Název: Name: | Republic P-35A | Republic P-35A |
Originální název: Original Name: | Republic P-35A | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.19RR Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 120 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2072 kg | 4568 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2775 kg | 6118 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3060 kg | 6746 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,972 m | 35ft |
Délka: Length: | 8.176 m | 26ft 10in |
Výška: Height: | 2,965 m | 9ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,43 m2 | 220 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,83 kg/m2 | 27.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-45 Twin Wasp vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec s reduktorem, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vletovém výkonu 746 kW a bojový výkon 783 kW v h= 3658 m. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Pratt & Whitney R-1830-45 Twin Wasp fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engineo rated at 1,000 hp for take-off and 1,050 hp at 12,000 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 500 - 750 l v křídle | 132 - 198 US gallons in a wing. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 466.7 km/h v 3658 m | 290 mph in 12000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 418.4 km/h v ? m | 260 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,8 m/s | 1929.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9550 m | 31400 ft |
Dolet: Range: | 980 km | 608.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1528.9 km | 950 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Colt-Browning AP/M2 ráže 7,7 mm nad motorem 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech Pumový náklad: do 160 kg | Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns mounted over the engine and two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AP/M2 machine-guns in wing mounted. Bomb load: Up to 350 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | USA Švédsko Ekvádorská republika | United States Sweden Republic of Ecuador |
Poznámka: Note: | Do Švédska bylo dodáno pouze 59 letadel. Všechny švédské J-9 byly soustředěny u 8. stíhacího křídla se základnou v Barkarby poblíž Stockholmu, zde sloužily v protivzdušné obraně ještě v roce 1944. Zbylých 60 zabavilo americké armádní letectvo, protože na Švédsko bylo uvaleno embargo na vývoz zbraní. S ohledem na skutečnost, že zabavené letouny už byly vlastně připraveny k odeslání do Švédska, odpovídalo tomu i jejich vybavení – metrické přístroje, švédské popisky, prosklený prostor za pilotem apodobně. USAAC je přebíralo v přepravních bednách se švédskými výsostnými znaky na trupu a křídlech. 45 přeznačených P-35A bylo rychle odesláno na Filipíny, zbylých 15 zůstalo v USA u výcvikových jednotek a byl označeny jako RP-35A. "Filipínské" P-35A byly použity při prvních bojích o Filipíny. Několik přeživších letadel bylo později prodáno do Ekuadoru. | - |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, Macdonald & Co. (Publishers) Ltd., 1961, Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7. Davis Larry, P-35, Mini in Action, Mini Number 1, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1994, ISBN 0-89747-321-3. http://www.airwar.ru/enc/fww2/p35a.html archiv autora |