Název: Name: | Airco D.H.6 | |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.6 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon / DD.MM.1917-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co Ltd., Hendon / DD.MM.1917-DD.MM.191R Kingsbury Aviation Co. Ltd., Kingsbury / DD.MM.1917-DD.MM.191R Harland & Wolff Ltd., Belfast / DD.MM.1917-DD.MM.191R Morgan & Co., Leighton Buzzard / DD.MM.1917-DD.MM.191R Savages Ltd., Stroud / DD.MM.1917-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich / DD.MM.1917-DD.MM.191R The Gloucestershire Aircraft Co Ltd., Cheltenham / DD.MM.1917-DD.07.1917 Canadian Aeroplanes Ltd., Toronto, Ontario, / DD.MM.1921-DD.MM.1921 La Hispano Aircraft, Guadalajara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2362 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 662 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 919 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.95 m | |
Délka: Length: | 8.32 m | |
Výška: Height: | 3.29 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.53 1) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | R.A.F.1a o výkonu 67 kW nebo Curtiss OX-5 o výkonu 67 kW nebo Renault o výkonu 59,6 kW nebo Hispano-Suiza 8A o výkonu 104 kW dvou nebo čtyřlistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 106.2 km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 29 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | pro pobřežní hlídkování kolem 45 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) D.H.6A - 38.37 m2 | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. www.theaerodrome.com https://en.wikipedia.org/wiki/Airco_DH.6[ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237940Verze : 0
Airco DH-6
Výrobcem byla firma Aircraft Manufacturing Company. Konstruktérem tohoto cvičného typu byl Geoffrey De Havilland, konstrukce měla nahradit starší letouny používané k výcviku. Konstrukce letounu je z roku 1916 a výroba začala stroje dodávat v lednu 1917 a celkem jich bylo v několika továrnách vyrobeno 2282 (objednáno bylo 2950), výroba běžela i v Kanadě. Stroje sloužily nejen v Anglii, ale i na Blízkém východě a v Austrálii, vždy u výcvikových jednotek. Výkony stroje nebyly nijak oslňující, například stoupavost byla pouze 1,1 m/s a minimální rychlost pak kolem 50 km/h. Stroje byly mimořádně stabilní a dokonce musela být změněna centráž, aby se stala méně stabilní a žáci získali alespoň nějaké návyky. Koncem roku byly už stroje nahrazovány mnohem lepšími Avro 504. Na nízkých výkonech se zčásti podepsal i motor, vzduchem chlazený RAF-1A o 60KW, část strojů dostala motory Curtis OX-5 ale vzhledem k tomu že tento vodou chlazený motor byl těžší, výkony se nezlepšily. Po tom co byly stroje stahovány od cvičných jednotek byly přeřazeny ke hlídkové službě u RNAS (Royal Navy Air Service) a sloužily podél pobřeží Británie jako protiponorkové. V této službě nesly pouze pilota a místo druhého člena posádky obvykle nesly 50kg pumu, je zaznamenán i jeden útok na ponorku (UC-49), ale nebyl úspěšný. Vzhledem k tomu že běžnou taktikou ponorek byl útok na hladině pomocí děla byly i tyto pomalé stroje značnou pomocí a výrazně snížily ztráty lodí v blízkosti pobřeží. Stroje tak vydržely ve službě až do konce války (bylo jich tak využito přes dvě stě). Ve snaze zvýšit výkony bylo horní křídlo upraveno na menší hloubku a dostalo negativní stupnění, stroje se pak údajně nazývaly DH-6A. Po skončení války byly přeživší stroje, kterých zbylo 1050, prodány v dražbě civilním zájemcům, poslední dolétal prý až v roce 1937 v Austrálii. Po válce bylo ještě v roce 1921 vyrobeno 60 kusů firmou Hispano-Suiza ve Španělsku, měly ale jiný motor o 100 kW.
Výrobcem byla firma Aircraft Manufacturing Company. Konstruktérem tohoto cvičného typu byl Geoffrey De Havilland, konstrukce měla nahradit starší letouny používané k výcviku. Konstrukce letounu je z roku 1916 a výroba začala stroje dodávat v lednu 1917 a celkem jich bylo v několika továrnách vyrobeno 2282 (objednáno bylo 2950), výroba běžela i v Kanadě. Stroje sloužily nejen v Anglii, ale i na Blízkém východě a v Austrálii, vždy u výcvikových jednotek. Výkony stroje nebyly nijak oslňující, například stoupavost byla pouze 1,1 m/s a minimální rychlost pak kolem 50 km/h. Stroje byly mimořádně stabilní a dokonce musela být změněna centráž, aby se stala méně stabilní a žáci získali alespoň nějaké návyky. Koncem roku byly už stroje nahrazovány mnohem lepšími Avro 504. Na nízkých výkonech se zčásti podepsal i motor, vzduchem chlazený RAF-1A o 60KW, část strojů dostala motory Curtis OX-5 ale vzhledem k tomu že tento vodou chlazený motor byl těžší, výkony se nezlepšily. Po tom co byly stroje stahovány od cvičných jednotek byly přeřazeny ke hlídkové službě u RNAS (Royal Navy Air Service) a sloužily podél pobřeží Británie jako protiponorkové. V této službě nesly pouze pilota a místo druhého člena posádky obvykle nesly 50kg pumu, je zaznamenán i jeden útok na ponorku (UC-49), ale nebyl úspěšný. Vzhledem k tomu že běžnou taktikou ponorek byl útok na hladině pomocí děla byly i tyto pomalé stroje značnou pomocí a výrazně snížily ztráty lodí v blízkosti pobřeží. Stroje tak vydržely ve službě až do konce války (bylo jich tak využito přes dvě stě). Ve snaze zvýšit výkony bylo horní křídlo upraveno na menší hloubku a dostalo negativní stupnění, stroje se pak údajně nazývaly DH-6A. Po skončení války byly přeživší stroje, kterých zbylo 1050, prodány v dražbě civilním zájemcům, poslední dolétal prý až v roce 1937 v Austrálii. Po válce bylo ještě v roce 1921 vyrobeno 60 kusů firmou Hispano-Suiza ve Španělsku, měly ale jiný motor o 100 kW.
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#167675Verze : 1
Trojpohľadový náčrt
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237941Verze : 0
Prototyp
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#219390Verze : 0
1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237944Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.