Main Menu
User Menu

Douglas P-70

     
Název:
Name:
Douglas P-70
Originální název:
Original Name:
Douglas P-70
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1942-DD.MM.1943 Douglas Aircraft Co Inc., El Segundo, California
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
270 (všechny verze / all versions):
XP-70 - prototyp, konverze A-20 / prototype, conversion of A-20 (1)
P-70 - konverze A-20 / conversion of A-20 (59)
P-70A-1 - konverze A-20C / conversion of A-20C (39)
P-70A-2 - konverze A-20G / conversion of A-20G (65)
P-70B-1 - konverze A-20G-10-DO / conversion of A-20G-10-DO (1)
P-70B-2 - pro výcvik, konverze A-20G a A-20J / for training, conversion of A-20G and A-20J (105)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7272 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9518 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
18.69 m
Délka:
Length:
14.5 m
Výška:
Height:
5.36 m
Plocha křídla:
Wing Area:
43.11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
211,784 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-2600-11 Double Cyclone, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1193 kW.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
530 km/h v 4267 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 3658 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8611 m
Dolet:
Range:
1706 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x 20mm pevný kanón v přídi (každý 60 nábojů)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994
Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971
Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000
Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997
https://www.joebaugher.com/usattack/a20.html
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173051Verze : 0
MOD
Douglas P-70


Historie:
USAAC projevilo v listopadu 1940 zájem o noční stíhací letoun, který by mohl nést palubní radiolokátor. Jak stíhací letoun tak radiolokátor začaly vznikat přibližně ve stejné době, ale díky britské pomoci se vývoj radiolokátoru dostal dále než tomu bylo u stíhačky, kterou byla Northropova P-61 Black Window. Americké letectvo na základě britských úspěchů se stíhací variantou Havoc, objednalo přestavbu 63 výškových lehkých bombardérů A-20. Tato zakázka pomohla vyřešit otázku co udělat s těmito bombardéry, u kterých byly nespolehlivé turbokompresory. Trup byl dostatečně prostorný, aby do něj bylo možno vestavět radiolokátor a pod trup přibyl výstupek, ve kterém byla čtveřice dvacetimilimetrových kanónů. Turbokompresory byly demontovány. Tak vypadal první prototyp XP-70 a po něm dalších 59 sériově upravených letadel (04 - 09/1942), všechny stroje sloužily pro výcvik osádek.
Větší bojovou hodnotu měly stroje upravené z A-20C a z A-20G, ty nesly výzbroj šesti půlpalcových kulometů, onačení bylo P-70A-1 a P-70A-2. Poslední úprava se dotkla letounů A-20J ve stíhací podobě označených P-70B-2.
Bojově zasáhly tyto stíhačky proti japonským bombardérům, ale bez velkých úspěchů. V roce 1944 byly nahrazeny novými P-61 a byly staženy pouze k výcviku.
Rozpoznávacím znakem byla stromečková anténa v přídi, která byla většinou nezasklená a pokud se zasklení zachovalo, byla skla zatřena.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173238Verze : 0
MOD
P-70 ze sestavy 6th Night Fighter Squadron, Detachment A, Nová Guinea, 1943.
Douglas P-70 - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173242Verze : 0
MOD
P-70 patřící do řad 6th Night Fighter Squadron pojíždí po dráze letiště Port Moresby na Nové Guinei, léto 1943.
Douglas P-70 - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#406147Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Douglas P-70 -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-P-70-t43759#173241Verze : 0
MOD