Název: Name: | Royal Aircraft Factory B.E.12 | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory B.E.12 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough / DD.MM.1916-DD.MM.191R The Standard Motor Co., Coventry / DD.MM.1916-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~300 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.07.1915 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 742 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1063 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.28 m | |
Délka: Length: | 8.31 m | |
Výška: Height: | 3.39 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 32.89 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | R.A.F.4a o výkonu 104 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 156.1 1) km/h v 1829 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 62) min do 914 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3810 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x synchronizovaný 7,7mm kulomet Vickers nebo různé kombinace kulometů Lewis 2x 51kg bomba nebo 6-10x raketa Le Prieur | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) 164 na úrovni moře 2) 14 mni do 1829 m Vytrvalost. 3 h | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. www.britishaircraft.co.uk www.rcaf.com www.historyofwar.org http://www.constable.ca/be12.htm en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-12-t42486#379911Verze : 0
Aubi
MOD
Royal Aircraft Factory B.E.12
B.E. 12 byl v podstatě víceúčelovým letounem B.E.2c přestavěným v Royal Aircraft Factory pro stíhací účely. Důvodem bylo zjednodušrní výroby používáním co nejvíce shodných dílů pro typy různého určení. Místo původního motoru RAF 1a byl použit výkonější, ale také masivnější RAF 4a o výkonu 112 kW. Přední kokpit byl zrušen a zakryt, byl předělán výfukový systém, palivové nádrže a tvar ocasních ploch, jako výzbroj byly použity jeden nebo dva kulomety Lewis mířící šikmo vpřed, aby se střely vyhnuly vrtuli, později také synchronizovaný kulomet Vickers.
Celé úpravy ale nijak nezlepšily letové vlastnosti a nebyl to příliš kvalitní stíhač - hlavní nevýhodou byla mizerná manévrovatelnost a nízká rychlost. Proto byl už po měsíci zase vyřazen a dosloužil jako bombardér, průzkumný a pro hlídkování před vzducholoděmi. Celkem bylo postaveno 468 strojů verzí B.E.12, B.E.12a a B.E.12b. B.E. 12a se lišil křídlem a ocasními plochami z B.E.2e, ta poslední verze byla navržena již čistě jako noční stíhač a lišila se motorem Hispano-Suiza o výkonu 149 kW.
Zdroj:
www.rcaf.com
http://www.constable.ca/be12.htm
en.wikipedia.org
Zdroj: http://majpalmer.com/horst/Tales.htm
B.E. 12 byl v podstatě víceúčelovým letounem B.E.2c přestavěným v Royal Aircraft Factory pro stíhací účely. Důvodem bylo zjednodušrní výroby používáním co nejvíce shodných dílů pro typy různého určení. Místo původního motoru RAF 1a byl použit výkonější, ale také masivnější RAF 4a o výkonu 112 kW. Přední kokpit byl zrušen a zakryt, byl předělán výfukový systém, palivové nádrže a tvar ocasních ploch, jako výzbroj byly použity jeden nebo dva kulomety Lewis mířící šikmo vpřed, aby se střely vyhnuly vrtuli, později také synchronizovaný kulomet Vickers.
Celé úpravy ale nijak nezlepšily letové vlastnosti a nebyl to příliš kvalitní stíhač - hlavní nevýhodou byla mizerná manévrovatelnost a nízká rychlost. Proto byl už po měsíci zase vyřazen a dosloužil jako bombardér, průzkumný a pro hlídkování před vzducholoděmi. Celkem bylo postaveno 468 strojů verzí B.E.12, B.E.12a a B.E.12b. B.E. 12a se lišil křídlem a ocasními plochami z B.E.2e, ta poslední verze byla navržena již čistě jako noční stíhač a lišila se motorem Hispano-Suiza o výkonu 149 kW.
Zdroj:
www.rcaf.com
http://www.constable.ca/be12.htm
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: http://majpalmer.com/horst/Tales.htm
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-12-t42486#238800Verze : 0
Aubi
MOD
Jestli mohu dodat, protože z textu to moc nevyplývá, tak BE-12b měl ovšem původní křídla z letounu BE-12..(respektive BE-2c) Na přiložené fotce tedy není BE-12, ale BE-12a.
Puvodni BE-12
BE-12b
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Puvodni BE-12
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
BE-12b
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-B-E-12-t42486#283245Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.