Micubiši 1MF2 Hajabusa

Mitsubishi 1MF2 Hayabusa / 陸軍 三菱 隼型試作戦闘機 [1MF2]
     
Název:
Name:
Micubiši 1MF2 Hajabusa Mitsubishi 1MF2 Hayabusa
Originální název:
Original Name:
陸軍 三菱 隼型試作戦闘機 [1MF2]
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.06.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.06.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1265 kg 2789 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1800 kg 3968 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,620 m 41ft 4,85in
Délka:
Length:
8,200 m 26ft 10,82in
Výška:
Height:
3,350 m 10ft 11,88in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2 247.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,26 kg/m2 16.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši / Hispano-Suiza o výkonu 331 kW (450 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná
Mitsubishi / Hispano-Suiza powered 444 hp
Two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v 3600 m 167.8 mph in 11811 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
245 km/h v ? m 152.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,4 m/s 1456.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,3 min do 5000 m 11,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm Two fixed 0,303 inch machine-gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Armádní experimentální stíhací letoun Army Experimental Fighters
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1., Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981,
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf2.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf2.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF2-Hajabusa-t41631#162527 Verze : 0
Mitsubishi 1MF2 Hayabusa
陸軍 三菱 隼型試作戦闘機 [1MF2]



Historie:
V druhé polovině dvacátých let chtělo velení japonského armádního letectva nahradit dosluhující Nakajimu Ko-4 stíhacím letounem vlastní výroby a tak zadalo úkol leteckým továrnám Nakajima, Kawasaki a Mitsubishi. Všechny továrny se zúčastnily, ale první soutěž o vlastní stíhací letoun dopadla neslavně. Jednak všechny tři továrny byly příliš pod vlivem cizích konstrukcí a nakonec byla celá soutěž zrušena, když během pevnostních zkoušek bylo zjištěno, že nevyhovuje ani jeden typ.
Kawasaki obeslala soutěž svým KDA-3 - inspirovaný Dornierem Do.H Falke, hlavním konstruktérem byl Dr.Richard Voght.
Nakajima přihlásila letoun Nakajima NC s hvězdicovým motorem a celý letoun byl silně inspirován Nieuportem-Delage.
Mitsubishi se zúčastnila Hayabusou (Sokolem) zde byl konstrukční tým zcela japonský ing.Nobushiro Nakata, Jiro Hirokoshi (později konstruktér Zera) a Jiro Tanaka. Poradce týmu a dozor nad konstrukcí měl Dr.Alexandr Baumann ze Stuttgartu. Původně měla Hayabusa být dolnoplošná, ale nakonec, na nátlak Technické kanceláře letectva, byla předělána na hornoplošník.
Při zkouškách, na jaře roku 1928, se tento letoun rozpadl při střemhlavém letu a jeho pilot se stal prvním pilotem Japonska, který se zachránil padákem.
Na základě této nehody byla soutěž zrušena a ihned poté nařídilo Rikugun Koku Hombu provést pevnostní testy všech letadel přihlášených do soutěže. Neprospěl žádný. Kawasaki a Mitsubishi již považovaly tuto soutěž za prohranou a tak Nakajima, která svůj prototyp přestavěla a podstatně upravila 5x nakonec dosáhla svého cíle a její letoun byl přijat jako "armádní stíhací letoun Type 91" a u pilotů byl velmi oblíben.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF2-Hajabusa-t41631#162529 Verze : 0
Abychom měli představu jak letoun Mitsubishi Hayabusa vypadal přidám alespoň trojpohlrdový náčrtek, nekvalitní fotografii a obrázek.
Micubiši 1MF2 Hajabusa -


Micubiši 1MF2 Hajabusa -


Micubiši 1MF2 Hajabusa -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF2-Hajabusa-t41631#162530 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více