Bisnovat SK-1

Бисноват СК-1
     
Název:
Name:
Bisnovat SK-1 Bisnovat SK-1
Originální název:
Original Name:
Бисноват СК-1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1505 kg 3318 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,300 m 23ft 11,39in
Délka:
Length:
8,285 m 27ft 2,18in
Výška:
Height:
3,150 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
9,57 m2 103.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105 o výkonu 809 kW/1100 k
dvoulistá stavitelná vrtule VIŠ-52
Klimov M-105, power 1085 hp
two-bladed variable-pitch propeller VISh-52
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
710 km/h v 5250 m 441.2 mph in 17224 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10450 m 34285 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- výkony jsou vypočtené - data are estimated
Zdroje:
Sources:
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
https://www.litmir.me/br/?b=175427&p=8
URL : https://www.valka.cz/Bisnovat-SK-1-t43529#563331 Verze : 0
Matus Bisnovat využíval pozntků CAGI o proudění na vysokorychlostních profilech křídla a snažil se vytvořit extrémně rychlý letoun.
Pro konstrukci využil motor M-105, který měl nejmenší čelní průřez. Rychlosti bylo obětováno vše...včetně kabiny pilota, která nevyčnívala z obrysu trupu.
Pro vzlet a přistání pilot odsunoval překryt a zdvihal sedačku tak, aby se hlavou dostal nad trup a viděl aspoň něco dopředu.
Letoun se do sériové výroby pochopitelně nedostal.
SK znamenalo Skorostnoje Kryljo.
URL : https://www.valka.cz/Bisnovat-SK-1-t43529#172336 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/xplane/sk1.html

Bisnovat SK-1 -


Bisnovat SK-1 -


Bisnovat SK-1 -


Bisnovat SK-1 -


Bisnovat SK-1 -


URL : https://www.valka.cz/Bisnovat-SK-1-t43529#563332 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více