Název: Name: | Cavalier F-51D Mustang II | |
Originální název: Original Name: | Cavalier F-51D Mustang II | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1967-DD.MM.1973 Cavalier Aircraft Corp., Sarasota, Florida | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1967-DD.MM.1973 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1967 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5443 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.6 m | |
Délka: Length: | 10.41 m | |
Výška: Height: | 3.99 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37.9 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 166 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin V-1650-7 o výkonu 1283 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 708.1 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12497 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3218.7 km | |
Výzbroj: Armament: | 6x 12,7mm kulomet 2x 454kg puma 6x 0.50 neřízená raketa | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://www.vectorsite.net/avp51_3.html http://www.aerofiles.com/_ti.html http://en.wikipedia.org/wiki/Cavalier_Mustang http://home.att.net/~jbaugher1/p51_14.html |
URL : https://www.valka.cz/Cavalier-F-51-Mustang-II-t40012#330541Verze : 0
Aubi
MOD
Trans-Florida Executive Mustang/Trans-Florida Cavalier, Cavalier Mustang II
Vyřazení Mustangů z USAF a ANG v roce 1957 uvolnilo na civilní trh stovky P-51. Ve stejném roce novinový vydavatel David B. Lindsay Jr. založil společnost Trans-Florida Aviation, se kterou chtěl přestavovat tyto nadbytečné vojenské P-51 na civilní obchodní letadla. Kvůli tomu od North Americanu koupil i práva na návrh Mustangu.
Své letadlo zpočátku nazval Trans-Florida Executive Mustang, brzy ale přejmenoval na Trans-Florida Aviation Cavalier. V roce 1967 byla společnost přejmenována na Cavalier Aircraft Corporation. První z Executive Mustangů byl postaven v roce1958. Z draku letadla byla vyjmuta vojenská výzbroj a výstroj, zabudováno druhé sedadlo, nový motor Rolls-Royce Merlin V-1650-7 s některými díly z Merlinu 620, nová avionika, přepychový zvukotěsný kožený interiér, zavazadlový prostor místo zbraní a bylo opatřeno civilním zbarvením. K dispozici bylo postupně celkem pět modelů, kde čísla ve jménu znamenala jejich dolet v námořních mílích:
Cavalier 750, rok 1959: pouze základní 1522 l nádrž.
Cavalier 1200, 1960: navíc 170 l nádrže v křídlech.
Cavalier 1500, 1960: navíc 238,5 l nádrže v křídlech.
Cavalier 2000, 1967: navíc dvě 416,5 l nádrže na koncích křídla.
Cavalier 2500, 196?: navíc dvě 238,5 l nádrže v křídlech a dvě 416,5 l nádrže na koncích křídla.
Některé verze měly o 14 palců vyšší směrovku převzatou z P-51H. Letadla mohla být dále upravena na přání zákazníka. Během šedesátých let bylo přestavěno asi 20 strojů.
V roce 1967 Cavalier vyvinul modernizovaný Mustang pro blízkou podporu a protipovstalecký boj (COIN), Cavalier Mustang II. Byl to přestavěný P-51D s novým motorem Rolls Royce Merlin 620, vylepšenou avionikou, vyšší směrovkou z P-51H, pevnými palivovými nádržemi na koncích křídel podle civilních verzí 2000 a 2500 a zesíleným křídlem, které mohlo nést šest půlpalcových kulometů a osm podvěsů pro dvě 1000 lb bomby a šest pětipalcových raket o celkové váze až 1,8 tuny. Mustangy II měly také druhé sedadlo za pilotem, pro pozorovatele, ovšem překryt kabiny byl původní "jenomístný". Na některých fotografiích je vidět vyboulení zadní části kabiny, poskytující více prostoru pro vzadu sedícího, ale není známo, jestli to byla standardní podoba. Odběratelem těchto Mustangů byla USAF, která jimi zásobovala v rámci programu vojenské pomoci (MAP) své spojence v Jižní Americe a Asii. Dodávky proběhly ve dvou vlnách, první ještě v roce 1967, druhá v roce 1972. Ačkoli tyto nové Mustangy byly určeny pro jihoamerické a asijské státy, byly dodávány s plným označením a novými sériovými čísly USAF. Do Indonésie byl dodán také jeden dvoumístný Cavalier TF-51D (67-14866) se zdvojeným řízením, zvětšeným překrytem kabiny a jen čtyřmi kulomety v křídle, původně firemní demonstrátor s civilní registrací N851D. Další dva TF-51D šly do Bolívie.
V roce 1968 americká armáda použila starý P-51D (44-72990) jako letadlo pro navádění na cíl pro projekt vrtulníku Lockheed YAH-56 Cheyenne. Toto letadlo bylo tak úspěšné, že armáda objednala pro testy ve Fort Rucher pro tyto úkoly dva Mustangy II od Cavalieru, které dostaly sériová čísla 68-15795 a 68-15796. Tato letadla měla palivové nádrže na koncích křídla a byla neozbrojená. Po ukončení programu Cheyenne byla tato letadla používána pro další projekty, 68-15795 byl například na NAS China Lake vybaven dvěma 106mm bezzákluzovými kanony na koncích křídel, testovaných proti opevněným pozemním cílům.
Čtyři Cavalier Mustang II měla na počátku "fotbalové války" s Hondurasem FAS (Fuerza Aérea Salvadorena, Salvadorské vzdušné síly), která jim přidělila označení 401, 403, 404 a 405. FAS-403 - 405 určitě létaly ve zbarvení podle schématu USAF SEA, aplikovaném ještě v továrně Cavalier v Sarasotě. Salvadorské Cavalier Mustangy původně nesly nádrže na vnějším konci křídla, ale tyto byly odstraněny, když piloti kritizovali jejich negativní vliv na ovladatelnost. "Mimořádný asistent" velitele FAS Archie Baldocchi, majitel jednoho z "obyčejných" Mustangů používaných FAS, navrhl nové oblé konce křídla, poskytující lepší kontrolu a stabilitu. Nainstalovaná rádia byla také neuspokojivá a Baldocchi je proto nahradil armádními rádii, vzatými z několika velitelských džípů. Letadlům také doplnil reflexní zaměřovače, a podnikavý Baldocchi posléze navrhl také novou laminátovou přídavnou nádrž. 15. července 1969 byl dodán také jeden civilní neozbrojený Cavalier Mustang 750, který dostal označení FAS-406, ale bojů se logicky neúčastnil. Na boje měl doplatit FAS-404, kterého měl sestřelit honduraský Corsair F4U-5. Ostatní byly vyřazeny asi v roce 1975. Více viz zdroj 1.
Další Mustangy II byly dodány do Bolívie (asi devět, mě známo pět: 67-14863 a 67-22579 - 67-22582, poslední je jeden ze dvou TF-51. Ve službě zůstaly do roku 1978.Viz foto) a šest do Indonésie (72-1536 - 72-1541, známá označení jsou F-351, F-362, F-363, F-367 a jeden TF-51, s. č. 67-14866, s označením F-361. Kvůli restrikcím americké vlády neměly indonéské Mustangy II palivové nádrže na koncích křídel), Dominikánské republiky, Guatemaly a možná i jinam.
Společnost Cavalier své Mustangy podle objednávky různě modifikovala, není také jasné jejich přesné označení (vyskytují se podoby Cavalier Mustang, Mustang Cavalier či jenom Cavalier a dokonce Mustang Rider. Předpokládám, že správné označení po roce 1967 znělo např. Cavalier Aviation Cavalier 2000), podobně není jisté zda byly vojenské verze označovány jako Mustang II, ale pro usnadnění jsou obvykle všechny vojenské konverze Mustangu od Cavalieru označovávány takto. Mnoho z civilních konverzí, stejně jako mnoho exportních vojenských, bylo později znovu přestavěno na klasické P-51, takže dnes jsou hlavně Mustangy II velice vzácné.
Posledním projektem firmy Cavalier předtím, než v roce 1971 zanikla, byl Turbo Mustang III, neúspěšný prototyp Mustangu s turbovrtulovým motorem Rolls-Royce Dart, posléze rozvinutý firmou Piper v typ Enforcer.
Původní sériová čísla a civilní registrace Cavalier Mustangů:
44-11558 = N6175C
44-72844 = N5076K
44-73027
44-73260 = N5075K
44-73411 = N 551D, N550D
44-73454 = N2051D
44-73584 = N51Q
44-73656 = N5073K
44-73843 = N351D
44-74427
44-74441
44-74453
44-74458 - 44-74459
44-74469 = N7723C
44-74831
44-74854
44-84658 = N7724C
45-11381 = N5471V
45-11489 = N5421V
Sériová čísla USAF, nově přidělená Mustangům II:
67-14862 - 67-14866
67-22579 - 67-22582
68-15795 - 68-15796 (používané USAF a US Navy)
72-1536 - 72-1541
Prameny:
1) www.acig.org
2) www.mustangsmustangs.net
3) http://www.vectorsite.net/avp51_3.html
4) http://www.swissmustangs.ch/32128.html
5) http://www.warbirdsinscale.com/cavaliergreg.htm
6) http://www.aerofiles.com/_ti.html
7) http://cavaliermustang.tripod.com/intro.html
Vyřazení Mustangů z USAF a ANG v roce 1957 uvolnilo na civilní trh stovky P-51. Ve stejném roce novinový vydavatel David B. Lindsay Jr. založil společnost Trans-Florida Aviation, se kterou chtěl přestavovat tyto nadbytečné vojenské P-51 na civilní obchodní letadla. Kvůli tomu od North Americanu koupil i práva na návrh Mustangu.
Své letadlo zpočátku nazval Trans-Florida Executive Mustang, brzy ale přejmenoval na Trans-Florida Aviation Cavalier. V roce 1967 byla společnost přejmenována na Cavalier Aircraft Corporation. První z Executive Mustangů byl postaven v roce1958. Z draku letadla byla vyjmuta vojenská výzbroj a výstroj, zabudováno druhé sedadlo, nový motor Rolls-Royce Merlin V-1650-7 s některými díly z Merlinu 620, nová avionika, přepychový zvukotěsný kožený interiér, zavazadlový prostor místo zbraní a bylo opatřeno civilním zbarvením. K dispozici bylo postupně celkem pět modelů, kde čísla ve jménu znamenala jejich dolet v námořních mílích:
Cavalier 750, rok 1959: pouze základní 1522 l nádrž.
Cavalier 1200, 1960: navíc 170 l nádrže v křídlech.
Cavalier 1500, 1960: navíc 238,5 l nádrže v křídlech.
Cavalier 2000, 1967: navíc dvě 416,5 l nádrže na koncích křídla.
Cavalier 2500, 196?: navíc dvě 238,5 l nádrže v křídlech a dvě 416,5 l nádrže na koncích křídla.
Některé verze měly o 14 palců vyšší směrovku převzatou z P-51H. Letadla mohla být dále upravena na přání zákazníka. Během šedesátých let bylo přestavěno asi 20 strojů.
V roce 1967 Cavalier vyvinul modernizovaný Mustang pro blízkou podporu a protipovstalecký boj (COIN), Cavalier Mustang II. Byl to přestavěný P-51D s novým motorem Rolls Royce Merlin 620, vylepšenou avionikou, vyšší směrovkou z P-51H, pevnými palivovými nádržemi na koncích křídel podle civilních verzí 2000 a 2500 a zesíleným křídlem, které mohlo nést šest půlpalcových kulometů a osm podvěsů pro dvě 1000 lb bomby a šest pětipalcových raket o celkové váze až 1,8 tuny. Mustangy II měly také druhé sedadlo za pilotem, pro pozorovatele, ovšem překryt kabiny byl původní "jenomístný". Na některých fotografiích je vidět vyboulení zadní části kabiny, poskytující více prostoru pro vzadu sedícího, ale není známo, jestli to byla standardní podoba. Odběratelem těchto Mustangů byla USAF, která jimi zásobovala v rámci programu vojenské pomoci (MAP) své spojence v Jižní Americe a Asii. Dodávky proběhly ve dvou vlnách, první ještě v roce 1967, druhá v roce 1972. Ačkoli tyto nové Mustangy byly určeny pro jihoamerické a asijské státy, byly dodávány s plným označením a novými sériovými čísly USAF. Do Indonésie byl dodán také jeden dvoumístný Cavalier TF-51D (67-14866) se zdvojeným řízením, zvětšeným překrytem kabiny a jen čtyřmi kulomety v křídle, původně firemní demonstrátor s civilní registrací N851D. Další dva TF-51D šly do Bolívie.
V roce 1968 americká armáda použila starý P-51D (44-72990) jako letadlo pro navádění na cíl pro projekt vrtulníku Lockheed YAH-56 Cheyenne. Toto letadlo bylo tak úspěšné, že armáda objednala pro testy ve Fort Rucher pro tyto úkoly dva Mustangy II od Cavalieru, které dostaly sériová čísla 68-15795 a 68-15796. Tato letadla měla palivové nádrže na koncích křídla a byla neozbrojená. Po ukončení programu Cheyenne byla tato letadla používána pro další projekty, 68-15795 byl například na NAS China Lake vybaven dvěma 106mm bezzákluzovými kanony na koncích křídel, testovaných proti opevněným pozemním cílům.
Čtyři Cavalier Mustang II měla na počátku "fotbalové války" s Hondurasem FAS (Fuerza Aérea Salvadorena, Salvadorské vzdušné síly), která jim přidělila označení 401, 403, 404 a 405. FAS-403 - 405 určitě létaly ve zbarvení podle schématu USAF SEA, aplikovaném ještě v továrně Cavalier v Sarasotě. Salvadorské Cavalier Mustangy původně nesly nádrže na vnějším konci křídla, ale tyto byly odstraněny, když piloti kritizovali jejich negativní vliv na ovladatelnost. "Mimořádný asistent" velitele FAS Archie Baldocchi, majitel jednoho z "obyčejných" Mustangů používaných FAS, navrhl nové oblé konce křídla, poskytující lepší kontrolu a stabilitu. Nainstalovaná rádia byla také neuspokojivá a Baldocchi je proto nahradil armádními rádii, vzatými z několika velitelských džípů. Letadlům také doplnil reflexní zaměřovače, a podnikavý Baldocchi posléze navrhl také novou laminátovou přídavnou nádrž. 15. července 1969 byl dodán také jeden civilní neozbrojený Cavalier Mustang 750, který dostal označení FAS-406, ale bojů se logicky neúčastnil. Na boje měl doplatit FAS-404, kterého měl sestřelit honduraský Corsair F4U-5. Ostatní byly vyřazeny asi v roce 1975. Více viz zdroj 1.
Další Mustangy II byly dodány do Bolívie (asi devět, mě známo pět: 67-14863 a 67-22579 - 67-22582, poslední je jeden ze dvou TF-51. Ve službě zůstaly do roku 1978.Viz foto) a šest do Indonésie (72-1536 - 72-1541, známá označení jsou F-351, F-362, F-363, F-367 a jeden TF-51, s. č. 67-14866, s označením F-361. Kvůli restrikcím americké vlády neměly indonéské Mustangy II palivové nádrže na koncích křídel), Dominikánské republiky, Guatemaly a možná i jinam.
Společnost Cavalier své Mustangy podle objednávky různě modifikovala, není také jasné jejich přesné označení (vyskytují se podoby Cavalier Mustang, Mustang Cavalier či jenom Cavalier a dokonce Mustang Rider. Předpokládám, že správné označení po roce 1967 znělo např. Cavalier Aviation Cavalier 2000), podobně není jisté zda byly vojenské verze označovány jako Mustang II, ale pro usnadnění jsou obvykle všechny vojenské konverze Mustangu od Cavalieru označovávány takto. Mnoho z civilních konverzí, stejně jako mnoho exportních vojenských, bylo později znovu přestavěno na klasické P-51, takže dnes jsou hlavně Mustangy II velice vzácné.
Posledním projektem firmy Cavalier předtím, než v roce 1971 zanikla, byl Turbo Mustang III, neúspěšný prototyp Mustangu s turbovrtulovým motorem Rolls-Royce Dart, posléze rozvinutý firmou Piper v typ Enforcer.
Původní sériová čísla a civilní registrace Cavalier Mustangů:
44-11558 = N6175C
44-72844 = N5076K
44-73027
44-73260 = N5075K
44-73411 = N 551D, N550D
44-73454 = N2051D
44-73584 = N51Q
44-73656 = N5073K
44-73843 = N351D
44-74427
44-74441
44-74453
44-74458 - 44-74459
44-74469 = N7723C
44-74831
44-74854
44-84658 = N7724C
45-11381 = N5471V
45-11489 = N5421V
Sériová čísla USAF, nově přidělená Mustangům II:
67-14862 - 67-14866
67-22579 - 67-22582
68-15795 - 68-15796 (používané USAF a US Navy)
72-1536 - 72-1541
Prameny:
1) www.acig.org
2) www.mustangsmustangs.net
3) http://www.vectorsite.net/avp51_3.html
4) http://www.swissmustangs.ch/32128.html
5) http://www.warbirdsinscale.com/cavaliergreg.htm
6) http://www.aerofiles.com/_ti.html
7) http://cavaliermustang.tripod.com/intro.html
URL : https://www.valka.cz/Cavalier-F-51-Mustang-II-t40012#152764Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
...
Opět N51DL, všechny charakteristické prvky krásně viditelné. Foto Bob Lindsay, zdroj 2.
Jeden z mála zbylých Cavalier Mustangů II z asi 25 vyrobených, zbarvený podobně jako čtyři prodané salvadorskému vojenskému letectvu. Podle zdroje 2 jde o N51DL (původně 44-13257), který neměl opustit USA (foto zdroj 5).
Opět 68-15796, předaný po skončení projektu AH-56 námořnictvu na NAS China Lake, kde byl použit při testech 106mm bezzákluzového kanonu. Dobrý vzor pro model, ne? Oficiální foto US Navy z 20. června 1974 (zdroj 4).
Jeden ze dvou Cavalier Mustangů, 68-15796 (původně asi USAAF 44-13571), dodaných americké armádě pro projekt YAH-56 Cheyenne. Lancaster, CA, říjen 1971 (zdroj 4).
FAB-520(USAF 67-22580), 516 (67-14863) a 522 (TF-51, 67-22582) bolivijských leteckých sil, dodané v rámci projektu MAP "Peace Condor" v letech 1967/1968 (zdroj 4).
Bývalý salvadorský Mustang II FAS-401, zde v Orlandu v květnu 1976, po kompletní renovaci, s novou registrací N30FF a novým seriovým číslem 45-11559, přídavné nádrže jsou snad Baldocchiho. Zbarvení světlou šedou USAF shodné s bolivijskými stroji. Zdroj 4.
Kamufláž salvadorského Mustangu II FAS-403(zdroj 1)
Web autora : http://www.acig.org
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Cavalier 2000, N2051D, bývalý P-51D-25-NA 44-73454, rok 1970, s typickými nádržemi na koncích křídel a vysokým ocasem, má také vyboulení nad druhým sedadlem (zdroj 4, foto Steve Williams).
První prototyp Cavalier Mustang, původně kanadský P-51D-25-NA 44-73411. V prosinci 1956 přijal civilní registraci N3993D, po zakoupení Trans-Florida Aviation se změnila na N551D a znovu po přestavbě na prototyp Cavalieru na N550D. Zdroj 4.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Opět N51DL, všechny charakteristické prvky krásně viditelné. Foto Bob Lindsay, zdroj 2.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden z mála zbylých Cavalier Mustangů II z asi 25 vyrobených, zbarvený podobně jako čtyři prodané salvadorskému vojenskému letectvu. Podle zdroje 2 jde o N51DL (původně 44-13257), který neměl opustit USA (foto zdroj 5).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Opět 68-15796, předaný po skončení projektu AH-56 námořnictvu na NAS China Lake, kde byl použit při testech 106mm bezzákluzového kanonu. Dobrý vzor pro model, ne? Oficiální foto US Navy z 20. června 1974 (zdroj 4).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden ze dvou Cavalier Mustangů, 68-15796 (původně asi USAAF 44-13571), dodaných americké armádě pro projekt YAH-56 Cheyenne. Lancaster, CA, říjen 1971 (zdroj 4).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
FAB-520(USAF 67-22580), 516 (67-14863) a 522 (TF-51, 67-22582) bolivijských leteckých sil, dodané v rámci projektu MAP "Peace Condor" v letech 1967/1968 (zdroj 4).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bývalý salvadorský Mustang II FAS-401, zde v Orlandu v květnu 1976, po kompletní renovaci, s novou registrací N30FF a novým seriovým číslem 45-11559, přídavné nádrže jsou snad Baldocchiho. Zbarvení světlou šedou USAF shodné s bolivijskými stroji. Zdroj 4.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://www.acig.org |
Kamufláž salvadorského Mustangu II FAS-403(zdroj 1)
Web autora : http://www.acig.org
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Cavalier 2000, N2051D, bývalý P-51D-25-NA 44-73454, rok 1970, s typickými nádržemi na koncích křídel a vysokým ocasem, má také vyboulení nad druhým sedadlem (zdroj 4, foto Steve Williams).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp Cavalier Mustang, původně kanadský P-51D-25-NA 44-73411. V prosinci 1956 přijal civilní registraci N3993D, po zakoupení Trans-Florida Aviation se změnila na N551D a znovu po přestavbě na prototyp Cavalieru na N550D. Zdroj 4.
URL : https://www.valka.cz/Cavalier-F-51-Mustang-II-t40012#152914Verze : 0
Aubi
MOD
Další fotky letounu F-51, použitého pro testy 106mm bezzákluzového děla. Zdroj: www.chinalakealumni.org/1973.htm.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cavalier-F-51-Mustang-II-t40012#225545Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.