Název: Name: | Suchoj Su-22M | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-22М | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1977-DD.MM.1981 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1977-DD.MM.1981 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 303 (272?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR (S-52K) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19400 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,681) m | |
Délka: Length: | 17,34 m | |
Výška: Height: | 5,129 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,492) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-29BS-300 o tahu 81,40 kN / 112,78 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4000 kg (vnútorné) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2200 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2175 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov) 4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch - PL rakety R-60, R-3S - rakety Ch-23 - rakety Ch-25 - rakety Ch-28 - rakety Ch-27PS - rakety Ch-25MP - rakety Ch-58U - rakety S-25L (od roku 1979) - rakety S-25LD (od roku 1985) - bomby do kalibru 500 kg - bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U) - strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01 - kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2 - zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku Kód NATO: Fitter-F Exportná verzia Su-17M3, s novou chvostovou časťou s motorom R-29BS-300 a prednou časťou z prvých sérií Su-17M3 s dialkomerom Fon 1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 m pri nastavení v uhle 63° 2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63° | |
Zdroje: Sources: | Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000 ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#527534Verze : 0
buko1
MOD
Od letounu SU-17M-2D byla odvozena exportní varianta SU-22M-2K,jež reprezentuje nový směr ve vytváření sovětských exportních letounů.Poprvé u tohoto letounu došlo k zavedení možností vybavení letounu na přání zákazníka.Z vnějších změn tohoto letounu byla nejmarkantnější SOP vybavená plynulým přechodem do obrysu trupu a zmenšení podbradku systému DISS a jeho posunutí vzad.Z vnitřních je potom nejzajímavější možnost použití dvou odlišných motorových jednotek Ljulka Al-21F,které jsou standartní výbavou letounu SU-17M-2D,nebo Tumanskij R-29B,které se používaly v letounech MiG-23.Tato možnost záměny motorových jednotek usnadnila unifikaci motorových jednotek letectev menších států a snížila tak náklady na vybavení,údržbu a školení nových techniků těchto letounů.Vzhledem k tomu že motor Tumanskij R-29B mě větší průměr než Ljulka Al-21F byla pro něj zkonstruována nová záďová část letounu a upravena vstupní ústrojí vzduchu k motoru,jejichž průřez byl ve společné přívodní části zvětšen o 12%.
U letounu SU-22M-2K byla též možnost modifikovat přístrojové a zbraňové vybavení letounu (např nahrazení či doplnění radarového dálkoměru laserovým).Tento balík záměnných systémů v pozdějších sériích obsáhl až 40 položek.
Letouny SU-22M-2K byly exportovány do Libye a Peru.
U letounu SU-22M-2K byla též možnost modifikovat přístrojové a zbraňové vybavení letounu (např nahrazení či doplnění radarového dálkoměru laserovým).Tento balík záměnných systémů v pozdějších sériích obsáhl až 40 položek.
Letouny SU-22M-2K byly exportovány do Libye a Peru.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#165572Verze : 0
aviadejavu.ru
Období | - |
Výrobce | Suchoj |
Typ letounu | Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559882Verze : 0
Aubi
MOD
aviadejavu.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559883Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.