Main Menu
User Menu

Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B]

Sukhoi Su-25UB / Суxoй Су-25УБ

     
Název:
Name:
Suchoj Su-25UB
Originální název:
Original Name:
Суxoй Су-25УБ
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1986-DD.MM.1992 Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1986-DD.MM.1992
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
130-180
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10240 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m
Délka:
Length:
15,36 m
Výška:
Height:
5,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
614,62 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1450 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů

1400-4400 kg podvěšené výzbroje:
4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x R-60/R-60M
8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm
8x 500kg puma
32x 100kg puma
4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L
4x submuniční kontejner KMGU-2
...
Uživatelské státy:
User States:













?
?
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25UB-kod-NATO-Frogfoot-B-t42739#561034Verze : 0
MOD
Suchoj Su-25UB Frogfoot B




Letoun Su-25UB je cvičně bojová verze letounu Su-25. Původně sice neměla být cvičná verze z letounu Su-25 odvozena protože pro výcvik nových posádek se uvažovalo použití zavedených cvičných letounů MiG-15UTI a L-39 (na těch se mimochodem připravovali i naši letci vybraní pro létání na Su-25K) ale nakonec v polovině 70. let padlo rozhodnutí zahájit vývojové práce také na cvičné verzi letounu. Stavba prvního prototypu letounu Su-25UB byla zahájena v roce 1981 ale v souvislosti se zahájením prací na protitankovém letounu T8-M (později se z něj vyvinul letoun Su-39) byly práce v roce 1983 radikálně utlumeny. Původní první tři prototypy byly přestavěny na vývojové verze T8-M a tak došlo k tomu že první dva prototypy Su-25UB označené T8-UB1 a T8-UB2 byly dokončeny a předány ke zkouškám až v roce 1985. Zpoždění ve vývoji bylo kompenzováno zrychlením průběhu zkoušek, které byly dokončeny ještě téhož roku. Po jejich ukončení byla neprodleně zhahájena sériová výroba.


Drak letounu vychází z původní verze Su-25 (etalon T8-11) přičemž jeho hřbet je zvýšen tak aby instruktor sedící v zadním pilotním prostoru zvýšeném oproti přednímu pilotnímu prostoru o 440 mm získal výhled vpřed v úhlu -7°. Zadní kokpit obsahuje stejně jako přední vystřelovací sedačku K-36L (odlehčená verze sedačky K-36DM) a je v něm umístěna kompletní sada řídících přístrojů doplněná o panel umožňující simulovat některé poruchy a mezní situace za letu. Drtivá většina letounů Su-25UB létala s výklopným periskopem v překrytu instruktorovy kabiny, který umožňoval nerušený výhled v před (periskop byl do sériové výroby zahrnut od 25. vyrobeného kusu). Z důvodu změny tvaru hřbetu trupu a tím i změně aerodynamického obtékání trupu bylo pro zachování stability zvýšit SOP o 400 mm. Motorové jednotky a možná škála nesené výzbroje zůstala stejná jako u jednomístného letounu Su-25 takže plná bojeschopnost je zachována. Sériová výroba letounu skončila stejně jako sériová výroba letounu Su-25 v roce 1992.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25UB-kod-NATO-Frogfoot-B-t42739#168585Verze : 0
foto vo fotogalérii
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25UB-kod-NATO-Frogfoot-B-t42739#168956Verze : 0
MOD
Su-25UB letectva VVS. Za povšimnutí stojí prodloužená směrovka a charakteristický nahrbený tvar trupu letounu vzniklý instalací druhého kokpitu.
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25UB-kod-NATO-Frogfoot-B-t42739#168592Verze : 0
Su-25UB "modrá 62" 299. taktické letecké brigády ukrajinského letectva.
Radom 2011
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-25UB [kód NATO: Frogfoot-B] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25UB-kod-NATO-Frogfoot-B-t42739#411853Verze : 0
MOD