Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-23B [kód NATO: Flogger-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-23B

Микоян-Гуревич МиГ-23Б

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-23B
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-23Б
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1971-DD.MM.1971 Moskevský strojírenský závod Zenit A. I. Mikojana, Moskva /
DD.MM.1972-DD.MM.1973 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1971-DD.MM.1973
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Zenit: 3 konverze ("32-24")
Prapor práce: 24
První vzlet:
Maiden Flight:
18.02.1971 "32-24/1"
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10441 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16470 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
20000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,971) m
Délka:
Length:
16,08 m
Výška:
Height:
5,15 m
Plocha křídla:
Wing Area:
37,27 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ljulka Al-21F-3 o tahu 76,49 kN / 109,98 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5630 l
1x 800 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1810 km/h v 12500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m
Dolet:
Range:
850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2110 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-23L ráže 23 mm, 200 nábojů

3000 kg podvěšené výzbroje na 6 závěsnících:
2x PLŘS R-3S
2x PLŘS R-13M
2x PZŘS Ch-23/Ch-23M
4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm
4x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm
4x raketnice B-8M s 20 raketami S-8 ráže 80 mm
4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
2x pouzdro UPK-23-250 s kanonem GŠ-23L ráže 23 mm, 250 nábojů
18x 100kg puma
8x 250kg puma
6x 500kg puma
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) minimální rozpětí 7,78 m
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X.
Марковский, Виктор; Приходченко, Игорь. Истребитель-бомбардировчик МиГ-27. Экспринт, Москва 2004. ISBN 5-94038-046-8.
Марковский, Виктор; Приходченко, Игорь. МиГ-27 - бич небесский. Истребитель-бомбардировчик в бою. Яуза, Москва 2012. ISBN 978-699-56038-7.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
Ильин, В. Крокодилы фронтовой авиации, Авиация и Время 2009/05.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23B-kod-NATO-Flogger-F-t43034#567196Verze : 0
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-23B představuje první bitevní verzi z typové řady MiG-23/27. Vývoj letounu byl zahájen v roce 1970 kdy byl původně bitevní projekt MiG-23Š na doporučení velení VVS překonstruován na stíhací bombardér. Konstrukčně letoun vycházel z draku letounu MiG-23S, který byl namísto původního motoru Tumanskij R-27 vybaven motorem Ljulka Al-21F s nižší spotřebou a větším výkonem v malých výškách (tento motor používal i konkurenční letoun Suchoj Su-17). Střelecký radiolokátor v přídi byl i s radomem demontován a nahrazen skosenou přídí s laserovým zaměřovačem KLEN ve špici. Katapultážní sedačka KM-1 byla zvednuta o 5 cm aby byl zlepšen výhled pilota z letounu. Kabina byla dále po stranách a vespod obložena pancéřovými pláty chránícími pilota proti palbě ze země. Čelní štítek byl zkosen v ostřejším úhlu pro lepší návaznost na aerodynamickou linii přídě a čelní sklo bylo nahrazeno pancéřovým. Podvozek byl zesílen a vybaven nízkotlakými pneumatiky umožňujícími provoz letounu i z neupravených a nezpevněných ploch. Palivové nádrže letounu byly vybaveny protipožárním systémem, který do uprázdněného prostoru nad palivem vypouštěl inertní plyn (mix dusíku a argonu) pro ochranu před požárem.
Co se týče avioniky byl letoun nově vybaven zbraňově-navigačním kompletem Sokol-23S a zaměřovačem ASP-17B.
Základem zbraňového systému letounu byl dvojkanon GŠ-23L se zásobou 230 nábojů. Pět závěsníků (dva podtrupové závěsníky byly koncipovány především pro nesení dvojice obraných protiletadlových IR střel R-3/R-13) umožňovaly nést až 3000 kg bomb, raket a řízených střel (přídavnou nádrž PTB bylo možné podvěsit pouze pod prostřední trupový závěsník).
První prototyp byl zalétán 18.2.1971 zkušebním pilotem OKB Mikojan V. Fedotovem. Od druhého prototypu byly MiGy-23B vybavovány křídlem s vírovým přechodem na náběžné hraně převzatým z MiGu-23MF. Vyrobeno bylo vyjma prototypů 24 sériových strojů, které byly používány v rámci jednoho pluku pro vojskové zkoušky. Letoun MiG-23B byl od roku 1973 nahrazen variantou MiG-23BN s motorem R-29-300 a možností nesení taktické jaderné pumy.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23B-kod-NATO-Flogger-F-t43034#173765Verze : 2
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23b.html

Mikojan-Gurevič MiG-23B [kód NATO: Flogger-F] - 32-24/1

32-24/1
Mikojan-Gurevič MiG-23B [kód NATO: Flogger-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-23B [kód NATO: Flogger-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-23B [kód NATO: Flogger-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23B-kod-NATO-Flogger-F-t43034#567199Verze : 0
MOD