Main Menu
User Menu

Trenchard, Hugh

     
Příjmení:
Surname:
Trenchard
Jméno:
Given Name:
Hugh
Jméno v originále:
Original Name:
Hugh Montague Trenchard
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
maršál Královského letectva
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
-
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
1. vikomt Trenchard
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
03.02.1873 Taunton
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
10.02.1956 Londýn
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
-
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
Je znám jako "otec Královského letectva".
Související články:
Related Articles:
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Trenchard-Hugh-t40199#373603Verze : 0
MOD
     
Příjmení:
Surname:
Trenchard
Jméno:
Given Name:
Hugh
Jméno v originále:
Original Name:
Hugh Montague Trenchard
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
DD.MM.RRRR
Průběh vojenské služby:
Military Career:
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Trenchard-Hugh-t40199#572393Verze : 0
MOD
Hugh Montague "Boom" Trenchard
otec Královských vzdušných sil, první nezávislé letecké armády v historii.


Toužil po kariéře u Královského námořnictva, kde sloužil jeho dědeček, ale propadl u přijímaček. Požadavkům armády ale dostačoval a tak armádní školu ukončil v hodnosti podporučíka.


Jeho prvním umístěním byla Indie, ale během Búrské války v letech 1899 - 1902 odjel jako kapitán do Jižní Afriky. Z australských dobrovolníků vytvořil "létající kolonu" jízdní pěchoty, která úspěšně pronásledovala búrské jízdní jednotky. Při jednom konfliktu dostal kulku do plic a díky tomuto zranění byl na mnoho měsíců poslán zpět do Anglie. Do jižní Afriky se vrátil jako velitel 12. jízdní pěchoty. Později sloužil sedm let v Nigérii. Během kariéry v Africe si u různých jednotek vybudoval pověst iniciativního muže, dobrodruha a vůdce. v 39 letech dosáhl věku, kdy mohl být penzionován, a jeden jeho přítel mu navrhl aby začal létat. Sám si platil hodiny letu na Sopwithově škole. Se sotva odlétanou hodinou se rozhodl stát se instuktorem a asistentem velitele hlavní armádní letecké školy v Upavonu. Díky velitelskému a zvučnému hlasu získal tento starý pilot od mladých žáků přezdívku „Boom“.


Po vypuknutí WWI se od 18.listopadu 1914 dostal do Francie jako velitel 1. perutě prvního sboru Britské expediční armády (BEF). Zasazoval se o lepší vybavení kamerami a experimentoval s taktickým bombardováním. V srpnu 1915, dostal dočasnou hodnost brigádního generála, velel RFC a zodpovídal se přímo Douglasi Haigovi, veliteli BEF. Podřízené letecké jednotky vedl v větší agresivitě, aby si udržely vzdušnou nadvládu, o které se domníval, že je životně důležitá pro úspěšný boj na zemi. Trenchard je rovněž autorem doktríny, podle níž zajistí nadvládu ve vzduchu pouze trvalý útok.


Když se po založení Královských vzdušných sil 1. dubna 1918 stal lord Rothermere ministrem letectví a přímým Trenchardovým nadřízeným, raději odstoupil, než aby se dal zatíhnout do politických intrik. Poté, co Rothermere pod tlakem Trenchardových stoupenců v květnu také odstoupil, vrátil se Trenchard do RAF a vedl nezávislou strategickou jednotku nazvanou Nezávislá síla RAF.


Během léta 1918 vedl generálmajor Trenchard svou strategickou bombardovací jednotku na denních i nočních náletech proti cílům až u Rýna. 26. října se stala jeho skupina mezinádorní organizací, nazvalou Vnitrospojenecká nezávislá vzdušná síly (IAF), podléhající maršálu Ferdinandu Fochovi – jako vrchnímu veliteli spojeneckých sil. IAF byla založena 13.května a byla složena z pěti eskader bombardérů, které dříve patřily 41. a 83. peruti 8. brigády. Denní bombardovací letouny byly ve třech eskadrách: No. 5 s DH 4, No. 99 s DH 9 a No. 100 se směsí obou předchozích typů. Noční bombardéry byly u No. 100 FE 2b a No. 216 s Handley Page O/100 a O/400. Nezávilsá síla začala v květnu ze své základy v Nancy mobardovat zdroje válečného materiálu a za tento měsíc svrhla více bomb, než za posledních šest měsíců války shodily veškeré britské síly dohromady. Tato její aktivita způsobila že se počet 400 německých stíhaček v domácí obraně (jednotky Kest) zvýšil na 600 letounů. Velikost Nezávislá síly se v srpnu zdvojnásobila a nakonec dosáhla počtu 120 letadel, když na frontu přišla letadla s motory Liberty – DH 9A (No. 110) pro denní bombardování a další tři eskadry letadel Handley Page O/400 pro noční bombardování.


Trenchard si uvědomoval, že efektivita strategického bombardování je menší, než by měla s materiálem dostupným v roce 1918 být, předpověděl ale velké možnosti této síly do budoucna. V průběhu WWI kladl největší důraz na leteckou ofenzívu a podělil britské RFC a RAF nejvyšším procentem (55%) stíhacích letadel ze všech hlavních mocností. Zatímco všechny ostatní národy si udržovali minilálně polovinu svých sil jako průzkumná letedla, Trenchard určil úkolům pro spolupráci s armádou takřka čtvrtinu svých sil. Německo důsledně dodržovalo defenzivní dokrtínu, Trenchard posunul bitevní zónu nad německé linie a vzdušnou převahu řídil ofenzivní doktrívnou a elánem. Jeho cílem bylo zajistit podmínky pro dokončení spojeneckých letů a zároveň v tomtéž zabránit nepříteli. Strategické bombardovácní vzdálených ekonomických cílů přišlo na řadu jako druhé, po ničení armády v poli a ovládnutí vzdušného prostoru. Strategie, vyvinutá Trenchardem a jeho americkým žákem generálem Williamem Mitchellem, položila základ dnešní letecké doktríny.


Po válce a konferenci ve Versailles vyvinul celosvětovou obrannou strategii, která měla za pomoci několika letadel a obrněných aut zachovat mír ve střední Evropě.


Ve věku 56 let byl penzionován v hodnosti polního maršála, ale aktivně se pustil do reorganizace policie a u Hendonu, založil noovu univerzitu pro vyšetřovatele a soudce.


Ve WWII se jako hostující vyslanec letecké rady opět vrátil k RAF, aby inspiroval novou generaci pilotů a podal zprávy o nových bojových podmínkách.


E. a J. Lawsonovi - První letecká válka
URL : https://www.valka.cz/Trenchard-Hugh-t40199#155877Verze : 2
MOD