Gloster Gamecock Mk.II

     
Název:
Name:
Gloster Gamecock Mk.II Gloster Gamecock Mk.II
Originální název:
Original Name:
Gloster Gamecock Mk.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Gloster Aircraft Co. Ltd., Cheltenham
DD.MM.1929-DD.03.1930 Valtion Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.03.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 Gloster
15 Valtion
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
920 kg 2028 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1317 kg 2903 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.5 m 21ft 4in
Výška:
Height:
3.1 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.4 m2 262.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab o výkonu 313 kW nebo
Gnome-Rhône Jupiter 9Ak o výkonu 313 kW nebo
Gnome-Rhône Jupiter 9Ag o výkonu 358 kW
dvoulistá vrtule
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab, power 420 hp, or
Gnome-Rhône Jupiter 9Ak, power 420 hp, or
Gnome-Rhône Jupiter 9Ag, power 480 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
249.4 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6630 m 21752 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Ve Finsku pojmenován Kukko (Kohout)
Vytrvalost: 2 h
In Finland named Kukko (Cock)
Endurance: 2 hr
Zdroje:
Sources:
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.aviastar.org
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gloster_Gamecock
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gloster_Gamecock
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww1/gamecook.html
users.skynet.be
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gamecock-Mk-II-t39727#395493 Verze : 0
Gloster Gamecock Mk.II

V roce 1927 vznikla upravená verze Gamecock Mk.I, která měla ocelový nosník centroplánu horního křídla a zvětšené ocasní plochy. Pro RAF Gloster postavil pouze jeden stroj, druhý byl přestavěn ze standardního Mk.I. Tato verze ale zaujala Finy, kteří si objednali dva vzorové kusy a zakoupili licenci na jeho výrobu. 15 finských Gamecocků II bylo postaveno v letech 1929-30 u Valtion Lentokonetehdas pod názvem Kukko. Jako pohonnou jednotku používaly původně Gnome-Rhone Jupiter IV 9Ab nebo 9Ak o výkonu 420 hp a později Jupiter IV 9Ag o výkonu 480 hp. Gamecocky II zůstaly ve Finsku v první linii do roku 1935.

Zdroj:
users.skynet.be
avia.russian.ee
www.sci.fi/~fta/zimbo-01_fin.htm
Gloster Gamecock Mk.II - Finský Gamecock- Kikko

Finský Gamecock- Kikko
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gamecock-Mk-II-t39727#151301 Verze : 0
.
Gloster Gamecock Mk.II - Gloster Gamecock Mk.II sériového čísla GA-46 byl postaven ve Finsku v licenci dne 5. 12. 1929. Stroj postupně sloužil u letek LeLv 10 a LeLv 24. V září 1938 byl letoun převelen do školy vzdušného boje na základně Utti, kde dosloužil. GA-46 uskutečnil poslední vzlet tohoto typu ve finském letectvu a to 22. 7. 1944. Letoun nese standardní zbarvení olivovou zelenou na horních a bočních plochách a světlou šedou na spodních plochách.

Gloster Gamecock Mk.II sériového čísla GA-46 byl postaven ve Finsku v licenci dne 5. 12. 1929. Stroj postupně sloužil u letek LeLv 10 a LeLv 24. V září 1938 byl letoun převelen do školy vzdušného boje na základně Utti, kde dosloužil. GA-46 uskutečnil poslední vzlet tohoto typu ve finském letectvu a to 22. 7. 1944. Letoun nese standardní zbarvení olivovou zelenou na horních a bočních plochách a světlou šedou na spodních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gamecock-Mk-II-t39727#606178 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více