Název: Name: | Jeannin "Stahltaube" | |
Originální název: Original Name: | Jeannin "Stahltaube" | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.MM.1914 Emil Jeannin Flugzeugbau GmbH, Berlin-Johanisthal / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.MM.1914 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 37 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 705 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1035 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,87 m | |
Délka: Length: | 9,69 m | |
Výška: Height: | 2.97 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | šestiválcový řadový motor Argus As II o výkonu 88kW/120 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 115 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 100 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | vytrvalost letu cca 4 hodiny | |
Zdroje: Sources: | https://de.wikipedia.org/wiki/Emile_Jeannin upload.wikimedia.org https://www.bredow-web.de/.../Jeannin_Stahltaube/jeannin_stahltaube.html https://upload.wikimedia.org/wikipedia/.../farman.JPG |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jeannin Stahltaube |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jediná zachovaná Jeanninova Stahltaube výrobního čísla 76 se v současnosti nachází v Deutsches Technikmuseum Berlin. Letoun pochází ještě ze starých sbírek Berliner Luftfahrtsammlung. Zpočátku měla tato Stahltaube v staré berlínské sbírce registrační označení 118/13, dnes je vystavován jako 180/14.
pramen: de.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jeannin Stahltaube |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nepříliš kvalitní fotografie konstruktéra a jeho stroje
pramen: upload.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jeannin Stahltaube |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Reklamní pohlednice s Jeanninovým Farmanem a jeho portrétem
pramen:
upload.wikimedia.org
URL CZ: https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#456568Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#456568Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#456568Version : 0
Jeannin "Stahltaube”
Jedná se o jednomístný typ, vytvořený překonstruováním původního letounu Taube firmy Etrich na kovovou kostru. Pouze obebné části křídel, fungující jako křidélka pomocí křivení, byly z jedlového a jasanového dřeva. Jde o neozbrojený průzkumný letoun z let 1913/14. Letadla toto typu byla na frontě využívána jen do r. 1915, protože další vývoj již brzy způsobil jeho nahrazení technicky dokonalejšími typy. Tato letadla zajišťovala počátek vojenského letectví se stroji těžšími než vzduch, až do té doby se na letadla hledělo jako na zařízení k vojenskému využití nepříliš vhodná ..... Život jim neprodloužilo ani překonstruování na kovovou kostru.
O konstruktérovi
Émile (Emil) Jeannin, bratr Henriho Jeannina, byl v mládí známým cyklistickým závodníkem, podle tehdejší módy jel také např. závod s automobilem nebo motorovým člunem. Ve své vlasti absolvoval řemeslnickou praxi u firmy Société Alsacienne de Constructions a pracoval také jako strojní inženýr u firmy Vogt & Cie. v alsaském Niederbrucku. V létech 1906 až 1908 provozoval v Berlíně firmu Sun Motorwagen Gesellschaft E. Jeannin & Co. KG.
V roce 1909 se E. Jeannin učil ve Francii létat. Dne 27. dubna 1910 získal pilotní průkaz č. 6. Ještě v tom samém měsíci vytvořil rekord ve vytrvalosti letu v délce více než dvou hodin. Dne 6. srpna 1910 získal v Mannheimu na Farmanově dvojplošníku 4. Lanzovu cenu. Koncem září stejného roku zvítězil v dálkovém letu Trevír - Mety. Poté ještě krátce působil ve firmě Alsatian Aviatik Flugzeugwerke, ve které měl podíl jeho bratr. V únoru 1912 založit v Berlíně-Johannisthalu vlastní firmu Emil Jeannin Flugzeugbau GmbH a postavil tam spolu s Lotrinčanem René Freindtem svou "Stahltaube". V období let 1913/14 pak vyrobili celkem 37 kusů.
Při vypuknutí první světové války nastaly Emilovi Jeanninovi problémy, mezi jiným i pro jeho francouzský původ. Kvůli drobnému deliktu byl odsouzen k dlouhému odnětí svobody. V květnu 1915 pak z jeho letecké továrny vznikly National-Flugzugwerke v Lipsku, které byly v r. 1917 začleněny do Deutschen Flugzeugwerke.
Jedná se o jednomístný typ, vytvořený překonstruováním původního letounu Taube firmy Etrich na kovovou kostru. Pouze obebné části křídel, fungující jako křidélka pomocí křivení, byly z jedlového a jasanového dřeva. Jde o neozbrojený průzkumný letoun z let 1913/14. Letadla toto typu byla na frontě využívána jen do r. 1915, protože další vývoj již brzy způsobil jeho nahrazení technicky dokonalejšími typy. Tato letadla zajišťovala počátek vojenského letectví se stroji těžšími než vzduch, až do té doby se na letadla hledělo jako na zařízení k vojenskému využití nepříliš vhodná ..... Život jim neprodloužilo ani překonstruování na kovovou kostru.
O konstruktérovi
Émile (Emil) Jeannin, bratr Henriho Jeannina, byl v mládí známým cyklistickým závodníkem, podle tehdejší módy jel také např. závod s automobilem nebo motorovým člunem. Ve své vlasti absolvoval řemeslnickou praxi u firmy Société Alsacienne de Constructions a pracoval také jako strojní inženýr u firmy Vogt & Cie. v alsaském Niederbrucku. V létech 1906 až 1908 provozoval v Berlíně firmu Sun Motorwagen Gesellschaft E. Jeannin & Co. KG.
V roce 1909 se E. Jeannin učil ve Francii létat. Dne 27. dubna 1910 získal pilotní průkaz č. 6. Ještě v tom samém měsíci vytvořil rekord ve vytrvalosti letu v délce více než dvou hodin. Dne 6. srpna 1910 získal v Mannheimu na Farmanově dvojplošníku 4. Lanzovu cenu. Koncem září stejného roku zvítězil v dálkovém letu Trevír - Mety. Poté ještě krátce působil ve firmě Alsatian Aviatik Flugzeugwerke, ve které měl podíl jeho bratr. V únoru 1912 založit v Berlíně-Johannisthalu vlastní firmu Emil Jeannin Flugzeugbau GmbH a postavil tam spolu s Lotrinčanem René Freindtem svou "Stahltaube". V období let 1913/14 pak vyrobili celkem 37 kusů.
Při vypuknutí první světové války nastaly Emilovi Jeanninovi problémy, mezi jiným i pro jeho francouzský původ. Kvůli drobnému deliktu byl odsouzen k dlouhému odnětí svobody. V květnu 1915 pak z jeho letecké továrny vznikly National-Flugzugwerke v Lipsku, které byly v r. 1917 začleněny do Deutschen Flugzeugwerke.
URL CZ: https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#456575Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#456575Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#456575Version : 0
Jeannin Taube
Jednomístná vylepšená německá verze typu ETRICH TAUBE (letounu rakouského konstruktéra Igo Etricha), licenčně vyráběného v "Emil Jeannin, FLugzeugbau" v Berlin-Johannisthal pod názvem Jeannin Taube, ev. Jeannin Stahltaube - mělo již kovový rám. Tento letoun byl Němci nasazen také do I. sv., ale pro nedostatečný výkon a manévrovací schopnosti (pomalé zatáčení) byl již po 6 měsících z fronty stažen a sloužil dále jako vycvikové letadlo.
Jednomístná vylepšená německá verze typu ETRICH TAUBE (letounu rakouského konstruktéra Igo Etricha), licenčně vyráběného v "Emil Jeannin, FLugzeugbau" v Berlin-Johannisthal pod názvem Jeannin Taube, ev. Jeannin Stahltaube - mělo již kovový rám. Tento letoun byl Němci nasazen také do I. sv., ale pro nedostatečný výkon a manévrovací schopnosti (pomalé zatáčení) byl již po 6 měsících z fronty stažen a sloužil dále jako vycvikové letadlo.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#157033Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#157033Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#157033Version : 0
zdroj:
histomil.com
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jeannin Stahltaube |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Jeannin-Stahltaube-t40756#559707Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#559707Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Jeannin-Stahltaube-t40756#559707Version : 0
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.