Název: Name: | Mil Mi-24V1) | |
Originální název: Original Name: | Миль Ми-24В | |
Kategorie: Category: | bitevní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1976-DD.MM.1986 Arseněvský letecký závod, Rostov na Donu / DD.MM.197R-DD.MM.2006 Rostovské vrtulníkové výrobní sdružení, Rostov na Donu / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.2006 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1500+ Mi-24V/Mi-35 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.09.1976 | |
Osádka: Crew: | 2 (3) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 8500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11200 2) kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11500 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 21,35 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 17,51 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 6,663) m | |
Celková výška: Overall Height: | 5,47 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 17,30 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3,91 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 235,06 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 11,99 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov TV3-117V (TV3-117VMA) - výkon jednoho motoru: 1636 kW (2225 k) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2130 l 2x 850 l pomocná nádrž 4x 450 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 335 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 275 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,5 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 2000 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4600 m | |
Dolet: Range: | 595 4) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 5) km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | v kabině: 1500 kg v podvěsu pod trupem: 2400 kg | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet 9-A-624 ráže 12,7 mm ráže 12,7 mm ve střelišti USPU-24 v přídi, maximálně 1470 nábojů 8x (4x) protitanková řízená střela 9M114 Šturm 2x kanónový kontejner UPK-23-250 2x zbraňový kontejner 9-A-669 2x kontejnerová puma KMGU-2 4x raketnice UB-32-57 (každá s 32 raketami S-5) 4x raketnice B-8V (každá s 20 raketami S-8) 4x raketnice B-13L (každá s 5 raketami S-13) 4x raketa S-24 4x raketnice LRM-122 (každá s 4 raketami LR-122) 4x 50/100/250kg puma 2x 500kg puma 2x napalmová puma ZB-500GD | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | (Mi-35) (Mi-35) (Mi-35) (Mi-25V/Mi-35) (Mi-35) (Mi-35) | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Hind-E 1) exportní verze s horší avionikou označená Mi-35 2) normální vzletová hmotnost 3) rozpětí křídla 4) s 5% rezervou paliva 5) maximální přeletová vzdálenost | |
Zdroje: Sources: | Секач, Н. А. Боевой вертолёт Ми-24. АвиаКоллеция 2010-09. Foltík, Jakub. Bitevní vrtulník Mi-24. Svět křídel, Praha 2007. ISBN 978-80-86808-39-0. Gordon, J., Komissarov, D. Mil Mi-24 Hind Attack Helicopter, Airlife, Shrewsbury 2001. ISBN 1-84037-238-9. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#366076Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mi-24V (Hind-E) verzia priamo odvodená od Mi-24D. Hlavná zmena spočíva v použití modernejšieho a výkonnejšieho systému Šturm-V s PTRS 9M114 (AT-6 Spiral), ktoré sú nesené a odpaľované z 2 x 2 valcových kontajnerov umiestnených opäť na pylónoch na koncoch krídla. Výzbroj ďalej rozšírená o bloky B-8V pre 20 neriadených rakiet S-8 kalibru 80 mm, kanónové kontajnery UPK-23-250 s dvojhlavňovým kanónom GŠ-23L a zásobou 250 nábojov, univerzálne zbraňové kontajnery 9-A-669 (GUV) s možnosťou inštalácie automatického granátometu 9-A-800 kalibru 30 mm alebo jedného štvorhlavňového guľometu 9-A-624 kalibru 12,7 mm a dvoch štvorhlavňových guľometov 9-A-622 kalibru 7,62 mm. Motory TV3-117V s vylepšenými výškovými charakteristikami a možnosťou inštalácie zariadenia pre ochladzovanie výstupných plynov. Prídavné nádrže pre 450 l paliva.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#95027Verze : 0
wade
MOD
Reklama
Tři fotky na novou "tygří" Mi-24V 0705. Mimochodem tento vrtulník vyhrál na letošním Tiger Meetu cenu za nejlepší kamufláž.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#67945Verze : 1
Mi-24V (0788) z výzbroje 231. letky bitevních vrtulníků, IDET 2005.
Fotografie: ©Radek Havelka, ©Evžen Petřík






















Fotografie: ©Radek Havelka, ©Evžen Petřík























URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#14190Verze : 0
Admin
MOD
Tančící Mi-24V českého letectva.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#19400Verze : 0
Reklama
Střílející Mi-24V.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#19499Verze : 0
Přídavné nádrže - tento typ se používá u Mi-24V. Stroj na snímku má číslo 0705.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#24067Verze : 0
u maďarov na cvičení.....
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#132828Verze : 0
wade
MOD
Mil Mi-24V macedónskej armády (vybavený ochladzovačom výfukových plynov a pri útoku na pozície albánskych teroristov)
zdroj: naoruzanje.paracin.co.yu
Mi-24V Maceónskej armády pri útoku na pozície albánskych teroristov
Mil Mi-24V Macedónskej armády
zdroj: naoruzanje.paracin.co.yu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mi-24V Maceónskej armády pri útoku na pozície albánskych teroristov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mil Mi-24V Macedónskej armády
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#166002Verze : 0
buko1
MOD
Citace - Míra Bílek :
Zdravim, nemáte někdo více fotek na toto zbarvení? nebo jaké barvy jsou použity? Díky
Jde o pokusné zbarvení Mi-24 u kterého jsou použity materiály s RAM vlastnostmi (snižují odrazovost radarových paprsků z povrchu letounu či vrtulníku).Použity jsou čtyři barvy-Zelená,Hnědá,Světlá šedá (stejná je na spodku trupu i na barevných skvrnách) a Tmavá šedá.Popisky jsou potom na tmavém podkladu světlešedé a na světlém podkladu tmavošedé.
Tato kamufláž byla provedena v Aedu Vodochody a na jejím vytváření se podílel VTÚL a PVO Praha.
Vrtulník je v současné době již vyřazen z výzbroje a byl předán jako učební pomůcka do Výcvikového střediska letectva v Přerově v Želatovských kasárnách.
Poznámka (autor Martin Smíšek): Program, v jehož rámci byly tyto pokusy provedeny, nesl označení Vrtulník, probíhal v rozmezí let 1999-2003 a daňové poplatníky přišel na cca 11,5 mil Kč.
Převzato z www.vrtulnik.cz, autorem kresby je Jakub Fojtík
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
copyright 2004 Jakub Fojtík
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#169550Verze : 0
Mi-24V (7353) z výzbroje 231. letky bitevních vrtulníků, foto z dřívější CIHELNY.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#229872Verze : 0
interiér, vrchní kabina (stroj č. 3366). foceno 18.8.2007, Cihelna 2007
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#233956Verze : 0
MART.in
MOD
Mi-24V v na naše pomery nezvyklej kamufláži, za povšimnutie stojí že vrtuľník nie je vybavený výmetnicami ASO-2V a chýba aj antena systému "Šturm", a ešte ako by povedal "WADE" neopisateľný pocit ked sediš v prednej kabine a "hýbeš" s guľometom.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#247473Verze : 0
Raketomety B-8V20 , LRM-122 a tubusy 9-M-114 "ŠTURM" navesené na MI-24V
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#247477Verze : 0
Afganska Mi-24V na letisku Kabul, za povšimnutie stojí, že L-166 Lipa nemá ochranný kryt.
Zdroj: vlastní archív
Mi-24V pred pristánim
Zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mi-24V pred pristánim
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#250383Verze : 0
Nakladanie Mi-24 "muníciou" (vysvetlenie viď Lubo forum.valka.cz ) . LZ Prešov, DOD jún 2007.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#302874Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Tygr na 7357, "menší brácha" velkého na 0705
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#317965Verze : 0
MART.in
MOD
Vyškov, vlastní foto
pomocná startovací jednotka AI-9
pomocná startovací jednotka AI-9
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#470369Verze : 0
karaco
MOD
TV3-117, vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#470375Verze : 0
karaco
MOD
záměrná osnova zaměřovače, vlastní foto
držák výzbroje v prostoru výsadku
výhled vzad
příďová podvozková noha
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
držák výzbroje v prostoru výsadku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
výhled vzad
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
příďová podvozková noha
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#487766Verze : 0
karaco
MOD
Mi-24V (7357) z výzbroje 221. vrtulníkové letky zachycený na stojánce 21. základny taktického letectva, cvičení Lion Effort 2015, 21.5.2015. Dne 12. května bylo na 21. základně taktického letectva v Čáslavi zahájeno největší letecké cvičení nad územím České republiky konané v roce 2015 nazvané Lion Effort 2015. V jeho rámci proběhl společný výcvik států, jejichž armády disponují jakýmikoliv verzemi letounu JAS-39 Gripen (přičemž uživatelé jsou známí pod zkratkou GUG, tedy Gripen Users Group).
Počty letecké techniky jednotlivých účatníků:
ČR:
- 6x JAS-39C/JAS-39D Gripen
- 8x L-159A ALCA
- 1x Mi-171Š
- 2x Mi-24V
- 1x C-295M
- 1x L-410
Švédsko:
- 11x JAS-39C/JAS-39D Gripen
Maďarsko:
- 5x JAS-39 EBS HU C/JAS-39 EBS HU D (jeden JAS-39 EBS HU D byl zničen 19.5.2015 při nehodě na 21. zTL)
Polsko:
- 2x F-16C Fighting Falcon
Německo:
- 2x-4x Eurofighter
NATO:
- 1x E-3A Sentry
Cílem cvičení bylo plánování a provádění leteckých operací proti pozemním i vzdušným cílům s větším počtem letounů a letecké boje 1 vs. 1, 2 vs. 1 a 2 vs. 2 letouny. V rámci letové akce bylo nasazeno až 28 kusů letecké techniky současně. Program cvičení Lion Effort 2015 byl rozdělen do dvou hlavních bloků. Dopoledne se létaly mise podle komplexního scénáře za koordinace všech cvičících (tzv. Composite Air Operations - COMAO), v odpoledních hodinách pak následovaly mise (tzv. Shadow Wave), které buly zaměřeny na manévrový vzdušný boj a na úkoly přímé letecké podpory. Skoro tři desítky letounů tak měly možnost spolu cvičit taktiku vzdušného boje, dále procvičovat techniky a procedury při kooperaci. Jednotky 25. protiletadlového raketového pluku ze Strakonic na čáslavské základně simulovaly tzv. „Base Defence Zone“, tedy obranu letiště před nepřátelskými letouny s protiletadlovým raketovým systémem 2K12 Kub (2x 1S91 SURN CZ, 4x 2P25M2).
K 20.5.2015 bylo v rámci cvičení Lion Effort 2015 nalétáno celkem 231 letů a 292 letových hodin. Cvičení oficiálně skončilo 14.5.2015.
Počty letecké techniky jednotlivých účatníků:
ČR:
- 6x JAS-39C/JAS-39D Gripen
- 8x L-159A ALCA
- 1x Mi-171Š
- 2x Mi-24V
- 1x C-295M
- 1x L-410
Švédsko:
- 11x JAS-39C/JAS-39D Gripen
Maďarsko:
- 5x JAS-39 EBS HU C/JAS-39 EBS HU D (jeden JAS-39 EBS HU D byl zničen 19.5.2015 při nehodě na 21. zTL)
Polsko:
- 2x F-16C Fighting Falcon
Německo:
- 2x-4x Eurofighter
NATO:
- 1x E-3A Sentry
Cílem cvičení bylo plánování a provádění leteckých operací proti pozemním i vzdušným cílům s větším počtem letounů a letecké boje 1 vs. 1, 2 vs. 1 a 2 vs. 2 letouny. V rámci letové akce bylo nasazeno až 28 kusů letecké techniky současně. Program cvičení Lion Effort 2015 byl rozdělen do dvou hlavních bloků. Dopoledne se létaly mise podle komplexního scénáře za koordinace všech cvičících (tzv. Composite Air Operations - COMAO), v odpoledních hodinách pak následovaly mise (tzv. Shadow Wave), které buly zaměřeny na manévrový vzdušný boj a na úkoly přímé letecké podpory. Skoro tři desítky letounů tak měly možnost spolu cvičit taktiku vzdušného boje, dále procvičovat techniky a procedury při kooperaci. Jednotky 25. protiletadlového raketového pluku ze Strakonic na čáslavské základně simulovaly tzv. „Base Defence Zone“, tedy obranu letiště před nepřátelskými letouny s protiletadlovým raketovým systémem 2K12 Kub (2x 1S91 SURN CZ, 4x 2P25M2).
K 20.5.2015 bylo v rámci cvičení Lion Effort 2015 nalétáno celkem 231 letů a 292 letových hodin. Cvičení oficiálně skončilo 14.5.2015.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#532946Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Mi-24V (714) maďarského letectva
CIAF 2009, Hradec Králové 6.9.2009
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
CIAF 2009, Hradec Králové 6.9.2009
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mil Mi-24V [Kód NATO: Hind-E] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#563554Verze : 2
MART.in
MOD
Slovenské Mi-24V pro Senegal
Tři straší vrtulníky Mi-24V, sloužící původně v řadách slovenského letectva, opravil nedávno
pro Senegal polský opravárenský závod WZL-1 (Wojskowe Zaklady Lotnicze Nr 1) v Lodži.
Generální opravu prvního z nich dokončil začátkem ledna 2017. Následně 12. ledna
proběhly za účasti zástupců senegalské strany přejímací lety.
Další dva generálkované stroje pak 30. listopadu 2017 přepravil zákazníkovi
transportní letoun An-124-100M Ruslan (trasa Lodž - Dakar).
Identifikace všech tří strojů:
(výrobní číslo, Slovensko, Senegal)
v.č. 730708 / ev.č. 0708 / ev.č. 6W-HCA
v.č. 730813 / ev.č. 0813 / ev.č. 6W-HCB
v.č. 730833 / ev.č. 0833 / ev.č. 6W-HCD
Zdroje:
L+K 2 / 2017, Informujeme
L+K 1 / 2018, Informujeme
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#603296Verze : 1
pre doplnenie...
Večko môže používať aj minovacie kontajnery KMGU-2 ako aj Neriadené raketové strely S-24.
Od vyroby je vybavené systemom ASO-2V, novšie serie so 6-timi vymetnicami klamných cieľov PPI-26
Prídavné nádrže môžu byť 4 kusy, vtedy je max. štartovacia hmotnosť 12000 kg.
MI-24V može sučasne niesť 8 ks použiteľných PTRS 9M114, po dve na koncovych pylonoch PTRS a po 2 na podvesnych pylonoch na zavesnikoch 1 a 4 (vonkajších), zaroveň môže v nákladovej kabine prepravovať druhý palebný priemer 8 ks rakiet, ktore je možne pripraviť k boju behom krátkeho medzipristatia v poli, osadkou vrtuľnika.
Večko môže používať aj minovacie kontajnery KMGU-2 ako aj Neriadené raketové strely S-24.
Od vyroby je vybavené systemom ASO-2V, novšie serie so 6-timi vymetnicami klamných cieľov PPI-26
Prídavné nádrže môžu byť 4 kusy, vtedy je max. štartovacia hmotnosť 12000 kg.
MI-24V može sučasne niesť 8 ks použiteľných PTRS 9M114, po dve na koncovych pylonoch PTRS a po 2 na podvesnych pylonoch na zavesnikoch 1 a 4 (vonkajších), zaroveň môže v nákladovej kabine prepravovať druhý palebný priemer 8 ks rakiet, ktore je možne pripraviť k boju behom krátkeho medzipristatia v poli, osadkou vrtuľnika.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#244403Verze : 0
Sliboval jsem jednomu kolegovi kamufláž, na kterém jsou výsostné znakyvojenského letectva Gruzie.
Tak tady jsou
Fridrich
Tak tady jsou

Fridrich
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#20353Verze : 0
Zdravim, nemáte někdo více fotek na toto zbarvení? nebo jaké barvy jsou použity? Díky
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#69408Verze : 0
Aj ked som na spominanej zakladni odkrutil dost rokov, nepoznam pojem nakladanie municiou.
Na snimku su bednicky naplnene betonom, ktore sluzia na zatazenie vrtulnika aby sa mohla tocit motorovka na vykon. Predtym sa na to v Presove pouzivali bomby CP-100, s nimi je vsak horsia manipulacia a aj riziko poskodenia stroja. Jedna sa o to aby sa motory mohli vyskusat na plny vykon a vrtulnik pritom ostal na zemi.
Existuje viacero sposobov ako to dosiahnut - priputat vrtulnik k zemi lanami, vznikaju vsak rezonancie, dalsia moznost je dat na vonkajsi zaves odpovedajucu zataz, vrtulnik je tesne nad zemou podla toho ake je dlhe lano, pripadne moze aj stupat ak je zataz mensia ako jeho nosnost. Existuju aj specialne deflektory, ktore sa upevnia na listy a brzdia motory aerodynamicky.
Na prvy pohlad to tak vypada ze tie bednicky su plne municie.
Nabojove pasy sa však dopravovali k vrtuľnikom vcelku to znamena 1370 ks nabojovy pas s hmotnostou cez 250 kg a to je uz ina krabica.
v podstate je mozne aj to nakladanie municie, MI-24V totiz moze prevazat v nakladovej kabine druhy palebny priemer rakiet "Sturm" a moze sa do neho nalozit aj municia pre vysadok
Na snimku su bednicky naplnene betonom, ktore sluzia na zatazenie vrtulnika aby sa mohla tocit motorovka na vykon. Predtym sa na to v Presove pouzivali bomby CP-100, s nimi je vsak horsia manipulacia a aj riziko poskodenia stroja. Jedna sa o to aby sa motory mohli vyskusat na plny vykon a vrtulnik pritom ostal na zemi.
Existuje viacero sposobov ako to dosiahnut - priputat vrtulnik k zemi lanami, vznikaju vsak rezonancie, dalsia moznost je dat na vonkajsi zaves odpovedajucu zataz, vrtulnik je tesne nad zemou podla toho ake je dlhe lano, pripadne moze aj stupat ak je zataz mensia ako jeho nosnost. Existuju aj specialne deflektory, ktore sa upevnia na listy a brzdia motory aerodynamicky.
Na prvy pohlad to tak vypada ze tie bednicky su plne municie.
Nabojove pasy sa však dopravovali k vrtuľnikom vcelku to znamena 1370 ks nabojovy pas s hmotnostou cez 250 kg a to je uz ina krabica.
v podstate je mozne aj to nakladanie municie, MI-24V totiz moze prevazat v nakladovej kabine druhy palebny priemer rakiet "Sturm" a moze sa do neho nalozit aj municia pre vysadok
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#302936Verze : 0
KMGU 2 není žádný minový kontejner, ale kontejnerová puma. Tedy obal který se v daném okamžiku otevře a začne ze sebe chrlit submunici, které existuje několik druhů. Malé bomby mohou být ve verzi protipěchotní, protitankové, proti mobilní technice atd. Jsou od váhy 0,5kg do váhy 5 kg. Podle váhy se naplňují do KMGU na určité počty. Jestli si to pamatuji dobře tak půlkilových protipěchotních se tam vejde 250 ks.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#487795Verze : 0
Citace - big tiger :
KMGU 2 není žádný minový kontejner, ale kontejnerová puma. Tedy obal který se v daném okamžiku otevře a začne ze sebe chrlit submunici, které existuje několik druhů. Malé bomby mohou být ve verzi protipěchotní, protitankové, proti mobilní technice atd. Jsou od váhy 0,5kg do váhy 5 kg. Podle váhy se naplňují do KMGU na určité počty. Jestli si to pamatuji dobře tak půlkilových protipěchotních se tam vejde 250 ks.
No musim s tebou nesuhlasit, KMGU je kontajner o com svedci aj jeho nazov Kontajner Malogabaritnych Gruzov Univerzalnij.
Rozdiel medzi Kontajnerovou bombou a kontajnerom je v tom, ze z kontajnerovej bomby sa uvolnuje submunicia az po jej odhodeni z nosica, kdezto z kontajnera KMGU sa uvolnuje zo zaveseneho pocas letu. Kontajnerova bomba je jednorazova, ale kontajner je urceny na opakovane pouzitie.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24V-Kod-NATO-Hind-E-t42100#545824Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.