Main Menu
User Menu

CZK - Tatra V 855 (aerosaně)

Aerosane mali slúžiť v zasnežených oblastiach ZSSR. Pôvodne boli objednané 2 prototypy, no jediný prototyp motorových saní Tatra V 855 vznikol v roku 1942. Stroj vychádzal z konštrukcie Tatra 87 a Tatra 97. Pohon stroja zabezpečovala tlačná vrtuľa a prídavný pohon zabezpečoval otočný bubon, ktorý umožňoval pohyb vzad a v ťažkom teréne. Jeho zabrzdením sa brzdilo celé vozidlo. Vozidlo sa pohybovalo na dvoch pároch odpružených drevených lyží. Vozidlo malo špeciálne riadenie pomocou dvoch volantov. Horný ovládal prednú nápravu,spodný zadnú nápravu. Stroj bol pomocou takéhoto ovládania veľmi obratný. Skúšky sa prevádzali na továrenských pozemkoch. Neskôr bol prototyp odvezený na testovanie do Ruska.

rok výroby 1942
motor 8valcový vzduchom chladený Tatra 87 (2968 cm3 so zvýšeným výkonom na 100k)
prevodovka manuálna, 4+R
Max.rýchlosť 80 (130 ?) km/h
počet vyrobených kusov 1 prototyp

Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
www.tatra.infomorava.cz
https://www.aerotatra.czweb.org/jine.htm

CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#158840Verze : 2
MOD
Vyvíjené jako štábní pro Wehrmacht
válec vzadu sloužil pro překonávání stoupání, na která nestačil tah vrtule
karoserie byla upravená z Tatry 87
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#151139Verze : 0
MOD
převodovka 4+1 a dvoustupňová redukce (8+2)
rozvor 2950 mm
rozchod 1600 mm vpředu
1650 mm vzadu
maximální rychlost 80 km/h
pohotovostní hmotnost n/a kg
nosnost 350 kg
délka 5325 mm
šířka 2020 mm
výška 1750 mm


dole zmiňovaná publikace uvádí že k řízení lyží sloužil pouze spodní volant, zatímco meší horní ovládal spouštění a zdvihání tlačného bubnu Rolling Eyes


zdroj
muzeum TATRA Kopřivnice
Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185942Verze : 0
MOD
asi nejběžnější pohled...v jinak kolem není moc místa Crying or Very sad
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185949Verze : 0
MOD
pohled na palubní desku a oba volanty
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185951Verze : 0
MOD
pohled do zadní části interieru
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185953Verze : 0
MOD
pohled do motorového prostoru z levé strany směrem k přepážce za sedadlem spolujezdců
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185957Verze : 0
MOD
stejný pohled tentokrát směrem dozadu
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185959Verze : 0
MOD
3/4 pohled zpředu
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185960Verze : 0
MOD
pohled zezedu
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#185965Verze : 0
MOD
Že by druhý prototyp?
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#231905Verze : 0

Citace - glgačka :

Že by druhý prototyp?




Je to replika postavená na zakázku z USA.


www.tatraportal.sk
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#279699Verze : 0
MOD
O rok později. Aktualní stav jak jsem nafotil na letošním Tatrafestu 30.8.2008
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#279987Verze : 0
.
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#279988Verze : 0
..
CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


CZK - Tatra V 855 (aerosaně) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-V-855-aerosane-t39700#279989Verze : 0