Main Menu
User Menu

Airco D.H.6

     
Název:
Name:
Airco D.H.6
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.6
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Kingsbury Aviation Co. Ltd., Kingsbury /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Harland & Wolff Ltd., Belfast /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Morgan & Co., Leighton Buzzard /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Savages Ltd., Stroud /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich /
DD.MM.1917-DD.MM.191R The Gloucestershire Aircraft Co Ltd., Cheltenham /
DD.MM.1917-DD.07.1917 Canadian Aeroplanes Ltd., Toronto, Ontario, /
DD.MM.1921-DD.MM.1921 La Hispano Aircraft, Guadalajara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2362
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
662 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
919 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.95 m
Délka:
Length:
8.32 m
Výška:
Height:
3.29 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40.53 1) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R.A.F.1a o výkonu 67 kW nebo
Curtiss OX-5 o výkonu 67 kW nebo
Renault o výkonu 59,6 kW nebo
Hispano-Suiza 8A o výkonu 104 kW
dvou nebo čtyřlistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
106.2 km/h v 1981 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29 min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
pro pobřežní hlídkování kolem 45 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
1) D.H.6A - 38.37 m2
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
www.theaerodrome.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Airco_DH.6[

Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237940Verze : 0
Airco DH-6


Výrobcem byla firma Aircraft Manufacturing Company. Konstruktérem tohoto cvičného typu byl Geoffrey De Havilland, konstrukce měla nahradit starší letouny používané k výcviku. Konstrukce letounu je z roku 1916 a výroba začala stroje dodávat v lednu 1917 a celkem jich bylo v několika továrnách vyrobeno 2282 (objednáno bylo 2950), výroba běžela i v Kanadě. Stroje sloužily nejen v Anglii, ale i na Blízkém východě a v Austrálii, vždy u výcvikových jednotek. Výkony stroje nebyly nijak oslňující, například stoupavost byla pouze 1,1 m/s a minimální rychlost pak kolem 50 km/h. Stroje byly mimořádně stabilní a dokonce musela být změněna centráž, aby se stala méně stabilní a žáci získali alespoň nějaké návyky. Koncem roku byly už stroje nahrazovány mnohem lepšími Avro 504. Na nízkých výkonech se zčásti podepsal i motor, vzduchem chlazený RAF-1A o 60KW, část strojů dostala motory Curtis OX-5 ale vzhledem k tomu že tento vodou chlazený motor byl těžší, výkony se nezlepšily. Po tom co byly stroje stahovány od cvičných jednotek byly přeřazeny ke hlídkové službě u RNAS (Royal Navy Air Service) a sloužily podél pobřeží Británie jako protiponorkové. V této službě nesly pouze pilota a místo druhého člena posádky obvykle nesly 50kg pumu, je zaznamenán i jeden útok na ponorku (UC-49), ale nebyl úspěšný. Vzhledem k tomu že běžnou taktikou ponorek byl útok na hladině pomocí děla byly i tyto pomalé stroje značnou pomocí a výrazně snížily ztráty lodí v blízkosti pobřeží. Stroje tak vydržely ve službě až do konce války (bylo jich tak využito přes dvě stě). Ve snaze zvýšit výkony bylo horní křídlo upraveno na menší hloubku a dostalo negativní stupnění, stroje se pak údajně nazývaly DH-6A. Po skončení války byly přeživší stroje, kterých zbylo 1050, prodány v dražbě civilním zájemcům, poslední dolétal prý až v roce 1937 v Austrálii. Po válce bylo ještě v roce 1921 vyrobeno 60 kusů firmou Hispano-Suiza ve Španělsku, měly ale jiný motor o 100 kW.
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#167675Verze : 1
Trojpohľadový náčrt


zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237941Verze : 0
Prototyp
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#219390Verze : 0
1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu



zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Airco D.H.6 - 3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu

3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
Airco D.H.6 - 2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8

2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
Airco D.H.6 - 1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)

1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237944Verze : 0