Nakadžima NK1F 7-Ši

Nakajima NK1F 7-Shi / 中島7-试 NK1F
     
Název:
Name:
Nakadžima 7-Ši NK1F Nakajima 7-Shi NK1F
Originální název:
Original Name:
中島7-试 NK1F
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1104 kg 2434 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1600 kg 3527 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1700 kg 3748 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,200 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,00 kg/m2 16.39 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 5 o vzletovém výkonu 405 kW (550 k), 441 kW (600 k) v h= 3 048 m
vrtule: trojlistá kovová Hamilton-Standard s nestavitelným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm
Nakajima Kotobuki 5 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 542 hp for take-off and 592 hp at 10,000 ft.
Driving a three-blade fixed pitch
metal Hamilton-Standard propeller of 8ft 10,29in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
296 km/h v 3048 m 183.9 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
272 km/h v ? m 169 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,3 m/s 2618.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,42 min do 3000 m 4,42 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Typ 89 model 2 ráže 7,7 mm (po 500 nábojích)
Pumová zátěž: 2x 30 kg
Two 0.303 in Type 89 Model 2 machine-guns in the upper fuselage decking with 500 rpg
External stores: two 66 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Experimentální palubní stíhací letoun 7-Ši (postavený na základě armádní stíhačky Nakadžima Type 91-1


Letová vytrvalost: 2 h
Experimental 7-Shi Carrier Fighter


Endurance 2.0 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, London: Putnam, 1990, ISBN:0 85177 840 2
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.5.( 日本航空機総集〈第5巻〉中島篇), Nakajima Aircraft., Shuppan-Kyodo (出版協同社) rok 1983
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4
www.ne.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NK1F-7-Si-t41641#162606 Verze : 0
Historie:
V roce 1932 technický odbor Kaigun Koku Hombu (velitelství námořního letectva) vyhlásilo specifikace 7-Shi, jedním z mnoha požadovaných letadel byl palubní stíhací letoun. Na tento požadavek velice rychle odpověděla továrna Nakajima Hikoki K. K. svým prototypem, který byl továrně označen NK1F. Prototyp byl dokončen na podzim roku 1932. Konkurenční prototyp od továrny Mitsubishi Jukugyo K. K. byl dokončen až v únoru 1933.
Společnost Nakajima dokázala zareagovat rychle díky tomu, že pro námořnictvo upravila armádní stíhací letoun Nakajima typ 91, na konstrukci této hornoplošné armádní stíhačky se podíleli francouzští konstruktéři André Marie a Maxime Robin. Úpravy dle námořních specifikací mírně zvýšily hmotnost letounu, Nejnápadnějším rozdílem bylo použití trojlisté kovové vrtule.
Letoun dostal námořní označení „Experimentální palubní stíhací letoun 7-Ši“ a od jara se zúčastnil porovnávacích zkoušek. Kaigun Koku Hombu zkoušky ukončilo zrušením soutěže. Prototyp Mitsubishi 1MF10 byl zničen při havárii během zkoušek a Nakajima NK1F zase nesplnila všechny požadavky námořnictva.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Nakadžima NK1F 7-Ši -


Nakadžima NK1F 7-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NK1F-7-Si-t41641#365211 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více