, instalací přilbového systému zachycení cíle VTAS, systémem rozšířeného zachycení cíle řízenými raketami AIM-9 Sidewinder SEAM, novým počítačem vzdušného boje, novým systémem identifikace vlastní-cizí, systémem automatického udávání výšky a jednocestným datalinkovým spojením. Zvnějšku se od F-4B odlišuje instalací podlouhlých antén radioelektronického boje na sacích kanálech (s výjimkou několika prvních F-4N).
Zdroje:
Sources:
Kinzey, B., F-4 Phantom II Part 3, USN & USMC Versions, In Detail & Scale Vol. 12. ISBN 0-89024-167-8
Greer, D., F-4 Phantom II In Action. Squadron Signal Publications, Carrollton, USA, 1984. ISBN 0-89747-154-7
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4N-Phantom-II-t44236#296074Verze : 0
MOD
McDonnell Douglas F-4N Phantom II


Na počátku sedmdesátých let byl americkým námořnictvem zahájen program s cílem modernizovat stávající flotilu letounů F-4B Phantom II. Letouny vyčleněné pro modernizaci pocházející z výrobních bloků 12 až 28 byly odeslány do opravárenského závodu na základně North Island. Nejprve byly odstrojeny, po čemž následovala defektoskopie, jestli nejsou v jejich konstrukci přítomny únavové trhliny. V případě nutnosti došlo k použití nových součástí. Spolu s tím byla prodloužena životnost draku tak, že letouny mohly sloužit až do osmdesátých let. Do Phantomů byla instalována kompletně nová elektroinstalace. Novinkou ve vybavení se stala systém pro REB s označením AN/ALQ-126 vyráběný společností Sanders. Díky tomu jsou takto modernizované stroje rozpoznatelné podle antén AN/APS-127 umístěných u ústí sacích kanálů (toto se však netýká prvních upravených letadel). Mezi další inovace patřil nový zbraňový počítač, zařízení pro identifikaci vlastní-cizí (IFF) či datalink.


Takto upravené letouny obdržely nové označení F-4N. První modifikovaný stroj se poprvé vznesl 4. června 1972. Dodávky k útvarům US Navy započaly v únoru 1973. V jejich službách měly vydržet až do roku 1983.


Tímto způsobem bylo upraveno 301 strojů F-4B.



F-4N Phantom II (BuNo 153016, modex 211) ve zbarvení stíhací letky VF-21 během jejího nasazení z paluby letadlové lodi USS Ranger.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4N-Phantom-II-t44236#174253Verze : 0
MOD
F-4N boli zaradené v nasledujúcich letkách U.S. Navy:
Atlantic Fleet:
VF-41
VF-84
VF-171


Pacific Fleet:
VF-21
VF-51
VF-51 ??
VF-111
VF-151
VF-154
VF-161


Navy Reserve:
VF-201
VF-202
VF-301
VF-302


Okram námorníctva lietali F-4N aj v niekoľkých letkách Námornej pechoty:
VFMA-112
VFMA-134
VFMA-314
VFMA-321
VFMA-323
VFMA-351
VFMA-531
VFMAT-101


Posledný stroj F-4N bol vyradený zo služieb námorníctva vo februári 1984 (02/1984), z VF-201 dislokovanej na základni NAS Dallas, Texas. O niečo dlhšie slúžil typ u Marine Corps, z letky VFMA-134 boli vyradené v roku 1985.


Minimálne 78 lietadiel F-4N bolo od roku 1983 konvertovaných na bezpilotný terč QF-4N.


Zdroj: https://www.f-4.nl/f4_25.html
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4N-Phantom-II-t44236#246020Verze : 0
MOD
Sériové čísla lietadiel F-4B konvertovaných na F-4N:
153034, 150430, 150652, 150491, 150452, 150635, 150444, 151398, 150460, 151424, 150407, 150634, 150441, 151016, 151451, 150422, 151491, 150996, 151015, 150445, 150472, 151433, 151442, 151434, 151006, 151400, 150425, 150479, 150640, 150627, 150450, 150485, 150625, 152235, 152267, 150466, 151439, 152241, 151480, 150412, 151004, 152291, 151431, 150630, 152280, 150411, 152230, 150651, 150468, 151513, 151468, 151435, 150648, 150429, 151417, 151476, 151463, 150492, 152278, 151519, 150482, 150475, 151484, 150476, 152277, 150465, 151430, 151469, 150642, 151456, 151436, 152306, 151000, 151444, 151448, 150436, 152259, 152258, 152272, 152253, 151489, 152229, 150419, 152288, 150643, 150438, 151413, 150456, 150448, 150632, 150423, 151406, 152254, 152236, 150415, 150489, 151003, 152294, 152302, 151471, 152991, 152223, 152275, 150442, 151487, 150426, 150638, 152969, 153024, 152967, 152227, 151502, 151498, 151422, 150478, 152237, 512210, 152059, 153047, 151464, 150432, 150481, 153026, 151401, 153045, 153065, 150464, 152977, 151475, 152318, 152281, 153053, 152295, 153039, 153050, 153023, 152975, 153914, 152981, 153017, 152252, 152313, 152323, 151514, 151452, 151477, 150480, 150440, 153001, 152982, 151446, 153016, 152293, 150639, 151008, 152243, 153915, 152226, 151510, 152221, 151440, 152222, 152326, 153058, 153012, 152968, 152965, 151504, 153067, 152225, 152310, 152214, 152317, 152970, 153010, 152212, 152250, 150435, 152208, 153056, 152269, 152996, 152282, 151415, 150993, 151465, 152307, 152300, 152283, 152983, 153036, 153057, 152270, 152990, 152298, 152244, 153019, 153027, 152986, 153062, 153030, 153011, 151503, 151461, 152321, 151002, 152290, 152246, 151449, 151455, 152971, 153064, 150490, 152992, 152303, 152279, 150628, 151007, 152217, 151011, 150484, 153006, 151482, 152327, 151511, 152284, 153034.


Sériové čísla lietadiel F-4N konvertovaných na lietadjúci terč QF-4N:
150412, 150415, 150419, 150423, 150432, 150456, 150464, 150475, 150489, 150630, 150993, 150475, 150489, 150630, 150993, 151000, 151002, 151004, 151007, 151406, 151415, 151430, 151435, 151440, 151449, 151455, 151461, 151463, 151465, 151469, 151471, 151475, 151476, 151484, 151503, 151504, 152214, 152217, 152221, 152222, 152223, 152226, 152229, 152230, 152235, 152243, 152253, 152258, 152269, 152272, 152277, 152279, 152281, 152282, 152303, 152310, 152321, 152323, 152326, 152968, 152972, 153011, 153024, 153030, 153034, 153034, 153053, 153056, 153058, 153059, 153064, 153065, 153067, 153074, 153076, 153084(?), 153812(?), 153914.


Zdroj: https://www.f-4.nl/f4_25.html
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4N-Phantom-II-t44236#246023Verze : 0
MOD