Amiot 340 B.3

     
Název:
Name:
Amiot 340 B.3 Amiot 340 B.3
Originální název:
Original Name:
Amiot 340 B.3
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Colombes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
06.12.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4785 kg 10549 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8800 kg 19401 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10000 kg 22046 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,95 m 75ft 3,53in
Délka:
Length:
14,00 m 45ft 11,17in
Výška:
Height:
4,08 m 13ft 4,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
67,50 m2 726.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N o výkonu 699 kW Gnome-Rhône 14N, power 937 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2840 l 625 Imp gal / 750 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v 5000 m 298.3 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v ? m 264.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 5000 m 7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864.1 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve hřbetním střelišti
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti


1200 kg pum
1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the nose
1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the dorsal position
1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the ventral position


2645 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Amiot-340-B-3-t41912#500952 Verze : 0
Postaven jako třímístný celokovový dvoumotorový bombardér. Konstrukčně se jednalo o celokovový hornoplošník s jednoduchými ocasními plochami a zatahovacím podvozkem záďového typu. Šlo o stroj odvozený od poštovního letounu Amiot 341, první (a jediný) prototyp byl ještě ne zcela vyzkoušený použit generálem Vuilleminem při návštěvě německa, kde bylo předstíráno že jde o sériový stroj, ale Němci tomu neuvěřili. Původně byly v roce 1937 použity motory Gnome-Rhône 14P (s nimi se 6.12. 1937 uskutečnil první let), ty ale byly v únoru 1938 vyměněny za výkonnější Gnome-Rhône 14N-0/N-1 (motory měly protisměrný běh) Právě v této podobě byl letoun užit k misi do Berlína. Po návratu z Berlína byl letoun dále zkoušen a posléze přestavěn na Amiot 350.01, prototyp verze Amiot 351 B.4.
Amiot 340 B.3 - letoun Amiot 340 v Berlíně

letoun Amiot 340 v Berlíně
URL : https://www.valka.cz/Amiot-340-B-3-t41912#164759 Verze : 0
Nahoře původní podoba s motory 14P, na dalších fotkách s novými motory 14N.

Zdroj

Amiot 340 B.3 -


Amiot 340 B.3 -


Amiot 340 B.3 -


URL : https://www.valka.cz/Amiot-340-B-3-t41912#337927 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více