Název: Name: | Sd.Kfz.231 (8-rad) | |
Originální název: Original Name: | Schwerer Panzerspähwagen (Sd.Kfz.231) (8-rad) | |
Kategorie: Category: | ťažký obrnený automobil | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Büssing NAG, Leipzig / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 610 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8300 / 8500 1) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 58502) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2200 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2350 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 270 mm | |
Pancéřování: Armour: | Podvozok: predok 14,5 mm (v roku 1941 montáž dodatočného panciera (Zusatzpanzer), v roku 1942 zväčšená hrúbka čelného panciera na 30 mm) boky a zadok 8,0 mm dno a vrch 5,0 mm Veža: štít kanóna - 14,5 mm (30 mm) boky a zadok 8 mm vrch 5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Büssing NAG L8V/GS (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 7.910 cm3)3) Od 1/1942: Büssing NAG GS 180 (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 8.363 cm3)4) | |
Výkon: Power: | 114 3) / 132,4 4) kW při 3600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | 6+6xR | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 300 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 170 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,8 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1 m | |
Výzbroj: Armament: | 2 cm KwK 30 L/50 (neskôr od roku 1942 2 cm KwK 38 L/65) (180 nábojov) guľomet MG 34 (2.100 nábojov) samopal MP 38 (192 nábojov) | |
Vybavení: Equipment: | Dodatočná montáž rádiostanice (rok ?). | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) so zväčšenou hrúbkou čelného panciera od roku 1942 2) s dodatkovým pancierovaním od roku 1941 (Zusatzpanzer) 6350 mm | |
Zdroje: Sources: | Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011 Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8 Егерc, Е. В.: Тяжелые Бpонеавтомобили вермахта, часть 2, Tornado, 1997 |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#456418Verze : 3
brano
MOD
V prvej polovici 30-tych rokov 20-teho storočia bolo rozhodnuté o vývoji náhrady ťažkých obrnených automobilov Sd.Kfz.231 (6 Rad). Malo vzniknúť moderné obrnené vozidlo na osemkolesovom podvozku, ktoré malo tvoriť výzbroj prieskumných jednotiek, prevažne v tankových divíziách.
Vývojom bola poverená firma Büssing NAG. Firma ako platformu využila podvozok "GS", ktorý bol na začiatku vyvinutý pre ťažké terénne nákladné automobily. Podvozok tvorila jednoduchá rámová konštrukcia s nezávisle odpruženými kolesami. Vozidlo malo zdvojené riadenie pre jazdu vpred i vzad (dvaja vodiči). Obrnený voz mal mať vo veži lafetovaný 2 cm kanón Kw.K. 30 (neskoršia produkcia mala kanón Kw.K. 38) a guľomet MG 34. Pancierovanie malo hrúbku 8 - 14,5 mm. Neskôr dostali mnohé stroje predstavný doplnkový pancier upevnený na nosníkoch a chrániaci čelné partie korby.
Prototyp prešiel skúškami v rokoch 1935/36 a po ich úspešnom absolvovaní bola v roku 1937 započatá sériová výroba. Vozidlá bojovali až do konca 2.svetovej vojny.
Chronológia oficiálneho pomenovania:
Vskfz.623
Sd.Kfz.233 - 03/1937
Sd.Kfz.231 (8 Rad) - 09/1940
Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011
Vývojom bola poverená firma Büssing NAG. Firma ako platformu využila podvozok "GS", ktorý bol na začiatku vyvinutý pre ťažké terénne nákladné automobily. Podvozok tvorila jednoduchá rámová konštrukcia s nezávisle odpruženými kolesami. Vozidlo malo zdvojené riadenie pre jazdu vpred i vzad (dvaja vodiči). Obrnený voz mal mať vo veži lafetovaný 2 cm kanón Kw.K. 30 (neskoršia produkcia mala kanón Kw.K. 38) a guľomet MG 34. Pancierovanie malo hrúbku 8 - 14,5 mm. Neskôr dostali mnohé stroje predstavný doplnkový pancier upevnený na nosníkoch a chrániaci čelné partie korby.
Prototyp prešiel skúškami v rokoch 1935/36 a po ich úspešnom absolvovaní bola v roku 1937 započatá sériová výroba. Vozidlá bojovali až do konca 2.svetovej vojny.
Chronológia oficiálneho pomenovania:
Vskfz.623
Sd.Kfz.233 - 03/1937
Sd.Kfz.231 (8 Rad) - 09/1940
Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8
www.panzerpixel.de
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#152577Verze : 5
brano
MOD
vlastní foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#379380Verze : 0
karaco
MOD
Německý Sd.Kfz.231 provozovaný na území Itálie u Panzer-Aufklärungs-Abteilung 115. Stroj je zbarven odstínem Dunkel Gelb s drobnými zelenými a hnědými skvrnami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | Sd.Kfz.231 (8-rad) |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Tankový průzkumný oddíl 115 [1943-1945] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.194? |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#397255Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Sd.Kfz.231 neznámé jednotky nasazený na západní frontě v létě 1944. Základní nátěr Dunkel Gelb doplňovaly tenké pásy zelené barvy.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | Sd.Kfz.231 (8-rad) |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 léto |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#397257Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.