Název: Name: | Douglas P-70 | |
Originální název: Original Name: | Douglas P-70 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1942-DD.MM.1943 Douglas Aircraft Co Inc., El Segundo, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1942-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 270 (všechny verze / all versions): XP-70 - prototyp, konverze A-20 / prototype, conversion of A-20 (1) P-70 - konverze A-20 / conversion of A-20 (59) P-70A-1 - konverze A-20C / conversion of A-20C (39) P-70A-2 - konverze A-20G / conversion of A-20G (65) P-70B-1 - konverze A-20G-10-DO / conversion of A-20G-10-DO (1) P-70B-2 - pro výcvik, konverze A-20G a A-20J / for training, conversion of A-20G and A-20J (105) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7272 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9518 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18.69 m | |
Délka: Length: | 14.5 m | |
Výška: Height: | 5.36 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 43.11 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 211,784 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright R-2600-11 Double Cyclone, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1193 kW. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 530 km/h v 4267 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8 min do 3658 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8611 m | |
Dolet: Range: | 1706 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 20mm pevný kanón v přídi (každý 60 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994 Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971 Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000 Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997 https://www.joebaugher.com/usattack/a20.html |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173051Verze : 0
Vláďa
MOD
Douglas P-70
Historie:
USAAC projevilo v listopadu 1940 zájem o noční stíhací letoun, který by mohl nést palubní radiolokátor. Jak stíhací letoun tak radiolokátor začaly vznikat přibližně ve stejné době, ale díky britské pomoci se vývoj radiolokátoru dostal dále než tomu bylo u stíhačky, kterou byla Northropova P-61 Black Window. Americké letectvo na základě britských úspěchů se stíhací variantou Havoc, objednalo přestavbu 63 výškových lehkých bombardérů A-20. Tato zakázka pomohla vyřešit otázku co udělat s těmito bombardéry, u kterých byly nespolehlivé turbokompresory. Trup byl dostatečně prostorný, aby do něj bylo možno vestavět radiolokátor a pod trup přibyl výstupek, ve kterém byla čtveřice dvacetimilimetrových kanónů. Turbokompresory byly demontovány. Tak vypadal první prototyp XP-70 a po něm dalších 59 sériově upravených letadel (04 - 09/1942), všechny stroje sloužily pro výcvik osádek.
Větší bojovou hodnotu měly stroje upravené z A-20C a z A-20G, ty nesly výzbroj šesti půlpalcových kulometů, onačení bylo P-70A-1 a P-70A-2. Poslední úprava se dotkla letounů A-20J ve stíhací podobě označených P-70B-2.
Bojově zasáhly tyto stíhačky proti japonským bombardérům, ale bez velkých úspěchů. V roce 1944 byly nahrazeny novými P-61 a byly staženy pouze k výcviku.
Rozpoznávacím znakem byla stromečková anténa v přídi, která byla většinou nezasklená a pokud se zasklení zachovalo, byla skla zatřena.
Historie:
USAAC projevilo v listopadu 1940 zájem o noční stíhací letoun, který by mohl nést palubní radiolokátor. Jak stíhací letoun tak radiolokátor začaly vznikat přibližně ve stejné době, ale díky britské pomoci se vývoj radiolokátoru dostal dále než tomu bylo u stíhačky, kterou byla Northropova P-61 Black Window. Americké letectvo na základě britských úspěchů se stíhací variantou Havoc, objednalo přestavbu 63 výškových lehkých bombardérů A-20. Tato zakázka pomohla vyřešit otázku co udělat s těmito bombardéry, u kterých byly nespolehlivé turbokompresory. Trup byl dostatečně prostorný, aby do něj bylo možno vestavět radiolokátor a pod trup přibyl výstupek, ve kterém byla čtveřice dvacetimilimetrových kanónů. Turbokompresory byly demontovány. Tak vypadal první prototyp XP-70 a po něm dalších 59 sériově upravených letadel (04 - 09/1942), všechny stroje sloužily pro výcvik osádek.
Větší bojovou hodnotu měly stroje upravené z A-20C a z A-20G, ty nesly výzbroj šesti půlpalcových kulometů, onačení bylo P-70A-1 a P-70A-2. Poslední úprava se dotkla letounů A-20J ve stíhací podobě označených P-70B-2.
Bojově zasáhly tyto stíhačky proti japonským bombardérům, ale bez velkých úspěchů. V roce 1944 byly nahrazeny novými P-61 a byly staženy pouze k výcviku.
Rozpoznávacím znakem byla stromečková anténa v přídi, která byla většinou nezasklená a pokud se zasklení zachovalo, byla skla zatřena.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173238Verze : 0
Vláďa
MOD
P-70 ze sestavy 6th Night Fighter Squadron, Detachment A, Nová Guinea, 1943.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas P-70 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173242Verze : 0
Vláďa
MOD
P-70 patřící do řad 6th Night Fighter Squadron pojíždí po dráze letiště Port Moresby na Nové Guinei, léto 1943.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas P-70 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#406147Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173241Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.