Název: Name: | Suchoj Su-17M2 | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-17М2 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1975-DD.MM.1979 Dálněvýchodní strojírenský závod, Komsomolsk na Amuru / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1975-DD.MM.1979 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 268 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1973 (S-32M2) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10445 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18820 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,681) m | |
Délka: Length: | 18,868 m | |
Výška: Height: | 4,857 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,492) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Ljulka AL-21F-3 (АЛ-21Ф-3), ťah 76,49 kN (109,83 kN s forsážou) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3770 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1350 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 220 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15400 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2500 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov) 4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch - PL rakety R-60, R-3S - rakety Ch-23 - rakety Ch-25 - rakety Ch-28 (1 ks) - rakety S-25L (od roku 1979) - rakety S-25LD (od roku 1985) - bomby do kalibru 500 kg - bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U) - strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01 - kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2 - zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku Kód NATO: Fitter-D Exportná verzia: Su-22 (S-32M2K) 1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 pri nastavení v uhle 63° 2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63° | |
Zdroje: Sources: | MARKOVSKIJ Viktor, PRICHODČENKO Igor: Istrebiteľ-bombardirivščik Su-17; Eksprint 2003+ ISBN 5-94038-037-9 |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#527284Verze : 0
buko1
MOD
Su-17M2 (S-32M2, S-42)(Су-17М2 (С-32М2, С-42)) - základná verzia. Oproti predchádzajúcej verzii Su-17M1 má predĺženú nosovú časť lietadla o 200 mm a mierne zväčšenú kabínu. Lietadlo je vybavené laserovým diaľkomerom – zameriavačom FON-1400 ("Фон-1400"), optickým zameriavačom ASP-17S (АСП-17С) a kombinovaným zameriavačom PBK-Z-17S (ПБК-3-17С) Objem palivovej nádrže je zväčšený o 200 l. Prvý vzlet v októbri 1973, vyrábaný v rokoch 1975-1979. Do výzbroje oficiálne prijatý 3. februára 1976
- Su-17M2-D (Су-17М2-Д) – dopracovaný (доработанный), odlišoval sa použitím doplerovského snímača rýchlosti a uhla znosu DISS-7 (ДИСС-7) a aparatúrou navádzania rakety Ch-23 (Х-23) umiestnenou v kontajneri.
- Su-17M2R (Су-17М2Р) – prieskumná varianta, odlišovala sa možnosťou použitia podveseného prieskumného kontajnera KKR-1/54 (ККР-1/54) a stanicou vytvárania aktívneho elektromagnetického rušenia.
- Su-17UM2 – dvojmiestna výcviková verzia
- Su-22 – exportná verzia (Lýbia, Peru, Sýria, Irak)
- Su-22UM2 – dvojmiestna exportná
- Su-17M2-D (Су-17М2-Д) – dopracovaný (доработанный), odlišoval sa použitím doplerovského snímača rýchlosti a uhla znosu DISS-7 (ДИСС-7) a aparatúrou navádzania rakety Ch-23 (Х-23) umiestnenou v kontajneri.
- Su-17M2R (Су-17М2Р) – prieskumná varianta, odlišovala sa možnosťou použitia podveseného prieskumného kontajnera KKR-1/54 (ККР-1/54) a stanicou vytvárania aktívneho elektromagnetického rušenia.
- Su-17UM2 – dvojmiestna výcviková verzia
- Su-22 – exportná verzia (Lýbia, Peru, Sýria, Irak)
- Su-22UM2 – dvojmiestna exportná
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#161388Verze : 1
buko1
MOD
Shrnutí historie celé vývojové řady Suchoj Su-17/20/22 lze nalézt v tomto článku
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#179457Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su17m2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#559628Verze : 0
Aubi
MOD
Podle ruských pramenů a informací pilotů na ruských diskusních fórech varianta Su-17M2R neexistovala. Všechny sériové letouny Su-17M2, jejichž sériová čísla končila nulou nebo pětkou měly, podobně jako letouny Su-7BM/BKL/BMK, Su-17, Su-17M, za šachtou příďového podvozku další šachtu, ve které byl jeden fotoaparát AFA-39 pro kolmé snímkování. V internetové letecké encyklopedii Ugolok neba a dalších jsou u letounů Su-17/20/22 uváděny některé zastaralé informace, převzaté pravděpodobně z publikace Jefima Gordona a Dmitrie Komisarova "Suchoj Su-7/Su17 vydané v nakladatelství Midland Publishing v roce 2011, i když mezi prameny není uváděna. Já vycházím z nejnovější rozsáhlé monografie letounů Su-17, vydávané v letech 2011 a 2012 v časopise Aviacia i kosmonavtika včera, segodnja i zavtra od autorů Viktora J. Markovského a Igora V. Prichodčenka. V ní se v čísle 5 z roku 2012 uvádí že kontejner KKR byl vyvinut samotnou konstrukční kanceláří P.O. Suchoje a že měl být původně určen jen pro exportní varianty. První letové zkoušky na Su-20 byly provedeny v roce 1975. Teprve na konci sedmdesátých let bylo rozhodnuto o jeho použití na letounu Su-17M3. Nová verze kontejneru byla v roce 1977 zkoušena nejdříve na Su-22 (exportní verze Su-17M2) a v roce 1979 na Su-17M3 a jeho exportní verzi Su-22M. Od roku 1979 ( 1980?) byla vyráběna i průzkumná varianta Su-17M3R, později Su-17M4R, a exportní Su-22MR, Su-22M3R a Su-22M4R. Pokud si to zákazník přál, byly tyto letouny přímo dodávány v průzkumné variantě (pro sovětské a československé letectvo), všechny letouny ale mohly být přebudovány u útvarů na stíhací bombardovací verzi a naopak, protože všechny letouny už měly zabudovanou kabeláž pro ovládání kontejneru. O variantě Su-17M2R se v monografii nemluví, ostatně jejich výroba byla ukončena v roce 1977.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#527115Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.