Main Menu
User Menu

Curtiss P-40E Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IA

     
Název:
Name:
Curtiss P-40E Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40E Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 320
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3756 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3996 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
9,490 m
Výška:
Height:
3,760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
171,35 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 857,5 kW a 1 111 kW v h= 1 311 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a až 661,5 l v přídavné nádrži pod trupem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
582.6 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
476 km/h v 1524 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,6 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8839 m
Dolet:
Range:
563 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1529 km
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm v křídlech, zásoba střeliva vnitřní/prostřední/krajní 312/295/240.
Pumový náklad: 1x 227 kg pod trupem (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF)
Později 3x 227 kg pumy
Uživatelské státy:
User States:
USA
Velká Británie
Australie
Kanada
Nový Zéland
Čína AVG
Jihoafrická unie
SSSR
Poznámka:
Note:
Pod označení P-40E můžeme zařadit téměř identické exportní letouny P-40E-1 (Model 87A-4, které odebrala především RAF, Kanada, Austrálie a Nový Zéland.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
https://home.att.net/~jbaugher1/p40_8.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#170611Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek Curtisse P-40E
zdroj uveden výše


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#250086Verze : 0
MOD
Pohled "pod kůži" letounu Kittyhawk Mk.IA (GA-C, ET789), 112. peruť, letiště Amriya, Egypt, říjen 1942. Pilotem letounu byl Sgt. Wallace Daniel Hogg.


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#423681Verze : 0
MOD
.

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK579/FZ-R) od 94. perutě RAF, se kterým létal Kanaďan Sgt. J. F. Edwards, Lybie 1942

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK675/GA-F) od 112. perutě RAF, Lybie 1942

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK578/GA-V) od 112. perutě RAF, Lybie 1942. Se strojem létal F/O N. Duke.

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK581/CV-J) od 3. perutě RAAF. S tímto strojem musel 9. ledna 1942 nouzově přistát zraněný Geoff Chinchen u Msusu, poté co byl zasažen Gerhardem Homuthem od 3./JG 27.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#548289Verze : 0
MOD
Curtiss P-40E Warhawk (výrobní číslo 18723, sériové číslo AK979), který byl dodán kanadskému letectvu v dubnu 1942, je nyní vystavován v Pacific Aviation Museum jako "bílá 67" ve zbarvení amerických "Létajících tygrů" - American Volunteer Group.

Pacific Aviation Museum








URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#400582Verze : 0