Název: Name: | AMX-40 | |
Originální název: Original Name: | AMX-40 | |
Kategorie: Category: | hlavní bojový tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1983-DD.MM.1985 Établissement d'Armement AMX-APX, Versailles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1983-DD.MM.1985 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1983 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 43000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 10050 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6800 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3360 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3100 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 450 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 570 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | max 100 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Poyaud V12X | |
Výkon: Power: | 809 kW při 2500 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | automatické, ZF LSG 3000, 4+2 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 70 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 45 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 530 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 3,20 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,00 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,30 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | kanon GIAT CN 120-25 ráže 120 mm, 40 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | spřažený kanon M693 ráže 20 mm, 578 nábojů kulomet NF-1 ráže 7,62 mm, 2170 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/amx40.htm www.chars-francais.net http://www.military-today.com/tanks/amx_40.htm www.armyrecognition.com |
URL : https://www.valka.cz/AMX-40-t41647#183145Verze : 1
AMX-40
Francouzský tank vyvinutý čistě pro potřeby exportu na přelomu 70. a 80. let. Celkem byly vyrobeny čtyři prototypy, které se účastnily testování v Saudské Arábii (1987-1988) a byly nabídnuty k prodeji Egyptu, Saudské Arábii, Kataru a Spojeným arabským emirátům.
Konstrukce tanku vychází z prototypové řady AMX-32, která se rovněž nedočkala sériové výroby. Oproti předchozímu modelu je AMX-40 opatřen věží a čelem korby s vícevrtsvým pancířem a výkonnější pohonnou jednotkou V12X1100 o výkonu 820 kW. Další úpravy se dotkly vylepšení systému řízení palby, zdokonalené stabilizace kanonu CN 120-25 ráže 120 mm. Pravděpodobnost zásahu cíle vzdáleného 2,5 km první ranou se měla pohybovat na hodnotě kolem 70 %.
Prototyp tanku AMX-40, Musée des Blindés Saumur, 2004 (fotografie ©Radek Havelka).
![]()
Francouzský tank vyvinutý čistě pro potřeby exportu na přelomu 70. a 80. let. Celkem byly vyrobeny čtyři prototypy, které se účastnily testování v Saudské Arábii (1987-1988) a byly nabídnuty k prodeji Egyptu, Saudské Arábii, Kataru a Spojeným arabským emirátům.
Konstrukce tanku vychází z prototypové řady AMX-32, která se rovněž nedočkala sériové výroby. Oproti předchozímu modelu je AMX-40 opatřen věží a čelem korby s vícevrtsvým pancířem a výkonnější pohonnou jednotkou V12X1100 o výkonu 820 kW. Další úpravy se dotkly vylepšení systému řízení palby, zdokonalené stabilizace kanonu CN 120-25 ráže 120 mm. Pravděpodobnost zásahu cíle vzdáleného 2,5 km první ranou se měla pohybovat na hodnotě kolem 70 %.
Prototyp tanku AMX-40, Musée des Blindés Saumur, 2004 (fotografie ©Radek Havelka).


URL : https://www.valka.cz/AMX-40-t41647#162644Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
military-today.com/tanks/amx_40_images.htm
Období | - |
Typ stroje | AMX-40 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/AMX-40-t41647#668272Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.