Royal Aircraft Factory F.E.2b

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory F.E.2b Royal Aircraft Factory F.E.2b
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory F.E.2b
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1915-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough /
DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow /
DD.MM.1915-DD.MM.191R Boulton & Paul Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Richard Garrett & Sons Ltd., Leiston /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Alexander Stephen & Sons Ltd., Glasgow /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1915-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1400
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
904 kg 1993 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1346 kg 2967 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.55 m 47ft 9in
Délka:
Length:
9.83 m 32ft 3in
Výška:
Height:
3.84 m 12ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
45.89 m2 494 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Beardmore o výkonu 89 kW, později
Beardmore o výkonu 119 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Beardmore, power 120 hp, later
Beardmore, power 160 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
232 l 51 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
128.7 1) km/h v 0 m 801) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.83 min do 914 m 9.83 min to 3000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 2) m 90002) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na přídi
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis mezi kokpity - pouze část strojů


9kg bomby Cooper, nebo
2x 51kg bomba nebo
1x 104kg bomba
1x flexible .303 Lewis machine gun in the nose
1x flexible .303 Lewis machine gun between cockits - on some machines only


20 lb Cooper bombs, or
2x 112 lb bomb or
1x 230 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) 142 km/h s 119 kW motorem
2) 3353 m s 119kW motorem
Vytrvalost: 3 h
1) 88 mph with 160hp engine
2) 11000 ft with 160hp engine
Endurance: 3 hr
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
amberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.britishaircraft.co.uk
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#186152 Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#205126 Verze : 0
http://www.aviastar.org/air/england/raf_fe-2.php
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#380043 Verze : 0
Royal Aircraft Factory F.E.2b (A6526)
RAF muzeum, 17.11.2017
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#588697 Verze : 0
33. úlovek Wernera Vosse
Royal Aircraft Factory F.E.2b - F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena  5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 B1 byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).

F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena 5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 'B1' byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#612317 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více