Název: Name: | Curtiss Hawk 75M | |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 75M | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York DD.MM.193R-DD.MM.19RR Central Aircraft Manufacturing Co., Loiwing / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 112: 30 Curtis-Wright 82? CAMCO | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1883 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2914 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | |
Délka: Length: | 8,790 m | |
Výška: Height: | 2,810 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 109,49 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright GR-1820-G3 Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný kompresorem, vzletový výkon 783 kW. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 401 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 450 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,9 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9700 m | |
Dolet: Range: | 880 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1950 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem. Pumový náklad: 136 kg (10x 11,4 kg nebo 10x 13,6 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | Čína | |
Poznámka: Note: | viz historie letounu. | |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173809Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie: V polovině třicátých let se továrna Curtiss rozhodla, že nabídne tehdy moderní stíhací letoun Hawk 75A i takovým státům, které nepotřebují nutně úplně nejmodernější verzi, ale naopak spokojí se s verzí levnější. Jednou z cest jak takový exportní letoun postavit bylo nevybavení letounu zatahovacím podvozkem, tak dostal nový stroj podvozek pevný. Další cestou jak snížit cenu, byla náhrada čtrnáctiválcového motoru Pratt & Whitney R-1830-13 za devítiválec Wright GR-1820-G3 s mírně nižším výkonem. Letoun byl předveden zahraničním zájemcům a téměř okamžitě byly podepsány první objednávky.
Čína zakoupila 112 těchto letadel, tato letouny byly vyloženě spotřební, provázelo je mnoho havárií a při střetnutí s Japonci se stávaly lehkou kořistí, vše se však nemůže přičíst na vrub pouze letounům samým, velký vliv na jejich ztráty měla i nezkušenost pilotů. General Claire L.Chennault již dříve používal Hawk-75H, jako osobní letoun.
Dalším odběratelem Hawků s pevným podvozkem byla Argentina, ta dostala 30 letadel ve verzi Hawk-75H a dvacet postavila v licenci. Dvacet pět Hawků-75N odebrala Siam (později Thajsko), její letadla se dostala v roce 1940, během thajského náletu na francouzské letiště Nakorn Wat (Indočína), do boje a byl zaznamenán i sestřel dvou francouzských Moranů MS.406. Dalším soupeřem bylo Japonsko, se kterým však Thajsko záhy podepsalo mírovou smlouvu.
Zdroje
William Green: "Air Enthusiast, Díl 1," Doubleday rok 1971
"The Curtiss Hawk 75, Aircraft in Profile No. 80"; Profile Publications Ltd. Rok 1966
www.planes-and-tanks.com
www.lemaire.happyhost.org
a můj vlastní archiv
Čína zakoupila 112 těchto letadel, tato letouny byly vyloženě spotřební, provázelo je mnoho havárií a při střetnutí s Japonci se stávaly lehkou kořistí, vše se však nemůže přičíst na vrub pouze letounům samým, velký vliv na jejich ztráty měla i nezkušenost pilotů. General Claire L.Chennault již dříve používal Hawk-75H, jako osobní letoun.
Dalším odběratelem Hawků s pevným podvozkem byla Argentina, ta dostala 30 letadel ve verzi Hawk-75H a dvacet postavila v licenci. Dvacet pět Hawků-75N odebrala Siam (později Thajsko), její letadla se dostala v roce 1940, během thajského náletu na francouzské letiště Nakorn Wat (Indočína), do boje a byl zaznamenán i sestřel dvou francouzských Moranů MS.406. Dalším soupeřem bylo Japonsko, se kterým však Thajsko záhy podepsalo mírovou smlouvu.
Zdroje
William Green: "Air Enthusiast, Díl 1," Doubleday rok 1971
"The Curtiss Hawk 75, Aircraft in Profile No. 80"; Profile Publications Ltd. Rok 1966
www.planes-and-tanks.com
www.lemaire.happyhost.org
a můj vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173814Verze : 0
Vláďa
MOD
Curtiss Model 75N pro Thajsko (Siam) nesl pod křídly kanóny Madsen
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#177788Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173816Verze : 0
Vláďa
MOD
Dobové fotografie a barevné schéma thajského a čínského Hawku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173827Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.