Main Menu
User Menu

Ha-112-II (Ha-33-62)

ハ112-II (ハ33-62)

     
Název:
Name:
Micubiši Ha-112-II (armádní motor typ 4)
Originální název:
Original Name:
三菱ハ112-II ( 4式)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor
Výrobce:
Producer:
三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Použití:
Use:
Mitsubishi Ki-46-III, Kawasaki Ki-100-I, Kawasaki Ki-102b, Manshu Ki-116
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
675 kg
Celková délka:
Overall Length:
1660 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1218 mm
Celková výška:
Overall Height:
- mm
Vrtání:
Bore:
140 mm
Zdvih:
Stroke:
150 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
32,34 l
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 100
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem
Chlazení:
Cooling:
vzduchem
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1103 kW při 2600 ot/min
Poznámka:
Note:
Vzletový výkon: 1 103 kW (1 500 k) při 2 600 ot/min při plnícím tlaku +300 mm Hg
Bojový výkon:
I. stupeň kompresoru: 993 kW (1 350 k) při 2 600 ot/min v h= 2 000 m
II. stupeň kompresoru: 919 kW (1 250 k) při 2 600 ot/min a plnícím tlaku +500 mm Hg v h= 5 800 m
Se vstřikem vody a metanolu 1 147 kW (1 560 k) při 2 600 ot/min v malé výšce.

Motor vznikl postupným japonským vývojem amerického motoru Pratt & Whitney R-1689 Hornet. Japonci jej považovali za velmi spolehlivý. Častou závadou byl mírný únik oleje z hlav válců.
Zdroje:
Sources:
Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005. ISBN 4-89522-461-9
pwencycl.kgbudge.com
https://ja.wikipedia.org/wiki
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ha-112-II-Ha-33-62-t40239#154039Verze : 0
MOD