Micubiši Ki 15-III [Babs]

Mitsubishi Ki-15-III / 三菱 キ15-III 九七式司令部偵察機三型
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-15-III Mitsubishi Ki-15-III
Originální název:
Original Name:
九七式司令部偵察機三型(キ15-III)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1675 kg 3693 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2340 kg 5159 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,740 m 28ft 8,08in
Výška:
Height:
3,346 m 10ft 11,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,36 m2 219.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
114,931 kg/m2 23.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mitsubishi Ha-102 vzduchem chlazený dvouhvzdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794,4 kW (1 080 k) při 2 700 ot/min, 770,25 kW (1 050 k) v h= 2 800 m př 2 700 ot/min a 699 kW (950 k) h= 5 800 m při 2 700 ot/min.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 950 mm
Mitsubishi Ha-102 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,065 hp for take-off, 1,036 hp at 9,185 ft and 937 hp at 19,030 ft),
driving a three-blade variable-pitch propeler of the diameter 9 ft 8,15 in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
530 km/h v ? m 329.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10900 m 35761 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1920 km 1193 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm One flexibly rear-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun for observer.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九七式司令部偵察機三型 - Kyunana-šiki reibu tejsatsuki San-gata - Armádní průzkumný letoun typ 97 model 3


Sériová výroba již nezačala, protože byl připraven Micubiši Ki-46 Shintei / Dinah, který měl vyšší výkonový potenciál,
九七式司令部偵察機三型 -Kyunana-shiki reibu teisatsuki San-gata - Army Type 97 Command Reconnaissance Plane Model 3


The Ki-15-III was the final version of the aircraft to be developed, and was also the fastest. It was designed in 1939, and was powered by the much more powerful Mitsubishi Ha-102 radial engine. This gave it a top speed of 329mph. This was similar to the speed of the new Mitsubishi Ki-46, but the new aircraft was expected to out-perform the Ki-15-III in every other way, and so work on the Ki-15-III came to an end.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.go2war2.nl/artikel/302
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki15.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-15-III-Babs-t40225#153998 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více