Ing. Antonín Husník
(1894-1948)
Letecký kontruktér (Aero, po válce Let)
Absolvent reálného gymnázia v Hradci Králové a ČVUT v Praze, během studia se stal spoluzakladatelem a organizátorem Českého aviatického klubu.
Březen 1915 - důstojník technické služby letectva na ruské a italské frontě
Listopad 1918 - vstup do Čs. armády v hodnosti poručíka vzduchoplavectva a stal se příslušníkem leteckého sboru.
Leden 1920 - demobilizován a nastoupil do podniku Aero, zastával zde funkci zástupce hlavního konstruktéra
Jaro 1924 - šéfkonstruktér a technický ředitel firmy.
Do konce roku 1938 navrhl přes 50 letadel, z nich osm bylo zavedeno do výzbroje československého letectva. V letech 1939-1945 se podílel na odboji jeho finančním zaopatřením a zpravodajskou činností.
Po osvobození se stal členem Leteckého poradního sboru při hospodářské radě vlády, řídil sloučení leteckých podniků (s vyjímkou továrny Avia) do fimy Let, měl se stát jejim generálním ředitelem. V létě 1948 však tragicky zahynul při letecké katastrofě.
(1894-1948)
Letecký kontruktér (Aero, po válce Let)
Absolvent reálného gymnázia v Hradci Králové a ČVUT v Praze, během studia se stal spoluzakladatelem a organizátorem Českého aviatického klubu.
Březen 1915 - důstojník technické služby letectva na ruské a italské frontě
Listopad 1918 - vstup do Čs. armády v hodnosti poručíka vzduchoplavectva a stal se příslušníkem leteckého sboru.
Leden 1920 - demobilizován a nastoupil do podniku Aero, zastával zde funkci zástupce hlavního konstruktéra
Jaro 1924 - šéfkonstruktér a technický ředitel firmy.
Do konce roku 1938 navrhl přes 50 letadel, z nich osm bylo zavedeno do výzbroje československého letectva. V letech 1939-1945 se podílel na odboji jeho finančním zaopatřením a zpravodajskou činností.
Po osvobození se stal členem Leteckého poradního sboru při hospodářské radě vlády, řídil sloučení leteckých podniků (s vyjímkou továrny Avia) do fimy Let, měl se stát jejim generálním ředitelem. V létě 1948 však tragicky zahynul při letecké katastrofě.