Název: Name: | RBT-5 | |
Originální název: Original Name: | PБТ-5 | |
Kategorie: Category: | skúšobný tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 ChPZ č. 183 Kominterny, Charkov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 12000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5350 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2230 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2250 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Pancéřování: Armour: | čelo veže a korby - 13 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | M-5 | |
Výkon: Power: | 294.2 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 721) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 3001) km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 42 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 35 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,55 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1 m | |
Nástavba: Superstructure: | - | |
Výzbroj: Armament: | - 1 x tankový kanón vz. 32 (20K) kal. 45 mm - 1 x guľomet DT kal. 7,62 mm - 2 x tankové torpédo kal. 420 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) na kolesách | |
Zdroje: Sources: | Karpenko, A.: Raketnyje tanki, Technika molodjoži N.1, Moskva 2002 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-RBT-5-tank-s-raketami-TT-250-t41207#641672Verze : 0
Panzer
MOD
RBT-5 (raketnyj bystrochodnyj tank)
V roce 1931 - 1932 probíhal v NIAP vývoj těžkých raketových střel krátkého dosahu pro doplňkovou výzbroj tanků, nazvaných tanková torpeda (TT). V roce 1932 proběhly na polygonu Kuzminki u Leningradu střelecké zkoušky 250 kg tankových torped na vzdálenost 300 - 1 800 m. Dále byla zkoušena i TT o váze 100 kg a 300 kg.
Jako nosič byl vybrán tank BT-5 (jiný vhodný tank, který by dokázal na věži odvézt toto monstrum neexistoval), odpalovací zařízení vyvinula skupina Ing. Trevského ze závodu č. 37, Moskva a na vozidlo jej namontovala domovská továrna BéTéček, ChPZ. Odpalovací rampa, která umožňovala maximální náměr 48 stupňů, byla namontována na věži typu Mariupolsk a TT se umisťovaly po jednom na každé straně. Odměr zajišťovalo otáčení věže, ve které zůstal zachován kanon ráže 45 mm a kulomet. Rakety ráže 420 mm, dlouhé 1 805 mm obsahovaly 130 kg trhaviny. S 13,5 kg prachovým motorem měla raketa praktický dolet 1 500 m.
Jízdní a střelecké zkoušky probíhaly v druhé polovině roku 1934.
Projekt byl zastaven 29.01.1935 náčelníkem Autotankové správy DRRA Lebeděvem (malý dolet, nadměrné namáhání věže při jízdě, snadná zranitelnost raket projektily a střepinami).
BARJATINSKIJ,M., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
RBT-5 nákres, čelní a boční pohled
RBT-5 při zkouškách v roce 1934
TT-250 po startu
V roce 1931 - 1932 probíhal v NIAP vývoj těžkých raketových střel krátkého dosahu pro doplňkovou výzbroj tanků, nazvaných tanková torpeda (TT). V roce 1932 proběhly na polygonu Kuzminki u Leningradu střelecké zkoušky 250 kg tankových torped na vzdálenost 300 - 1 800 m. Dále byla zkoušena i TT o váze 100 kg a 300 kg.
Jako nosič byl vybrán tank BT-5 (jiný vhodný tank, který by dokázal na věži odvézt toto monstrum neexistoval), odpalovací zařízení vyvinula skupina Ing. Trevského ze závodu č. 37, Moskva a na vozidlo jej namontovala domovská továrna BéTéček, ChPZ. Odpalovací rampa, která umožňovala maximální náměr 48 stupňů, byla namontována na věži typu Mariupolsk a TT se umisťovaly po jednom na každé straně. Odměr zajišťovalo otáčení věže, ve které zůstal zachován kanon ráže 45 mm a kulomet. Rakety ráže 420 mm, dlouhé 1 805 mm obsahovaly 130 kg trhaviny. S 13,5 kg prachovým motorem měla raketa praktický dolet 1 500 m.
Jízdní a střelecké zkoušky probíhaly v druhé polovině roku 1934.
Projekt byl zastaven 29.01.1935 náčelníkem Autotankové správy DRRA Lebeděvem (malý dolet, nadměrné namáhání věže při jízdě, snadná zranitelnost raket projektily a střepinami).
BARJATINSKIJ,M., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
ŽELTOV,I.,PAVLOV,I.,PAVLOV,M.: TANKI BT-časť 2, Armada 15, EksPrint, Moskva 1999
PAVLOV, M.; ŽELTOV, I.; PAVLOV I.: Tanky BT, Eksprint, Moskva 2001
Tanki BT, Vojennyj Muzej, ISBN 5-94038-019-0
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
RBT-5 nákres, čelní a boční pohled
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
RBT-5 při zkouškách v roce 1934
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TT-250 po startu
URL : https://www.valka.cz/SOV-RBT-5-tank-s-raketami-TT-250-t41207#320070Verze : 8
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.