Arsenal VG.33 C.1

     
Název:
Name:
Arsenal VG.33 C.1 Arsenal VG.33 C.1
Originální název:
Original Name:
Arsenal VG.33 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Sartrouville /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~22
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2050 kg 4519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2655 kg 5853 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2896 kg 6385 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m 35ft 5,19in
Délka:
Length:
8,550 m 28ft 0,61in
Výška:
Height:
3,310 m 10ft 10,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2 150.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
189,64 kg/m2 38.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-31, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 632,5 kW při 2 400 ot/min.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu typu Chauviére 375
Hispano-Suiza 12Y-31 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 850 hp at 2,400 rpm,
driving a three-blade Chauviére 375 variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l + 2x 100 l v přídavných nádržích 88 UK gallons (105.7 US gal) in internally tanks and 44 UK gallons (52.8 US gal) in two drop tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
558 km/h v 5200 m 346.7 mph in 17060 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
487 km/h v 3300 m 302.6 mph in 10827 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,87 m/s 2533.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,40 min do 5000 m 6,40 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 - 11000 m 31168 - 36089 ft
Dolet:
Range:
1060 km 658.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1560 km 969.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS.404 ráže 20 mm, střílející v ose vrtule, 60 granátů a
4x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech, 500 nábojů pro každý.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS.404 cannon firing through the propeller hub, 60 rounds and
four fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, in a wings mounted, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, Macdonald & Co., Publishers, Ltd., 1960, ISBN: 0-356-01445-2.
L+K 7/1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Arsenal VG-33
www.hydroretro.net
www.aviafrance.com
http://www.avionslegendaires.net/arsenal-vg-33.php
www.pilotfriend.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164616 Verze : 0
Arsenal VG-33


Historie:

• Státní podnik Arsenal de l'Aéronautique ve Villacoublay vznikl v roce 1937 při znárodnění leteckého průmyslu, na rozdíl od jiných firem se v tomto případě jednalo o 100% státní podnik. Idea byla taková, že zde budou vznikat složitější projekty, než tomu bylo u ostatních firem.


• Letouny řady VG-3x byly stíhací s celodřevěnou konstrukcí, ale s vysokou technologickou kvalitou. Pro takovou konstrukci, kde nebyly nutné dodávky duralu nebo hliníku, se na francouzském ministerstvu letectví se zcela samozřejmě našlo pochopení i na nejvyšších místech. Konkrétně ministr letectví Pierre Cote rád a nadšeně mluvil o neomezené výrobě stíhaček, které budou pro případ potřeby a když potřeba nastala, byla sjednána jen jedna objednávka na 1 000 letadel, z které bylo dokončeno asi pouze 19 letadel VG-33 a to ještě některá z nich bez zaměřovačů.


• Je velkou škodou, že kapitulace Francie přerušila vývoj tohoto velmi zajímavého letounu se slibnými výkony. Pravdou však je, že v té době Francie neměla ani dostatek kvalitního dřeva.
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164697 Verze : 0
.
Arsenal VG.33 C.1 - Tento Arsenal VG.33 sloužil u pokusné escadrilly EAA-301.

Tento Arsenal VG.33 sloužil u pokusné escadrilly EAA-301.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Arsenal VG.33 C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#532376 Verze : 0
Fotografie
Arsenal VG.33 C.1 -


Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164699 Verze : 0
VG-33 (foto Ebay.de)
Arsenal VG.33 C.1 - VG-33

VG-33
Arsenal VG.33 C.1 - VG-33

VG-33
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#189111 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Arsenalu VG-33
Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164698 Verze : 0
VG-33 ukoristený Nemcami. Stroj na snímku má Kennzeichen 3 + 5.


Flugzeug 1/85, str. 6

Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#622328 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více