Název: Name: | Fouga CM.170 Magister | Fouga CM.170 Magister |
Originální název: Original Name: | Fouga CM.170 Magister | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1952-DD.MM.1961 Établissements Fouga et Cie., Toulouse-Blagnac DD.MM.1961-DD.MM.1962 Établissements Henry Potez SARL,Toulouse-Blagnac DD.MM.1958-DD.MM.1963 Messerschmitt AG, München-Riem DD.MM.1958-DD.MM.1967 Valmet OY Lentokonetehdas, Tampere DD.MM.1962-DD.MM.1964 Israel Aircraft Industries, Lod | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1952-DD.MM.1967 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 576 Fouga/Potez 194 Messerschmitt+Heinkel 62 Valmet 36 IAI | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.07.1952 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2150 kg | 4740 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2850 kg | 6283 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3200 kg | 7055 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,15 m | 39ft 10,35in |
Délka: Length: | 10,06 m | 33ft 0,06in |
Výška: Height: | 2,80 m | 9ft 2,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,30 m2 | 186.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Turbomeca Marboré IIA o tahu 3,92 kN | Turbomeca Marboré IIA, thrust 882 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 730 l 2x 125 l přídavná nádrž | 161 Imp gal / 193 US gal 2x 27.5 Imp gal / 33 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 715 km/h v 9000 m | 444.3 mph in 29528 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 547 km/h v ? m | 339.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17 m/s | 3346.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 925 km | 574.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet AA-52 ráže 7,5 mm, 150 nábojů každý 2x 50kg cvičná puma SAMETO nebo 2x raketnice MATRA 122 nebo 4x raketa T.10 | 2x 7,5 mm AA-52 machine gun, 150 rpg 2x 110 lb SAMETO practice bomb or 2x MATRA 122 Rocket Pod or 4x T.10 rocket |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Riedesser, Michael. Fouga C.M. 170 R Magister, Heinkel/Potez C. M. 191. Flugzeuge der Bundeswehr No.5. Flugzeug Publications, Illertisen 1988. Munson, Kenneth. Fighters in service: Attack and Training Aircraft since 1960. Blandford Press, London 1975. www.aviafrance.com www.avionslegendaires.net |