Main Menu
User Menu

206. peruť RAF

No. 206 Squadron RAF - přehledové téma

206. peruť RAF
No. 206 Squadron RAF

Období existence / Active

6. peruť RNAS [1917-1918]
206. peruť RAF [1918-1920]
206. peruť RAF [1936-1946]
206. peruť RAF [1947-1949]
206. peruť RAF [1949-1950]
206. peruť RAF [1952-2005]
206. peruť RAF [2009- ]

Motto / Motto

Nihil nos effugit (Nic nám neunikne / Naught escapes us)

Historie / History

Kořeny jednotky sahají až do 31. prosince 1916, kdy byla na letišti Petite Synthe ve Francii stíhací 'A' peruť 4. křídla RNAS přejmenována na 6. peruť RNAS. Zapojila se do bojů na západní frontě, ale již 27. srpna 1917 byla zrušena a jejím personálem byly doplněny 9. a 10. peruť RNAS.

Již 1. listopadu téhož roku se v britském Doveru opět začala formovat, tentokrát jako bombardovací jednotka. V lednu 1918 se přesunula do Francie, kde po přezbrojení na letouny D.H.9 podnikla 9. března první bojové lety. Bombardování a průzkumné lety byly jejími úkoly až do konce války. 1. dubna 1918 byla v rámci reorganizace britského letectva a se vznikem RAF přejmenována na 206. peruť RAF.

Po uzavření příměří se přemístila do Německa jako součást britských okupačních sil. V červnu 1919 byla převelena do Egypta, tam však 1. února 1920 zanikla přečíslováním na 47. peruť.

Se zvyšujícím se mezinárodním napětím ze strany Německa byla 'C' letka 48. perutě na letišti Manston reformována na 206. peruť. Úlohou jednotky byl námořní průzkum a hlídkování a v této roli vstoupila také do bojů 2. světové války. V letech 1939-1943 operovala ze základen ve Velké Británii. Jelikož byla v roce 1942 přezbrojena na čtyřmotorové letouny Fortress IIA, které umožnily rozšířit prostor pátrání, byla jednotka v říjnu 1943 přeložena na Azorské ostrovy, kde působila do března následujícího roku. Po návratu do Velké Británie byla přezbrojena na letouny Liberator a až do konce války pokračovala v původních úkolech.

S koncem války byla transformována na transportní jednotku a zajišťovala dopravu mezi Velkou Británií a Indií až do 25. dubna 1946, kdy byla rozpuštěna.

Jako transportní byla opět obnovena 17. listopadu 1947. Nejvýznamějším úkolem jesnotky byla účast na vzdušném mostě do Berlína (1948-1949). Krátce po ukončení této operace byla 31. srpna 1949 rozpuštěna.

Mezi 1. prosincem 1949 a 20. únorem 1950 byla krátce obnovena opět jako dopravní jednotka.

Pro změnu jako námořní průzkumná jednotka byla 27. září 1952 aktivována na základně St Eval. Zúčastnila se bojových akcích během války o Falklandy (1982) nebo obou válek v Zálivu (1991 a 2003). 1. dubna 2005 byla znovu rozpuštěna

Zatím naposledy byla obnovena 01. dubna 2009 na základně Boscombe Down jako zkušební a vývojová jednotka. Od roku 2014 působí na základně Brize Norton a testuje všechna "těžká" letadla RAF od Shadow R.1 (Beechcraft King Air) po Boeing C-17, včetně C-130 Hercules a A400M

Bojová ocenění / Battle Honours

Western Front, 1916-1918
Arras, 1917
Lys
Channel and North Sea, 1939-1945
Dunkirk
Atlantic, 1939 and 1941-1945
Fortress Europe, 1940 and 1942
German Ports, 1940 and 1942
Biscay, 1941 and 1943-1944
Bismarck
Baltic, 1945
South Atlantic, 1982
Gulf, 1991
Iraq, 2003

Zdroje / Sources

Halley, James J.: The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918-1988, Air Britain Ltd., 1988, ISBN 0 85130 164 9
Rawlings, John D. R.: Coastal, Support and Special Squadrons of the RAF and their Aircraft, Jane's Publishing Company Ltd., London 1982, ISBN 0-7106-0187-5
https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn206-210.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/No._206_Squadron_RAF
https://www.raf.mod.uk/history/206squadron.cfm
https://www.coastalcommand206.com/index.htm
www.historyofwar.org
www.epibreren.com
https://www.rafcommands.com/Ross/Coastal/206C.html
[/size]
URL : https://www.valka.cz/206-perut-RAF-t39947#152399Verze : 12
MOD
Znak jednotky byl oficiálně autorizován králem Jiřím VI. v březnu 1938.
URL : https://www.valka.cz/206-perut-RAF-t39947#152400Verze : 3
MOD