Main Menu
User Menu

Mil Mi-171Š [Kód NATO: Hip-L]

Mil Mi-171Sh

Миль Ми-171Ш

     
Název:
Name:
Mil Mi-171Š
Originální název:
Original Name:
Миль Ми-171Ш
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2002-DD.MM.20RR OAO Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude Ulan-Ude
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2002-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~701) (Rusko / Russia)
42 (Alžírsko / Algeria)
8 (Bangladéš / Bangladesh)
16 (ČR, přehled / Czech Republic, overview)
10 (Chorvatsko / Croatia)
4 (Ghana)
20? (Írán - policie / Iran - police)
6 (Kazachstán / Kazakhstan)
5 (Keňa / Kenya)
10+ (Nigérie / Nigeria)
6+ (Peru) + 8 (12/2014)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1996
Osádka:
Crew:
3-5
- 2 piloti / 2 pilots
- 1-3 technici/střelci / 1-3 flight engineers /gunners
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
7642 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13000 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
25,35 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
18,65 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2,50 m
Celková výška:
Overall Height:
5,522) m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,91 m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
355,93 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
11,99 m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Klimov TV3-117VM
- výkon jednoho motoru: 1618 kW (2200 k)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
vnitřní: 1930 l
přídavné: 1388 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
230 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,5 m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
3980 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
6000 m
Dolet:
Range:
4603) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
10654) km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
osoby:
- 20 vojáků v plné polní
- 36 cestujících
- 12 nosítek

náklad:
- v kabině: 4000 kg
- v podvěsu pod trupem: 4000 kg (3000 kg)
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
přední a zadní (rampa) střeliště:
- PKT
levé a pravé boční střeliště
- PK
- PKM
- RPK

nebo

levé a pravé boční střeliště (+ rampa):
- PK
- PKM
- RPK
- M134


vnější závěsníky (6x, nosnost 1400 kg):
- 4x raketnice UB-16-57
- 4x raketnice UB-32-57
- 4x raketnice B8V20-A
- 4x 250kg puma
- 4x kanónový kontejner UPK-23-250
- 8x protitanková řízená střela 9M114
- 8x protitanková řízená střela 9M120 Ataka
- 6x přídavná nádrž
Vybavení:
Equipment:
-
Uživatelské státy:
User States:
1)









Poznámka:
Note:
1) Mi-8AMTŠ
2) s otáčejícími se rotory, 4,75 m bez rotorů
3) taktický dolet
4) maximální přeletová vzdálenost
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#166778Verze : 0
MOD
Mil Mi-171Š (Mi-171Sh, Ми-171Ш) - nová generácia bojových vrtuľníkov vychádzajúca z typovej rady Mi-8 / Mi-17 (v Rusku označovaný ako Mi-8AMTŠ).

Je určený pre vysokoefektívny boj s pancierovanou i nepancierovanou technikou protivníka (tanky, obrnené vozidlá, vozidlá), hladinovými plavidlami a vzdušnými prostriedkami. Okrem toho je súčasne schopný plniť vzdušno-výsadkové operácie a ďalšie špeciálne úlohy.
Hlavné využitie vrtuľníka sa predpokladá vo vojenských aeromobilných operáciách, kde sa dá účinne využiť výzbroj na ničenie uzlov odporu protivníka a palebnú podporu vlastných výsadkov. Na variantu Mi-171Š je možné upraviť ľubovoľnú predchádzajúcu variantu Mi-17/Mi-171.

Zdroj:
www.uuaz.ru
www.arms-expo.ru
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#166765Verze : 0
MOD
Mi-8AMTŠ určený pro ruské letectvo vzlétá z továrního letiště Ulan-udenského závodu.

(Russian Helicopters)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#523782Verze : 0
MOD
Mi-171Š v AČR:

Vrtuľníky Mi-171Š sú bojovou verziou transportných vrtuľníkov Mi-171. Vrtuľník má oproti transportnej verzii rozšírené prístrojové vybavenie, 6 vonkajších závesníkov pre celú škálu výzbroje (vrátane potrebných prístrojových prvkov na navedenie a ovládanie výzbroje) a integrovanú guľometnú výzbroj. Vzhľadom k schopnosti niesť protitankové riadené strely (prípadne neriadené rakety rôznych kalibrov a bomby) môže byť vrtuľník Mi-171Š účinnou zbraňou proti opancierovaným i neopancierovaným cieľom, poľným opevneniam, ale aj plošným cieľom. Vrtuľník má, vzhľadom na svoje použitie, aj pancierovanie pilotnej kabíny a ďalších dôležitých agregátov.

Vzhľadom k tomu, že vrtuľník je okrem palebnej podpory určený aj na prepravu nákladov a transport pasažierov, je na pravej strane vybavený rozšírenými dverami na vstup do nákladovej kabíny a na želanie zákazníka môže by v zadnej časti vybavený hydraulicky sklopnou nájazdovou rampou (miesto dvojkrídlových dverí).

Česká republika pri objednávke vrtuľníkov Mi171Š nepožadovala práve útočné schopnosti vrtuľníkov, takže nie sú vybavené výzbrojou a potrebným prístrojovým vybavením na ovládanie výzbroje. Jediné čo z tohto zostalo zachované je šesť vonkajších závesníkov, ktoré sú určené na prídavné palivové nádrže. Celkovo bolo objednaných 16 vrtuľníkov Mi-171Š, s možnosťou dodatočnej dodávky ďalšej dvojice (dodávka vrtuľníkov mala byť ukončená do konca roku 2007).

Vrtuľníky Mi-171Š pre AČR sú vybavené:
- motory TV3-117VM
- zadná hydraulicky sklopná nájazdová plošina (iba 8 ks)
- rozšírené pravé dvere nákladového prietoru
- palubný žeriav u pravých bočných dverí s nosnosťou 300 kg, u ľavých bočných dverí bežný žeriav s nosnosťou 170 kg
- tlmič vybrácií hlavy nosného rotoru (znižuje vybrácie celého vrtuľníku hlavne pri štarte a pristátí)
- systém ochladzovania výstupných plynov z motorov (tzv. EVO)
- pomocná energetická jednotka SAFÍR českej výroby
- vonkajšie bočné závesníky pre až 6 prídavných palivových nádrží
- snímateľné pancierovanie častí pilotnej kabíny a pevné pancierovanie vybraných prvkov motoru a hlavného reduktoru
- úpravy kabíny a vonkajších svetiel pre použitie systému nočného videnia, vrátane vlastných noktovizorov
- odpovedač civilného identifikačného systému, ktorý umožňuje lety nad územím ČR bez obmedzenia
- nové prvky signalizácie, ovládania, pilotáže a záznamu letových parametrov
- lafetácia guľometov kalibru 7,62 mm v obidvoch bočných dverách nákladnej kabíny.

Po dodaní vrtuľníkov nasledovala modernizácia vrtuľníkov v domácich leteckých opravovniach, kde sa vrtuľníky vybavili zariadeniami nevyhnutnými pre spoluprácu v rámci NATO, ale aj pre ďalšie využitie vrtuľníkov, napr. v integrovanom záchrannom systéme (IZS):
- stabilizovaná plošina s optolelektronickým systémom nočného vienia FLIR
- systém pohyblivej mapy
- letecká rádiostanica AN/ARC-210
- štandartný palubný odpovedač NATO
- rádionavigačný systém (VOR, LOC, GS, MKR a TACAN)
- havarijná rádiostanica
- poveternostný rádiolokátor
- vonkajší podtrupový záves s hmotnosťou 4.000 kg (miesto štandartného s nosnosťou 3.000 kg)
- vyhľadávací svetlomet s infračerveným filtrom (SX-16)
- družicový navigačný systém GPS
- nová kamufláž podľa štandartov AČR a NATO
- klimatizácia kabíny
- systém plánovania a bojovej podpory
- multifunkčné displeje

Vrtuľníky určené pre IZS ďalej obdržali:
- rádiostanica MATRA pre IZS
- zariadenie pre hasenie požiarov
- sanitné vybavenie (nosítka).

A-report, Zbraně a Technika 2005-2006, AVIS 2007, ISBN 97880-7278-400-4
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#261747Verze : 1
MOD
Mi-171Š (9813) z výzbroje 232. vrtulníkové letky českého letectva.


URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#169638Verze : 0
Mi-171Š (9774), 232. vrtulníková letka, 23. základna vrtulníkového letectva, Den NATO 2007.

Zdroj: vlastní archív



URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#279483Verze : 0
Mi-171Š 226 (c/n 171S00071913010U) chorvatského letectva při zastávce na letišti Pardubice na cestě na cvičení Joint Action ve Švédsku.

Mi-171Š 226 náleží k letce víceúčelových vrtulníků příslušející k 91. základně Záhřeb-Pleso, letka sídlí na letecké základně Lučko (Eskadrila višenamjenskih helikoptera, 91. zrakoplovna baza Zagreb - Pleso, Zračno pristanište Lučko)

letiště Pardubice 26.10.2006

vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#375214Verze : 3
MOD
M134D-H Minigun lafetovaný ve dveřích vrtulníku Mi-171Š SOF II (9837) z výzbroje 222. vrtulníkové letky, veletrh Future Forces 2014, Praha, říjen 2014. Kulomety M134D-H (H jako Hybrid - kombinující díly z oceli a titanu) od společnosti Dillon Aero byly českým letectvem získány v rámci americké vojenské pomoci při výstavbě Leteckého odřadu speciálních operací (LOSO, případně označovaného též jako SOATU - Special Operations Air Task Unit) ze sestavy 222. vrtulníkové letky. M134D-H jsou určeny pro vyzbrojení českých vrtulníků Mi-171Š po 3. etapě modernizace realizované společností LOM. Vojskové zkoušky kulometů v podmínkách českého letectva se uskutečnily od 3. září do 3. října 2014. V průběhu září téhož roku byly použity na vrtulnících Mi-171Š vyčleněných do cvičení Jackal Stone 14, které proběhlo pod vedením Special Operations Command Europe (SOCEUR). Jednalo se o největší cvičení jednotek pro speciální operace na území Evropy v roce 2014. Jeden vrtulník Mi-171Š je vyzbrojen dvěma kulomety M134D-H lafetovanými v bočních dveřích. Každá zbraň má k dispozici zásobník na 3000 kusů munice (plný váží 94 kg).


Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/521213
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#523783Verze : 0
MOD
Mi-171Š SOF II (9774) z výzbroje 222. vrtulníkové letky (LOSO) při nácviku zásahu proti teroristům, kdy na místo zasazovala úderné síly, cvičení Jackal Stone 2014, americká kasárna Baumholder v SRN, 12. září 2014. Cvičení Jackal Stone vzniklo na základě cvičení Shamrock Key z roku 2006, kdy jednotky z Polska, Litvy, Estonska, Lotyšska a Norska cvičily na území pobaltských států. Jackal Stone 2014 probíhalo na území Německa ve výcvikových prostorech Grafenwoehr, Hohenfels a Baumholder a na území a ve vodách patřících Nizozemsku. Cvičení se včetně podpůrného personálu zúčastnilo na 1.500 cvičících, kteří zastupovali Českou republiku, Finsko, Litvu, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Slovinsko, Švédsko, USA a Velkou Británii. Z České republiky se cvičení účastnilo 109 příslušníků 601. skupiny speciálních sil, 103. centra CIMIC/PSYOPS, LOSO a pozemní personál z 22. základny vrtulníkového letectva.

Scénář cvičení se odehrával ve fiktivní zemi Freedonii ohrožované teroristickou sítí, která ji činností svých skupin destabilizuje a ohrožuje životy místních obyvatel. Země se proto obrátila o pomoc na OSN, která schválila vojenskou podporou vlády Freedonie, a to v podobě působení jednotek pro speciální operace. Mezi hlavní cíle cvičení patřilo především procvičení narušování činností teroristických skupin prostřednictvím ofenzivních činností. Příslušníci štábu při plánování operací procvičovali standardní operační postupy při práci v mezinárodním štábu a otestovali komunikaci s jednotkami v různých prostorech bojové činnosti. České vrtulníky vyčleňované pro plnění úkolů speciálních sil se tohoto cvičení účastnily vůbec poprvé v rámci nově budované schopnosti LOSO.

(US Army / Erich Backes)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#536027Verze : 5
MOD
Mi-171Š SOF II (9806) z výzbroje 222. vrtulníkové letky (LOSO) na cvičení Trident Juncture 2015, 9. října 2015. Cvičení Trident Juncture 2015 se uskutečnilo v 16 lokalitách ve Španělsku, Portugalsku a Itálii a bylo jedním z největších aliančních cvičení. Zapojeny do něj byly vyčleněné vzdušné, pozemní, námořní i speciální síly. Zúčastnilo se ho celkem 36 000 vojáků z více než 30 zemí NATO a partnerských států. Cvičení probíhalo v několika fázích od 3. října do 16. listopadu 2015 a bylo součástí přípravy aliančních sil rychlé reakce (NRF) a sil velmi rychlé reakce (VJTF). Za AČR se tohoto cvičení zúčastnili určení příslušníci vzdušných (212. taktická letka, 222. vrtulníková letka/LOSO), pozemních (31. pluk radiační, chemické a biologické ochrany) a speciálních sil (601. skupina speciálních sil). Celkem se jednalo o více než 250 vojáků. Z letecké techniky byly nasazeny 4 vrtulníky Mi-171Š SOF II (9774, 9799, 9806, 9813) a 6 letounů L-159A ALCA (6052, 6057, 6058, 6062, 6064, 6066), které působily ze základny ve španělské Zaragoze.

(Allied Joint Force Command Brunssum)

(Allied Joint Force Command Brunssum)

(Allied Joint Force Command Brunssum)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#541918Verze : 5
MOD
Mi-171Š SOF II (9806) z výzbroje 222. vrtulníkové letky (LOSO) při nácviku rychlého slanění (Fast Roping), cvičení Trident Juncture 2015, 24. října 2015. Při plnění výcvikového úkolu v rámci tohoto cvičení došlo přibližně 15 km severovýchodně od Zaragozy dne 5. listopadu 2015 v 16.45 k havárii vrtulníku Mi-171Š SOF II (9774). Stroj měl za úkol provést vysazení vojáků při přepadu. K nehodě došlo těsně předtím, než byli vojáci vysazeni za pomoci rychlého slanění. Na palubě se v tu dobu nacházelo jedenáct "operátorů" a pět členů osádky, přičemž došlo ke zranění druhého pilota a čtyř přepravovaných vojáků z 601. skupiny speciálních sil. Zhruba v 10 metrech nastalo prosednutí vrtulníku s následným dopadem na zem. Stroj byl vážně poškozen.

(Allied Joint Force Command Brunssum)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#541921Verze : 6
MOD
Mi-171Š SOF II (9799) z výzbroje 222. vrtulníkové letky (LOSO) společně se španělským strojem CH-47D Chinook (španělské označení HT.17) od Praporu transportních vrtulníků V provádí zasazení speciálních sil do boje o fiktivní město Casas Altos, polygon San Gregorio, cvičení Trident Juncture 2015, 4. listopadu 2015.

(Allied Joint Force Command Brunssum)

(Allied Joint Force Command Brunssum)

(US Army / Visual Information Specialist Martin Greeson)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#541925Verze : 2
MOD
Mil Mi-8AMTŠ

autor: Erik Romanenko (Erik Rostovspotter)
https://www.facebook.com/erik.rostovspotter




URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#531235Verze : 0
MOD
...

Mi-171, transportná varianta (foto: výrobca)

Mi-171, transportná varianta (foto: výrobca)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#166766Verze : 1
MOD
Diskuse
Označení Mi-171Š je běžně používané v dokumentech naší armády jako označení těchto vrtulníků takže nevidím důvod nazývat je jinak.Je sice pravda že závěsníky jsou určené pouze pro nesení přídavných palivových nádrží (tudíž odpadá možnost vrtulníky použít pro útočné operace) ovšem základem je typ Mi-171Š (přestavba respektive zneschopnění závěsníků a demontáž střeliště je pokud se nepletu provedena z důvodu platnosti mezinárodních smluv,díky kterým byly svého času i všechny stávající Mi-17 a Mi-8 zbaveny vnějších závěsníků pro UB-16 a UB-32).
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#246959Verze : 0

Citace - Darkfold :

Označení Mi-171Š je běžně používané v dokumentech naší armády jako označení těchto vrtulníků takže nevidím důvod nazývat je jinak.Je sice pravda že závěsníky jsou určené pouze pro nesení přídavných palivových nádrží (tudíž odpadá možnost vrtulníky použít pro útočné operace) ovšem základem je typ Mi-171Š (přestavba respektive zneschopnění závěsníků a demontáž střeliště je pokud se nepletu provedena z důvodu platnosti mezinárodních smluv,díky kterým byly svého času i všechny stávající Mi-17 a Mi-8 zbaveny vnějších závěsníků pro UB-16 a UB-32).

To že sa tak "bežne" označujú je sice pravda, ale prave to "Š" znamená "šturmovyj" a bez výzbroje ními nemôžu byť.
Š-ka sú na prvý pohľad zistiteľné zástavbou lafety guľometu PKT v nose vrtuľnika, kde je stredové okno nahradené textilnym krytom guľometu s mieridlami.
Obsahuje aj lafetu zadného guľometu PKT , ktorá však zvonku nemusí byť viditeľna.

zadná lafeta PKt v transportnej polohe

zadná lafeta guľometu PKT v bojovej polohe.

Kryt lafety predného guľometu PKT s mieridlami.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#246993Verze : 0

Citace - Lubo :

Citace - Darkfold :

Označení Mi-171Š je běžně používané v dokumentech naší armády jako označení těchto vrtulníků takže nevidím důvod nazývat je jinak.Je sice pravda že závěsníky jsou určené pouze pro nesení přídavných palivových nádrží (tudíž odpadá možnost vrtulníky použít pro útočné operace) ovšem základem je typ Mi-171Š (přestavba respektive zneschopnění závěsníků a demontáž střeliště je pokud se nepletu provedena z důvodu platnosti mezinárodních smluv,díky kterým byly svého času i všechny stávající Mi-17 a Mi-8 zbaveny vnějších závěsníků pro UB-16 a UB-32).

To že sa tak "bežne" označujú je sice pravda, ale prave to "Š" znamená "šturmovyj" a bez výzbroje ními nemôžu byť.
Š-ka sú na prvý pohľad zistiteľné zástavbou lafety guľometu PKT v nose vrtuľnika, kde je stredové okno nahradené textilnym krytom guľometu s mieridlami.
Obsahuje aj lafetu zadného guľometu PKT , ktorá však zvonku nemusí byť viditeľna.



No,ono to bude ještě trošku složitější.Samozřejmě souhlasím s tím že bez výzbroje byl to správně Š být neměla ale zapomínáme ještě na avionické změny a změny uvnitř nákladového prostoru a na vnějšku vrtulníku (například pancéřování kolem kabiny,které je standart pro Mi-171Š ale nikoli pro Mi-171) oproti standartní Mi-171,které jsou ale u Mi-171Š AČR zachovány (pochopitelně se změnou ve faktu že jsou demontovány zbraně) takže ve výsledku je ten vrtulník někde na půli cesty mezi Mi-171 a Mi-171Š.Mimochodem ono to "běžné" označení je opodstatněné protože tyto vrtulníky skutečně byly vyrobeny jako Mi-171Š přičemž bezvýzbrojní úprava (například okno místo příďového kulometu nebo demontáž/nemontáž zbraňového ovládání ze závěsníků) byla provedena až na přání zákazníka (když to řeknu přeneseně na mě podrobněji známějším typu,Su-22M4 zůstává verzí Su-22M4 ať už si zákazník z modifikačního balíku vybere cokoli a to včetně jiného motoru Smile ).


Na závěr jedna perlička-píšeš že příďové střeliště je charakteristické.Bohužel jak je vidno z některých fotografií Mi-171Š, není tomu tak.Jsou mi známy fotografie (k nalezení na webu) Mi-171Š bez předního střeliště ovšem s kompletní výzbrojí.
Mrkni třeba do těchto odkazů:


www.defesanet.com.br


https://milparade.udm.ru/21/40.html
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#247003Verze : 0
Na závěr jedna perlička-píšeš že příďové střeliště je charakteristické.Bohužel jak je vidno z některých fotografií Mi-171Š, není tomu tak.Jsou mi známy fotografie (k nalezení na webu) Mi-171Š bez předního střeliště ovšem s kompletní výzbrojí.
Mrkni třeba do těchto odkazů:


www.defesanet.com.br


https://milparade.udm.ru/21/40.html


Netreba zasa verit vsetkemu co je na webe.


k prvemu odkazu. Samozrejme ze najnovsie serie MI-171Š a MI-8MTV5 (su to dvojicky) so spicatym predkom predny gulomet PKT nemaju.
k druhemu odkazu. nie je to MI-171Š ale MI-17
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-171S-Kod-NATO-Hip-L-t42315#375226Verze : 0