North American P-51C Mustang

     
Název:
Name:
North American P-51C Mustang North American P-51C Mustang
Originální název:
Original Name:
North American P-51C Mustang
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1943-DD.MM.194R North American Aviation Inc., Dallas, Texas
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1750
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3168 kg 6985 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4445 kg 9800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5352 kg 11800 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.28 m 37ft 0.25in
Délka:
Length:
9.83 m 32ft 3in
Výška:
Height:
2.64 m 8ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.65 m2 233 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
205.06 kg/m2 42.06 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard V-1650-7 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 029,1 kW, 1 264 kW v h= 5 200 m.
Vrtule čtyřlistá Hamilton-Standard s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm.
Packard V-1650-7 twelve-cylinder liquid-cooled two-staged supercharged Vee engine, rated at 1,380 hp for take-off, 1,695 hp at 17,060 ft,
driving a four-bladed Hamilton Standard constant-speed propeller diam. 11ft 1,86in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
696 l v křídlech + 322 l za kabinou
a přídavné nádrže 2x 284 l nebo 2x 416 l nebo 2x 567 l
153 UK gallons in a wings and 71 UK gallons in a fuselage and two 62 UK gallons or two 90.5 UK gallons or two 125 UK gallons in drop tanks under the wings,
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
700 km/h v 9144 m 435 mph in 30000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
585 km/h v 7620 m 364 mph in 25000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
23.6 m/s 4650 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,92 min do 6096 m 6,92 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12771 m 41900 ft
Dolet:
Range:
2092 km 1300 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3960 km 2460 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Browning M-53-2 ráže 12,7 mm s celkovou zásobou 1 260 nábojů
Poslední série 6x 12,7 mm se zásobou 1 880 nábojů.
Pumový náklad: 2x 454 kg pum
Four fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,260 rounds or later
six fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,880 rounds.
Bomb load: Up to 2,000 lb bombs (Two 1,000 lb)
Uživatelské státy:
User States:



(Sn. 44-10816)




(Sn. 44-10816)

Poznámka:
Note:
Britské Mustangy Mk.III měly vypouklou kabinu ("Malcolm Hood"), umožňující lepší výhled.

Použitím licenčně vyráběného motoru Merlin (Packard V-1650-3) se z Mustangu stal skvělý stíhací letoun, nová verze byla označana P-51B, od srpna 1943 začala výroba těchto Mustangů také v nové továrně v Dallasu a zde bylo označení změněno na P-51C. Letouny pozdějších serií dostaly výkonnější motor Packard V-1650-7 a dolet bylo možno zvýšit podvěšením velkých přídavných nádrží.
The first XP-51Bs started test flying in December 1942. After sustained lobbying at the highest level, American production was started in early 1943 with the B (NA-102) being manufactured at Inglewood, California, and the C (NA-103) at a new plant in Dallas, Texas, which was in operation by summer 1943. The RAF named these models Mustang III. In performance tests, the P-51B reached 441 mph at 25,000 ft and the subsequent extended range made possible by the use of drop tanks enabled the Merlin-powered Mustang to be introduced as a bomber escort.
Zdroje:
Sources:
Paul A. Ludwig, P-51 Mustang: Development of the Long-Range Escort Fighter, Classic Publications, ISBN-10: 9781903223147
Famous Airplanes of the World, North American P-51 A-C Mustang, No.28, 1972/8, Bunrin Do, Japan No ISBN.
Richard Atkins, Aircraft Profile No. 100, The North American P-51B and C Mustang, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, No ISBN.
http://www.historyofwar.org/subject_air_P51.html
www.aviation-history.com
www.warbirdregistry.org
www.flightlevel350.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p51.html
archiv autora

North American P-51C Mustang - Čínský P-51C rok 1944

Čínský P-51C rok 1944
URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51C-Mustang-t43586#172491 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek, dole je Mustang Mk.III s "Malcom Hood"
North American P-51C Mustang -


URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51C-Mustang-t43586#172500 Verze : 0
North American P-51C Mustang ("Little Jeep", 187), pilot Capt. Forrest 'Pappy' Parham, 75th Fighter Squadron, 23rd Fighter Group, Chingkiang, Čína, listopad 1944.
North American P-51C Mustang -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51C-Mustang-t43586#397715 Verze : 0
Pohled "pod kůži" letounu Mustang Mk. III v barvách RAF. Kamufláž stroje je doplněna o invazní pruhy.
North American P-51C Mustang -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51C-Mustang-t43586#397608 Verze : 0
Mustang III


Foto č.1 - Mustang Mk.III 19. perute RAF, rok 1944.
Foto č.2 - Mustang 112. perute RAF v Taliansku. Stroj má ešte starý "klietkový" prekryt kabíny.


Fotky pochádzajú z: http://www.swissmustangs.ch/20214/20295.html?
www.geocities.com

North American P-51C Mustang - Fotka č.2

Fotka č.2
North American P-51C Mustang - Fotka č.1

Fotka č.1
URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51C-Mustang-t43586#210244 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více