Main Menu
User Menu

Suchoj T-8-1

Sukhoi T-8-1 / Суxoй Т-8-1

     
Název:
Name:
Suchoj T-8-1D
Originální název:
Original Name:
Суxoй Т-8-1Д
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1974-DD.MM.1974 Státní svazový závod č. 51 pokusné stavby letadel, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1974-DD.MM.1974
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
22.02.1975 (T-8-1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9315 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
17600 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m
Délka:
Length:
15,06 m
Výška:
Height:
4,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
584 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij R9-300 o tahu 26,48 kN (do roku 1977)
Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN (od roku 1977)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
Trupové:
no.1 - 1128 l
no.2 - 1250 l (sběrná nádrž)


Křídelní:
no.3 - 637 l
no.4 - 637 l


Celkový objem:
3660 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1000 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
58 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný AO-17 ráže 30mm se zásobou 250 nábojů
2 závěsníky PD-62-81)
8 závěsníků BD3-252)


Podporovaná výzbroj a kontejnery:


2x R-60 / R-60M3)
32x FAB-1004)
8x FAB-250
8x FAB-500
32x OFAB-1004)
8x OFAB-250
8x OFAB-500
8x ZB-500
8x PB-250
8x RBK-250
8x RBK-500
8x BetAB-500ŠP
8x ODAB-500
2x IAB-500
6x KMGU-2


8x UB-32M/57
8x B-8M1
8x B-13L
8x S-24B5)
8x S-25OF6)
8x S-25OFM6)


4x SPPU-22-017)


4x S-25L6)
4x Ch-25ML8)
4x Ch-25MP8)
4x Ch-29L9)
4x Ch-29T9)
2x Ch-58E10)


1x SPS-141MVG-E11)
1x BA-58 Vjuga12)


4x PTB-80013)
4x PTB-115013)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1)závěsné body 1 a 11
2)závěsné body 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 a 10
3)s adaptérem APU-60-IM na závěsnících PD-62-8
4)s hromadným závěsníkem MBD2-67U
5)s adaptérem APU-68UM2 či APU-68UME1
6)s vypouštěcím zařízením PU-O-25
7)závěsné body 4, 5, 7 a 8
8)s adaptérem APU-68UM2 na závěsných bodech 3, 4, 8 a 9
9)s adaptérem AKU-58E na závěsných bodech 5 a 7
10)s adaptérem AKU-58E na závěsných bodech 4 a 8
11)závěsný bod 3, neodhoditelný
12)centrální závěsník (6)
13)"mokré" závěsné body 3, 5, 7 a 9
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Alan Dawes: Sukhoi Su-25 Frogfoot: Close Air Support Aircraft. London: Airlife, 2004
J.Bašný; J.Brázda; M.Ovčáčík; K.Susa: Su-25 all variants. 4+, 1996
Sukhoi Frogfoots in action. Squadron Signal
výstřižkový archiv leteckých časopisů
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-T-8-1-t43505#368002Verze : 0
Prototyp Suchoj T-8-1 byl identický s prototypem T-8-0, ale byl určen k letovým zkouškám. K nim byl předán v prosinci 1974. Zkušební pilot OKB Suchoj S. V. Iljušin s ním 11.1.1975 zahájil sérii pojížděcích zkoušek s několika pokusy se zvednutým příďovým kolem. První let byl sice stanoven na 13.1.1975, ale v důsledku roztržení motoru modifikovaného RD-9 (destrukci způsobilo jedno posunuté ložisko turbíny motoru) při motorové zkoušce před letem byl pokus o vzlet odvolán a letoun po opravě poprvé vzlétl 22.2.1975. První ostré střelby s letounem T-8-1 byly zahájeny v červnu 1975 a pokračovaly až do října 1975. Bohužel díky nekompletnosti výzbroje probíhaly střelby pouze s použitím neřízené protizemní výzbroje. V roce 1977 obdržel prototyp nové motory R-95Š a prototyp byl přeznačen na T-8-1D. Ke státním zkouškám byl předán 21.7.1978 přičemž letoun byl již vybaven radionavigačními systémy ze Su-17M3 a původní kanon GŠ-30-2 na lafetě VPU-22 byl nahrazen novým kanonem AO-17. V období duben-červenec 1980 se spolu s prototypem T-8-3 účastnil v rámci operace Romb-1 praktických bojových zkoušek v Afghánistánu a po jejich skončení byl přesunut na základnu Mary v Turkmenistánu kde se účastnil státních zkoušek. Prototyp T-8-1 byl zničen při havárii vzniklé překročením maximální možné rychlosti ve střemhlavém letu (došlo ke zhroucení a následnému odtržení levého křídla) v lednu 1981 přičemž zkušební pilot A. Ivanov se z letounu úspěšně katapultoval.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-T-8-1-t43505#172294Verze : 1
https://www.airwar.ru/enc/attack/su25.html

Suchoj T-8-1 - Т8-1

Т8-1
Suchoj T-8-1 -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-T-8-1-t43505#560980Verze : 0
MOD
aviadejavu.ru

Suchoj T-8-1 - Т8-1D s novými motory a brzdícími štíty ve vřetenech na koncích křídel.

Т8-1D s novými motory a brzdícími štíty ve vřetenech na koncích křídel.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-T-8-1-t43505#560982Verze : 0
MOD