Mikojan-Gurevič SM-30

Mikoyan-Gurevich SM-30
Микоян-Гуревич СМ-30
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič SM-30 Mikoyan-Gurevich SM-30
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич СМ-30
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.195R Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
12,54 m 41ft 1,69in
Výška:
Height:
3,88 m 12ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,16 m2 270.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový turbojet+rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
2x proudový motor Tumanskij RD-9B o tahu 25,5 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním
1x odhazovatelný raketový motor Kartukov PRD-22 o tahu 156,91 kN
2x Tumansky RD-9B, thrust 5732 lb / 7165 lb with afterburner
1x Kartukov PRD-22 jettisonable rocket engine, thrust 35274 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
2x 760 l přídavná nádrž
?
2x 167 Imp gal / 201 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1450 km/h v ? m 901 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,1 min do 10000 m 1,1 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2200 km 1367 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v kořeni křídla, 120 nábojů každý
1x 23 mm NR-23 cannon in the nose, 100 rounds
2x 23 mm NR-23 cannon in the wing roots, 120 rounds each
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skala, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví, Bristol Beaufighter/Mikojan Gurjevič MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#566190 Verze : 0
Mikojan-Gurevič MiG-19 (SM-30)
МиГ-19 (СМ-30)




Speciální varianta stíhacího letounu Mikojan Gurevič MiG-19S určená pro extrémně zkrácený vzlet. Konstrukční práce na letounu, který měl být určen pro použití v případě zničení klasických vzletových a přistávacích ploch začaly v 50. letech současně v USA i SSSR. Zatímco plodem práce konstruktérů v USA byl letoun North American F-100 se startovací raketou na tuhá paliva RATOG, Sověti vytvořili letoun MiG-19SM-30.


Při konstrukci byl pod klasický MiG-19, který měl demontovány veškeré přípojné body pro závěsníky, instalován výkonný raketový motor na tuhé palivo (zná-li někdo typ,prosím o doplnění). Tento motor byl instalován na tříbodový závěs, který motoru udával sklon -25° vzhledem k podélné ose letounu.


Start se prováděl z rampy, vybavené vodícími kolejnicemi pro letoun (kolejnicové pojezdy tvořené dvojicemi kol byly upevněný na spodní části trupu MiGu), přičemž motor volně visel mezi kolejnicemi. Zážeh motoru byl proveden elektricky pozemním personálem na povel pilota .Jakmile se motor rozhořel na plný výkon, byly uvolněny brzdy pojezdů a letoun se s plně vysunutými klapkami a motory na forsážním režimu vznesl vzhůru. Po vyhoření byl motor odhozen. Celkem bylo provedeno 12 startů z pevné rampy a začala příprava na přestavbu pevné rampy na rampu mobilní, ale projekt byl zrušen ve prospěch vývoje modernějších stíhačl MiG-21 a MiG-23.
Mikojan-Gurevič SM-30 -


Mikojan-Gurevič SM-30 -


Mikojan-Gurevič SM-30 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#170418 Verze : 1

Diskuse

Išlo o raketový motor na tuhé palivo PRD-22 (ПРД-22), ktorý bol zostrojený OKB pod vedením I.I.Krtukova (ОКБ И.И.Кртукова). Pracoval len 2,5 sekundy ale dokázal vyvinúť ohromný ťah 40 kN.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#170419 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více