Nakadžima Ki 84-II Hajate [Frank]

Nakajima Ki-84-II Hayate / 中島 キ84-II 四式戦闘機二型「疾風」
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-84-II Nakajima Ki-84-II
Originální název:
Original Name:
キ84-II 四式戦闘機二型「疾風」
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 DD.04.1944-DD.08.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
(nejčastěji je zmiňováno malé množství)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2940 kg 6482 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3855 kg 8499 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m 36ft 10,5in
Délka:
Length:
9,920 m 32ft 6,55in
Výška:
Height:
3,385 m 11ft 1,27in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
183,571 kg/m2 37.6 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-45 model 21 (Ha-45-21) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1990 k), 1 368 kW (1860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1620 k) v h= 6 096 m nebo
Nakadžima Ha-45 model 23 (Ha-45-23) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec s nízkotlakým vstřikem paliva vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k) a 1 228 kW (1 670 k) v h= 1 140 m nebo
Nakadžima Ha-45 model 25 (Ha-45-25) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k) a 1 250 kW (1 700 k) v h= 6 000 m.
Vrtule čtyřlistá elektricky stavitelná s konstantní rychlostí otáčení o průměru 3 100 mm.
Nakajima Ha-45 Model 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,963 hp for take-off, 1,835 hp at 6,070 ft and 1,598 hp at 20,000 ft or
Nakajima Ha-45 Model 23 (Ha-45-23) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with low-pressure fuel injection, rated at 1,874 hp for take-off and 1,647 hp at 3,740 ft or
Nakajima Ha-45 Model 25 (Ha-45-25) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,973 hp for take-off and 1,677 hp at 19,685 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller electrically adjustable of the diameter 10ft 2,in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
603 - 737 l1) v interních nádržích + 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. 132.6 to 162.1 UK gallons in the internally tanks and 88 UK gallons in two drop tanks under the wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
669.5 km/h v 6096 m 416 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
445 km/h v 4200 m 276.5 mph in 13780 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,66 min do 5000 m 6,66 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1650 km 1025.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2920 km 1814.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm se zásobou 120 nábojů nad motorem se zásobou střeliva 120 granátů pro každý a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech se zásobou 150 granátů pro každý nebo
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem se zásobou 120 granátů pro každý a
2x pevný kanón Ho-105 ráže 30 mm v křídlech se zásobou 80 granátů pro každý.
Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 100 - 250 kg.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in cowl mounted, 120 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in the wings mounted, 150 rpg or
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in cowl mounted, 120 rpg and
two fixed forward-firing 1.181 inch Ho-105 cannons in the wings mounted, 150 rpg
Bomb load: two bombs each of a weight 220 to 551 lb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
四式戦闘機二型- Jon šiki sentóki Ni-gata - Armádní stíhací letoun typ 4 model 2
疾風 - Hajaté - Vichřice
Spojenecké kódové jméno: Frank
- 1)V případě potřeby bylo možno jednoduše demontovat vnější křídelní nádrže paliva, každá měla objem 67 litrů.
- Konce křídel (oblouky křídel) a ocasní část byly, z úsporných důvodů, ze dřeva a některá kování již nebyla z duralu, ale z oceli.
- V některých pramenech je existence tohoto typu popřena, tyto letouny měly být zařazeny jako Nakajima Ki-84-Ib nebo Ki-84-Ic, to podle výzbroje a označení Ki-84-II KAI bylo údajně čistě tovární.
四式戦闘機二型- yon-shiki-sen-tou-ki Ni-gata - Army Type 4 Fighter Model 2
疾風 - Hayaté - "Gale"
Allied Code Name: "Frank"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, 1969.
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Famous Airplanes Of The World, No.19, Army Type 4 Hayate, Published by Bunrin-Do
Krzysztof Zalewski, Nakajima Ki-84 Hayate, Lotnictwo Wojskowe.
Dvořák Pavel, Nakajima Ki-84 Hayate, HPM 1993, roč. III, číslo 8, str. 2–5, ISSN 1210-1427
Dvořák Pavel, Nakajima Ki-84 Hayate, HPM 1993, roč. III, číslo 9, str. 9–16, ISSN 1210-1427
ja.wikipedia.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-84-II-Hajate-Frank-t39913#152202 Verze : 0
Fotografie této verze letounu Nakajima Ki-84-IIKAI
Nakadžima Ki 84-II Hajate [Frank] -


Nakadžima Ki 84-II Hajate [Frank] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-84-II-Hajate-Frank-t39913#152203 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více