Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 F-2 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 F-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.194R-DD.05.1941 Messerschmitt GmbH, Regensburg / DD.02.1941-DD.05.1941 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig / DD.11.1940-DD.06.1941 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben / DD.02.1941-DD.08.1941 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde / DD.01.1941-DD.04.1941 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1940-DD.08.1941 z toho / from that: DD.02.1941-DD.05.1941 Arado (W.Nr.: 5401-5558) DD.MM.RRRR-DD.02.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 5601-5790) DD.01.1941-DD.04.1941 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 6651-6822) DD.02.1941-DD.05.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8075-8266) DD.03.1941-DD.04.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 8901-9001) DD.04.1941-DD.05.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 9151-9250) DD.06.1941-DD.08.1941 Arado (W.Nr.: 9535-9734) DD.11.1940-DD.06.1941 AGO (W.Nr.: 12601-12978) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1334: Messerschmitt: 33 (W.Nr.: 5601-5790) + 101 (W.Nr.: 8901-9001) + 100 (W.Nr.: 9151-9250) Erla Maschinenwerk: 192 (W.Nr.: 8075-8266) AGO: 378 (W.Nr.: 12601-12978) Arado: 158 (W.Nr.: 5401-5558) + 200 (W.Nr.: 9535-9734) Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 172 (W.Nr.: 6651-6822) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2020 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2732 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | |
Délka: Length: | 8,940 m | |
Výška: Height: | 2,600 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 N - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2600 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 595 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 665 (?) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 1x 15mm kanón MG 151/15 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů + Bf 109 F-2/B: 1x SC 250 4x SC 50 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 F, Flugzeug Profile 28 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#174205Verze : 0
První Bf 109 F (pravděpodobně předsériové F-0 a první sériové F-1) se na frontě u Kanálu objevily pokusně již na podzim 1940, první operační let provedl 9. 10. 1940 velitel JG 51 Werner Mölders. Poznatky, získané při zkušebním nasazení byly použity při výrobě sériových letounů verze F-2.
Bf 109 F-2/Z byl vybaven zařízením GM-1.
Prameny:
Foreman, J.: Battle of Britain - The forgotten months, New Malden, 1988
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Hostomice, 1997
Bf 109 F-2/Z byl vybaven zařízením GM-1.
Prameny:
Foreman, J.: Battle of Britain - The forgotten months, New Malden, 1988
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Hostomice, 1997
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#191696Verze : 0
Michal Rak
MOD
Reklama
Bf 109 F-2 ("černá 7"), Oblt. Helmut Meckel, Staffelkapitän 2./JG 3, jižní úsek východní fronty, červenec 1941. Horní plochy křídla a VOP kryjí nestandardní pole barev RLM 71/02, trup je celý přestříkán barvou RLM 71. Dvě třetiny vrtulového kužele kryje barva RLM 70, zbývající třetina je bílá, jeho špička je natřena červeně - tedy v barvě 2. Staffel. Barvu 2. Staffel nese i Tatzelwurm na přídi. Při přestříkání trupu zmizel i žlutý trojúhelník u hrdla nádrže pod kabinou. Na čelním štítku kabiny je připevněno přídavné pancéřové sklo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 F-2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Meckel, Helmut |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | černá 7 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 2. letka Stíhací eskadry 3 [1939-1942] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.07.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#415365Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Bf 109 F-2 ("bílá 8"), pilot Walter Nowotny, 1./JG 54, letiště Relbica, léto 1942.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 F-2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Nowotny, Walter |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 54 [1940-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 léto |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#404177Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Bf 109 F-2 z výzbroje III./JG 54 na ruském letišti Pleskau (Pskov).
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#374376Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Bf 109 F-2 ("rudá 9") v zimní kamufláži patřící 5./JG 51.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-2-t44219#374377Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.