Název: Name: | Bristol Boxkite | |
Originální název: Original Name: | Bristol Boxkite | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1910-DD.MM.1914 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1910-DD.MM.1914 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15 Standard 61 Military 2 závodní / racers | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.07.1910 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 408 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 522 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.53 1) m | |
Délka: Length: | 11.73 m | |
Výška: Height: | 3.61 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 48.03 2) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome o výkonu 37,3 kW nebo Gnome o výkonu 52,2 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 64.4 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) prodloužené ("Military"; některé měly rozpětí 14,17 m) Standardní stroje: 10,52 m 2) Standardní stroje: 42.46 m2 | |
Zdroje: Sources: | Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aircraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5. http://www.airwar.ru/enc/law1/boxkite.html www.aviastar.org http://www.adf-serials.com/cfs.shtml www.britishaircraft.co.uk |
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Boxkite |
Kamufláž | Civilní |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Neznámý Boxkite Military, předvádí prodloužené horní křídlo, které ho odlišovalo od "standardní" (ovšem méně početné) verze.
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Boxkite |
Kamufláž | Civilní |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 309 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Boxkite |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Boxkite Standard
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Boxkite-t40271#392078Verze : 0
Aubi
MOD
Bristol Boxkite
Bristol Boxkite je v podstatě vylepšenou verzí dvouplošníku Henriho Farmana Farman III vyráběnou továrnou British and Colonial Aeroplane Company (později Bristol Aeroplane Company) od léta 1910. První let byl uskutečněn 29.července 1910. Stal se prvním úspěšným letadlem firmy Bristol. Od strojů Farman III se lišil hlavně další směrovkou a kratšími přistávacími lyžinami. Byl to dvoumístný cvičný letoun tzv. krabicové konstrukce (tedy box-kit). Byl poháněn motorem Gnôme o výkonu 50 hp. Byly také použity motory Renault o výkonu 60hp a Gnôme o výkonu 70 hp.
Stroj dobyl několika prvenství.
Mezi jinými na něm byl proveden první let s pasažérem v Austrálii, když s ním vzlétl pilot John Hammond se svojí manželkou na palubě.
Byl na něm vycvičen první australský vojenský pilot, "otec RAAF", pozdější Air Marshal Sir Richard Williams, KBE, CB, DSO.
A stal se také prvním strojem, který se obrátil po přistání vzhůru nohama.
Originál letounu se nezachoval. Existuje několik replik. Je možné je vidět například ve filmu "Those Magnificent Men in Their Flying Machines" (Báječní muži na létajicích strojích), pro který byly postaveny tři. Tyto repliky byly postaveny podle stroje No.12A (vlastně No.13, ale přečíslovaného kvuli pověrám) s kterým byl proveden 12.listopadu 1910 společně se strojem No.14 propagační let nad Durdham Down poblíž Bristolu.
zdroj:
en.wikipedia.org
www.fiddlersgreen.net
www.thosemagnificentmen.co.uk
Bristol Boxkite je v podstatě vylepšenou verzí dvouplošníku Henriho Farmana Farman III vyráběnou továrnou British and Colonial Aeroplane Company (později Bristol Aeroplane Company) od léta 1910. První let byl uskutečněn 29.července 1910. Stal se prvním úspěšným letadlem firmy Bristol. Od strojů Farman III se lišil hlavně další směrovkou a kratšími přistávacími lyžinami. Byl to dvoumístný cvičný letoun tzv. krabicové konstrukce (tedy box-kit). Byl poháněn motorem Gnôme o výkonu 50 hp. Byly také použity motory Renault o výkonu 60hp a Gnôme o výkonu 70 hp.
Stroj dobyl několika prvenství.
Mezi jinými na něm byl proveden první let s pasažérem v Austrálii, když s ním vzlétl pilot John Hammond se svojí manželkou na palubě.
Byl na něm vycvičen první australský vojenský pilot, "otec RAAF", pozdější Air Marshal Sir Richard Williams, KBE, CB, DSO.
A stal se také prvním strojem, který se obrátil po přistání vzhůru nohama.
Originál letounu se nezachoval. Existuje několik replik. Je možné je vidět například ve filmu "Those Magnificent Men in Their Flying Machines" (Báječní muži na létajicích strojích), pro který byly postaveny tři. Tyto repliky byly postaveny podle stroje No.12A (vlastně No.13, ale přečíslovaného kvuli pověrám) s kterým byl proveden 12.listopadu 1910 společně se strojem No.14 propagační let nad Durdham Down poblíž Bristolu.
zdroj:
en.wikipedia.org
www.fiddlersgreen.net
www.thosemagnificentmen.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Boxkite-t40271#185409Verze : 0
MART.in
MOD
Bristol Boxkite
zdroj: www.rafmuseum.org.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: www.rafmuseum.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Boxkite-t40271#185561Verze : 0
MART.in
MOD
The British and Colonial Aeroplane Company (později přejmenovaná na Bristol Aircraft) vyšla z produkce Farmanových dvojplošníků. Bristol Boxkite byl vyráběn od r. 1914, postaveno 130 kusů.
Odpovědnost za údaj:
www.centennialofflight.gov
přidávám několik obrázků novodobé repliky:
pramen:
www.carairo.com
pozn. pozorný čtenář zajisté pozná, že na posledním obrázku je letový záběr originálu.
pramen
www.centennialofflight.gov
pramen:
www.aeronautics.ru
pramen:
www.carairo.com
pramen:
www.carairo.com
Odpovědnost za údaj:
www.centennialofflight.gov
přidávám několik obrázků novodobé repliky:
pramen:
www.carairo.com
pozn. pozorný čtenář zajisté pozná, že na posledním obrázku je letový záběr originálu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen
www.centennialofflight.gov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.aeronautics.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.carairo.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.carairo.com
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Boxkite-t40271#186206Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.