BT-5PCH (PB) - soupravy pro hluboké brodění
Nedlouho po začátku výroby tanků BT-5 v roce 1933 začalo na základě zkušeností s tímto zařízením na tancích BT-2PCH s vývojem několika druhů souprav pro násilné překonávání vodních překážek a palebnou podporu pěchoty za nimi. Zabývaly se jimi ChTZ závod č.183 Im.Kominterny společně s NIBT.
Typy s krycí plachtou
Nejjednodušším typem je souprava skládající se s krycích vodotěsných plachet, které zakrývaly tank od blatníků až po strop věže. Zabraňovaly zalití bojového prostoru, zbraní, převodového a motorového prostoru při brodění vlečením !!! do hloubky asi 3 000 mm a vzdálenosti 1 000 m (osádka měla zásobu vzduchu na 15-20 minut). Takto vybavená vozidla měla označení BT-5PB (подводные буксирование).
Další varianta již měla plachtovinu zevnitř vyztuženou dvěma plechovými komíny obdélníkového tvaru, které obstarávaly přívod vzduchu a odvod vzduchu a spalin. Stroje překonávaly vodní překážky do hloubky 3 000 mm silou vlastního motoru .
Montáž obou variant trvala jedné posádce 90-120 minut, demontáž bez ukládání 30 minut. Zkoušky probíhaly na vozidlech BT-5 s věží Mariupolsk. O použití v boji nejsou zprávy.
Zdroj
BARJATINSKIJ,M., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
ŽELTOV,I.,PAVLOV,I.,PAVLOV,M.: TANKI BT-časť 2, Armada 15, EksPrint, Moskva 1999
PAVLOV, M.; ŽELTOV, I.; PAVLOV I.: Tanky BT, Eksprint, Moskva 2001
Tanky BT-5PB
zkoušky na polygonu NIBT v srpnu 1934
Varianta s plechovými výztuhami
vlevo s kanonem dopředu, vpravo dozadu
Nedlouho po začátku výroby tanků BT-5 v roce 1933 začalo na základě zkušeností s tímto zařízením na tancích BT-2PCH s vývojem několika druhů souprav pro násilné překonávání vodních překážek a palebnou podporu pěchoty za nimi. Zabývaly se jimi ChTZ závod č.183 Im.Kominterny společně s NIBT.
Typy s krycí plachtou
Nejjednodušším typem je souprava skládající se s krycích vodotěsných plachet, které zakrývaly tank od blatníků až po strop věže. Zabraňovaly zalití bojového prostoru, zbraní, převodového a motorového prostoru při brodění vlečením !!! do hloubky asi 3 000 mm a vzdálenosti 1 000 m (osádka měla zásobu vzduchu na 15-20 minut). Takto vybavená vozidla měla označení BT-5PB (подводные буксирование).
Další varianta již měla plachtovinu zevnitř vyztuženou dvěma plechovými komíny obdélníkového tvaru, které obstarávaly přívod vzduchu a odvod vzduchu a spalin. Stroje překonávaly vodní překážky do hloubky 3 000 mm silou vlastního motoru .
Montáž obou variant trvala jedné posádce 90-120 minut, demontáž bez ukládání 30 minut. Zkoušky probíhaly na vozidlech BT-5 s věží Mariupolsk. O použití v boji nejsou zprávy.
Zdroj
BARJATINSKIJ,M., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
ŽELTOV,I.,PAVLOV,I.,PAVLOV,M.: TANKI BT-časť 2, Armada 15, EksPrint, Moskva 1999
PAVLOV, M.; ŽELTOV, I.; PAVLOV I.: Tanky BT, Eksprint, Moskva 2001
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tanky BT-5PB
zkoušky na polygonu NIBT v srpnu 1934
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Varianta s plechovými výztuhami
vlevo s kanonem dopředu, vpravo dozadu