Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič SM-30

Mikoyan-Gurevich SM-30

Микоян-Гуревич СМ-30

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič SM-30
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич СМ-30
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.195R Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m
Délka:
Length:
12,54 m
Výška:
Height:
3,88 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
2x proudový motor Tumanskij RD-9B o tahu 25,5 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním
1x odhazovatelný raketový motor Kartukov PRD-22 o tahu 156,91 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
2x 760 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1450 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,1 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2200 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v kořeni křídla, 120 nábojů každý
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skala, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví, Bristol Beaufighter/Mikojan Gurjevič MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#566190Verze : 0
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-19 (SM-30)
МиГ-19 (СМ-30)




Speciální varianta stíhacího letounu Mikojan Gurevič MiG-19S určená pro extrémně zkrácený vzlet. Konstrukční práce na letounu, který měl být určen pro použití v případě zničení klasických vzletových a přistávacích ploch začaly v 50. letech současně v USA i SSSR. Zatímco plodem práce konstruktérů v USA byl letoun North American F-100 se startovací raketou na tuhá paliva RATOG, Sověti vytvořili letoun MiG-19SM-30.


Při konstrukci byl pod klasický MiG-19, který měl demontovány veškeré přípojné body pro závěsníky, instalován výkonný raketový motor na tuhé palivo (zná-li někdo typ,prosím o doplnění). Tento motor byl instalován na tříbodový závěs, který motoru udával sklon -25° vzhledem k podélné ose letounu.


Start se prováděl z rampy, vybavené vodícími kolejnicemi pro letoun (kolejnicové pojezdy tvořené dvojicemi kol byly upevněný na spodní části trupu MiGu), přičemž motor volně visel mezi kolejnicemi. Zážeh motoru byl proveden elektricky pozemním personálem na povel pilota .Jakmile se motor rozhořel na plný výkon, byly uvolněny brzdy pojezdů a letoun se s plně vysunutými klapkami a motory na forsážním režimu vznesl vzhůru. Po vyhoření byl motor odhozen. Celkem bylo provedeno 12 startů z pevné rampy a začala příprava na přestavbu pevné rampy na rampu mobilní, ale projekt byl zrušen ve prospěch vývoje modernějších stíhačl MiG-21 a MiG-23.
Mikojan-Gurevič SM-30 -


Mikojan-Gurevič SM-30 -


Mikojan-Gurevič SM-30 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#170418Verze : 1
Diskuse
Išlo o raketový motor na tuhé palivo PRD-22 (ПРД-22), ktorý bol zostrojený OKB pod vedením I.I.Krtukova (ОКБ И.И.Кртукова). Pracoval len 2,5 sekundy ale dokázal vyvinúť ohromný ťah 40 kN.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SM-30-t43080#170419Verze : 0
MOD