Název: Name: | Curtiss P-40R Warhawk | Curtiss P-40R Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40R Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | P-40R-1 - 70 letadel ex P-40F P-40R-2 - 53 letadel ex P-40L total 123 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 4in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 236 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-81 (F20R)twelvee-cylinder Vee liquid-cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. | 134.6 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň) Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg) | Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 201-295 rpg. Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage or three 250 lb bombs under fuselage and wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V roce 1944 u výcvikových jednotek dislokovaných v USA začal být nedostatek náhradních dílů pro motory Packard-Merlin V-1650-1, tyto motory poháněly stíhací Curtissy P-40F a P-40L. Následně bylo přijato rozhodnutí přestavět tyto letouny tak, aby motor Packard V-1650-1 byl vyměněn za motor Allison V-1710-81. Touto přestavbou mělo projít 600 letounů, nakonec takto bylo upraveno pouze 70 letounů P-40F a ty byly označeny P-40R-1 a z letadel P-40L vzniklo 53 letounů P-40R-2. jednalo se o letouny, které sloužily k pouze u výcvikových jednotek. | The designation P-40R was assigned to P-40F and P-40L airframes that had their Packard Merlin engines replaced in service with Allison V-1710-81 engines. Converted P-40Fs were redesignated P-40R-1, converted P-40Ls as P-40R-2. These planes were used exclusively for training duties. US Army documents claim that over 600 such conversions were made, but only 70 P-40F and 53 P-40L conversions can be confirmed. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. www.joebaugher.com archiv autora |