Arsenal VG.39 C.1

     
Název:
Name:
Arsenal VG.39 C.1 Arsenal VG.39 C.1
Originální název:
Original Name:
Arsenal VG.39 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-03.05.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
03.05.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2210 kg 4872 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3000 kg 6614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m 35ft 5,2in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,320 m 10ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2 150.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
214,286 kg/m2 43.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-89ter kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 882,6 kW (1 200 k).
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Y-89ter twelwe-cylinder liquid-cooled Vee-engine rated at 1,184 hp hor take-off,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller,
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
440 l 96.786 UK gallons (116.236 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
625 km/h v 5700 m 388.4 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
586 km/h v ? m 364.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,02 m/s 3350.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,92 min do 5000 m 4,92 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
1160 km 720.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech. Six fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, monted in the wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Prototyp vzlétl naposledy 15. června 1940, o něco později byl zničen na letišti Toulouse-Blagnac, protože bylo pravděpodobné, že jej získají německé jednotky.
Bylo počítáno s dalším vývojem, letoun VG-39bis měl být poháněn motorem Hispano-Suiza 12Z-17 o výkonu 1 177 kW (1 600 k), mezi válce tohoto motoru již bylo možno instalovat dvacetimilimetrový kanón HS-404.
The last in the series was the VG-39, originally powered by the new Hispano-Suiza 12Y-89 using an extension shaft on the propeller to streamline the nose profile, giving the plane an excellent speed of 388 mph.
This engine was a prototype and was not designed for mounting HS-404 cannon.
The prototype took off as last 15th June 1940, then was destroyed.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co. Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2.
L+K č. 7/1991, Arsenal VG-33 až 39, Václav Němeček.
www.hydroretro.net
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/vg39.html
ww2drawings.jexiste.fr
forum.worldofwarplanes.eu
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#164702 Verze : 0
Náčrtek - pohled z boku a fotografie
Arsenal VG.39 C.1 -


Arsenal VG.39 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#164705 Verze : 1
Schéma letounu

Zdroj

Arsenal VG.39 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-39-C-1-t41900#337944 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více