Main Menu
User Menu

Royal Aircraft Factory F.E.2b

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory F.E.2b
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory F.E.2b
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1915-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough /
DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow /
DD.MM.1915-DD.MM.191R Boulton & Paul Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Richard Garrett & Sons Ltd., Leiston /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Alexander Stephen & Sons Ltd., Glasgow /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1915-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1400
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
904 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1346 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14.55 m
Délka:
Length:
9.83 m
Výška:
Height:
3.84 m
Plocha křídla:
Wing Area:
45.89 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Beardmore o výkonu 89 kW, později
Beardmore o výkonu 119 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
232 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
128.7 1) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.83 min do 914 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 2) m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na přídi
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis mezi kokpity - pouze část strojů


9kg bomby Cooper, nebo
2x 51kg bomba nebo
1x 104kg bomba
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
1) 142 km/h s 119 kW motorem
2) 3353 m s 119kW motorem
Vytrvalost: 3 h
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
amberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.britishaircraft.co.uk
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#186152Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#205126Verze : 0
https://www.aviastar.org/air/england/raf_fe-2.php
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#380043Verze : 0
MOD
Royal Aircraft Factory F.E.2b (A6526)
RAF muzeum, 17.11.2017
Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Royal Aircraft Factory F.E.2b -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#588697Verze : 0
MOD
33. úlovek Wernera Vosse
Royal Aircraft Factory F.E.2b - F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena  5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 B1 byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).

F.E. 2b sériového čísla A857 s trupovým kódem B1 sloužil od konce dubna 1917 u 22. peruti. Dne 5. června 1917 s osádkou Capt. F. P. Don a 2/Lt. H. Harris odstartoval ráno z letiště Flez spolu s dalším F.E.2, v doprovodu čtyř Pupů od 54. perutě na průzkumnou misi. Po překročení fronty byla formace napadena 5 Albatrosy. Britové útok odrazili a zamířili na sever a těsně před opětovným překročením linií okolo 07.15 byli napadeni dalšími dvěma formacemi po 6 Albatrosech. Boj probíhal 15 minut mezi Vaucelles a Lesdain. F.E.2b A857 'B1' byl ostatními Brity naposledy spatřen, jak klesá ve spirále jihozápadně od Lesdain. Poškozený stroj nouzově přistál za německými liniemi a oba zranění letci upadli do zajetí. Šlo o 33. sestřel legendárního Wernera Vosse od Jasta 5. Stroj nesl standardní zbarvení (spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy khaki PC 10).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Royal Aircraft Factory F.E.2b -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2b-t42039#612317Verze : 0
MOD