Main Menu
User Menu

Republic P-35A

     
Název:
Name:
Republic P-35A
Originální název:
Original Name:
Republic P-35A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
120
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2072 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2775 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3060 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,972 m
Délka:
Length:
8.176 m
Výška:
Height:
2,965 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,43 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,83 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-45 Twin Wasp vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec s reduktorem, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vletovém výkonu 746 kW a bojový výkon 783 kW v h= 3658 m.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
500 - 750 l v křídle
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
466.7 km/h v 3658 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
418.4 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9550 m
Dolet:
Range:
980 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1528.9 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning AP/M2 ráže 7,7 mm nad motorem
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech
Pumový náklad: do 160 kg
Uživatelské státy:
User States:
USA
Švédsko
Ekvádorská republika
Poznámka:
Note:
Do Švédska bylo dodáno pouze 59 letadel. Všechny švédské J-9 byly soustředěny u 8. stíhacího křídla se základnou v Barkarby poblíž Stockholmu, zde sloužily v protivzdušné obraně ještě v roce 1944.

Zbylých 60 zabavilo americké armádní letectvo, protože na Švédsko bylo uvaleno embargo na vývoz zbraní. S ohledem na skutečnost, že zabavené letouny už byly vlastně připraveny k odeslání do Švédska, odpovídalo tomu i jejich vybavení – metrické přístroje, švédské popisky, prosklený prostor za pilotem apodobně. USAAC je přebíralo v přepravních bednách se švédskými výsostnými znaky na trupu a křídlech. 45 přeznačených P-35A bylo rychle odesláno na Filipíny, zbylých 15 zůstalo v USA u výcvikových jednotek a byl označeny jako RP-35A. "Filipínské" P-35A byly použity při prvních bojích o Filipíny. Několik přeživších letadel bylo později prodáno do Ekuadoru.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, Macdonald & Co. (Publishers) Ltd., 1961, Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7.
Davis Larry, P-35, Mini in Action, Mini Number 1, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1994, ISBN 0-89747-321-3.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p35a.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-35A-t43562#172393Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek


URL : https://www.valka.cz/Republic-P-35A-t43562#172396Verze : 0
MOD
... a fotografie
na fotografii je Lt. Richard L.Gillett Filipíny prosinec 1941 u svého P-35A ( na tomto letounu sestřelil Zero)






URL : https://www.valka.cz/Republic-P-35A-t43562#172397Verze : 0
MOD